*netta* Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Var hos tannlegen og fikk en midlertidig fylling i går og hun opplyste om at tanna kunne verke litt i en uke i ettertid. Men i natt har jeg ikke sovet noenting nesten er tom for paracet og går snart på veggene Tanna skal egentlig rotfylles men hun ville ta det etter fødselen, så lurte jeg på om andre har hatt midletidig fylling og kjent tannverken like godt etterpå? Off føler kanskje hun har gjort noe galt eller at det er noe skikkelig alvorlig med tannen Håper på svar
angeleyes Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Jeg fikk lagt en midlertidig fylling i fjor. Tannen verket så jeg ikke sove omtrent hele uka før jeg fikk rotfylt den, så tror ikke du trenger å bekymre deg for at det er noe galt. Det gjør utrolig vondt. Tannlegen min så også litt vondt. Husker jeg synes en blanding av ibux og paracet var det som hjalp best.
leirbål Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Jeg har ikke hatt midlertidig rotfylling hvor roten ikke ble fjernet først, men jeg vet ikke om det kan gjøres på gravide. Jeg tenker på bedøvelsen. Men det skal jo ikke gjøre ordentlig vondt etter en midlertidig fylling. så hun kan enten ha gjort noe galt, eller det kan ha oppstått en veldig liten sprekk i fyllingen, som går ned til en blottlagt nerve. Det er nesten umulig å gardere seg 100 prosent imot. Ring tannlegen når hun åpner, og få en time senere i dag. for så vondt skal det jo ikke gjøre.
leirbål Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg fikk lagt en midlertidig fylling i fjor. Tannen verket så jeg ikke sove omtrent hele uka før jeg fikk rotfylt den, så tror ikke du trenger å bekymre deg for at det er noe galt. Det gjør utrolig vondt. Tannlegen min så også litt vondt. Husker jeg synes en blanding av ibux og paracet var det som hjalp best. som sagt har jeg alltid fjernet hele roten samtidig, og det har ikke gjort ordentlig vondt etterpå. Men gravide skal ikke ta ibux. Kun paracet.
angeleyes Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 som sagt har jeg alltid fjernet hele roten samtidig, og det har ikke gjort ordentlig vondt etterpå. Men gravide skal ikke ta ibux. Kun paracet. Tannlegen opplyser jo om at det kommer til å gjøre vondt etter en midlertidig rotfylling. Så det er ikke noe galt i at det gjør vondt. Skal ikke gravide ta ibux? Da lærte jeg noe nytt i dag også
Gjest Tannlege Skrevet 8. august 2009 #6 Skrevet 8. august 2009 Ring tannlegen din og informer om at du har kraftige smerter, så får du hjelp med en gang. Det skal ikke gjøre så vondt som du beskriver, det er heller ikke det hun mente med "litt vondt". Er det fryktelig vondt, må du starte behandling nå. Det går helt uproblematisk selv om du er gravid.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #7 Skrevet 8. august 2009 Ibux er kun kontraindiser i graviditetens 3. trimester.
*netta* Skrevet 8. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2009 Jeg fikk akutt time i dag da jeg ringte en annen tannlege i går og beskrev dette her. Hun tannlegen som la en midlertidig fylling over hålet hadde tydeligvis ikke peiling Han måtte åpne den i dag og rotfylle, fikk hentet pencillin på legevakten i går så da ble smertene nesten borte Men han mente at dette var for dårlig og at jeg kunne skrive brev om at jeg ikke ville betale for behandlingen hennes. Han sa det var ondt gjort og bare tette igjen uten rotfylling med en betent rotkanal .... Så nå begynner bedøvelsen og forsvinne og allt kjennes flott ut utenom kjeven .. Er øm etter all bedøvelsen, hadde sikkert 6 sprøyter til sammen utenfor og i nerven Men dårlig at det finnes så dårlige tannleger som hun der
leirbål Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Det var godt det ordnet seg. til Gjest: hva betyr dette: Ibux er kun kontraindiser i graviditetens 3. trimester.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Det var godt det ordnet seg. til Gjest: hva betyr dette: Ibux er kun kontraindiser i graviditetens 3. trimester. Du kan bruke Ibux i de første 6 mnd av graviditeten
leirbål Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Du kan bruke Ibux i de første 6 mnd av graviditeten Ok. Det ante jeg ikke. Takk for svaret.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 Du kan bruke Ibux i de første 6 mnd av graviditeten Men det anbefales ikke, pga. økt abortfare.
Gjest tannlege Skrevet 10. august 2009 #13 Skrevet 10. august 2009 Jeg vil heller i det er den siste tannlegen din som er "helt på jordet". Det er svært ukolegialt av han å sverte den andre tannlegen din på denne måten. Dessuten er akuttbehandlingen som hun utførte, og du beskrevet, tilstrekkelig for å minke smertene i opptil 90% av tilfellene.
*netta* Skrevet 16. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 16. august 2009 Der tar du helt feil "tannlege" !!!! Han sa at hun hadde tettet igjen en betennelse uten og renske opp i den eller gi pencillin og at det var for dårlig. Jeg kjente smertene selv derfor så bryr jeg meg ikke om hva du tror smertene ble verre etter hun tettet igjen betennelsen.... Selvfølgelig sier det seg selv at man ikke bare kan tette igjen et hål med betennelse i hele tannen man må behandle dette. Da hadde det vært bedre og bore og la det være åpent heller...............!
Gjest tannlege Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Der tar du helt feil "tannlege" !!!! Han sa at hun hadde tettet igjen en betennelse uten og renske opp i den eller gi pencillin og at det var for dårlig. Jeg kjente smertene selv derfor så bryr jeg meg ikke om hva du tror smertene ble verre etter hun tettet igjen betennelsen.... Selvfølgelig sier det seg selv at man ikke bare kan tette igjen et hål med betennelse i hele tannen man må behandle dette. Da hadde det vært bedre og bore og la det være åpent heller...............! Hvis tannlege gikk inn til pulpa, som var inflammert, og ønsket å dempe smertene dine - men samtidig kun hadde tid eller anledning til å gjøre akuttbehandling, var det helt riktig av henne å åpne opp, for så å tette igjen. Dette er tilstrekkelig akuttbehandling i de aller fleste tilfellene. Poenget er å lette trykket som var i pulpa. At smertene tiltok så raskt hos deg, kunne hun ikke vite , og du skulle kontakten henne for fullstendig fjerneing av nerven.
*netta* Skrevet 19. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 19. august 2009 Betennelse i rotkanalen tror jeg du må sjekke opp i hva er før du uttaler deg. Det finnes ingen annen behandling for dette en rotfylling, og om hun ikke hadde tid så hadde hun sagt kom tilbake i morgen eller noe da eller avtalt en ny time ikke gitt beskjed om at tannverk i en uke etterpå var normalt!!!!!!! Hun hadde ikke åpent i helgen da jeg trengte akutt behandling så derfor kunne jegikke fikse hos henne. Det hadde jeg ike gjort uansett ettersom hvor vondt jeg hadde etter første behandling. Vet ikke om du er tanbnlege men du burde iallfall ikke kalle deg en! Tannlegen jeg hadde akutt time hos er akkurat nyutdannet og forkklarte behandlingen hennes som uprosjonnelt! Uansett så kom jeg inn hit for gode råd ikke kritikk fra deg om at jeg nekter å betale denne regningen hos den første tannlegen. Sånn du skriver skulle enn nesten tro at du var henne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå