Gå til innhold

lyst til å boikotte utdrikkingslaget.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare et lite hjertesukk fra meg, jeg har ikke lyst til å ha utdrikkingslag.

Er så sliten, så sliten at jeg har bare lyst på fred og ro en hel helg.

Jeg har fått vite datoen, så det er ok, men jeg har kun hatt et ønske og det var at jeg ville ende opp hjemme. Altså ingen overnatting!

Dette er noe jeg har presisert fra dag 1, og som mine beste venner vet veldig godt.

Nå har jeg fått forståelsen for at forloveren min velger å overkjøre meg på dette og har planlagt overnatting et sted det er vanskelig å komme meg hjem ifra.

En av mine aller nærmeste venner kan ikke være med på grunn av dette og jeg kjenner at dette er helt feil.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har allerede sagt til min forlover at jeg ikke vil overnatte noe sted og at jeg er veldig sliten.

Idag tippet det over og jeg begynte å gråte bare med tanken på hele greia.

Hun har heller ikke snakket noenting om utdrikkingslaget med min kjæreste.

Jeg vet dette er fakta og ikke bare noe han prøver å få meg til å tro.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det. Et utdrikkningslag må planlegges nøye slik at kvelden/dagen blir noe bruden faktisk vil like og huske som en morsom/minneverdig opplevelse. Så er det desverre alltid noen som velger å kjøre sin stil uansett..Husker jeg måtte tjene penger selv til både mat og drikkevarer ved å selge "legeundersøkelser" noe som for meg var det verste som kunne skje, ikke hadde de ordnet med skyss hjem for meg heller,- kunne jo bare tjene penger til taxi (bodde 3 mil fra byen, gøy). Endte med at jeg ringte broren min kl ett på natten og ba han hente meg.

Hvis du vet at din forlover har overkjørt deg og du er sliten og trett så synes jeg rett og slett du bare skal la vær å gå i utdrikningslaget. Det er fullt lovlig og jeg vet flere som har gjort det av mindre årsaker enn det du oppgir.

Skrevet

Det er det som er så kjipt, fordi jeg har også fått indikasjoner på at dette er et flott og gjennomtenkt opplegg som jeg kommer til å like. Det er bare denne ene lille detaljen som er så kjip...

Jeg vil jo ikke være helt dust heller, det er mange som kommer og de er jo der for meg, MEN jeg vil hjem.

Ja, jeg kan selvfølgelig bare spille med og ta den ene natten på strak arm, og under normale omstendigheter så hadde jeg nok det. Men jeg er bunnskrapt på alt som heter energi. ungene skal sove borte og jeg kan endelig få lov til å stå opp i fred og ro uten noen å snakke til eller å bry meg med. Og da er faktisk det siste jeg øsnker å feste til langt på natt, for så å overnatte et sted og være sosial morgenen etter..

Uff, ikke lett. Min kjære skal ta seg en prat med henne, og jeg har en avtale allerede med den venninen som har reagert på opplegget at vi skal hjem sammen. Så får vi bare finne en løsning på det.

Men nedtur at det er det som kverner i hodet mitt nå.. Istedenfor å glede meg, så har jeg bare lyst til å stikke av..

Gjest No wonder women
Skrevet

Tar hun ikke hensyn til ideg og dine ønsker så er hun ingen god venn. KOntakt henne igjen og si at det er kommet deg for øret at det skal være en overnatting osv. Fortelle henne så det du har fortalt oss, man skal jo være ærlige med hverandre. Ikke sant?

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Jeg føler meg ihvertfall ikke helt dust.

Saken er den at jeg har allerede presisert dette veldig tydelig, og jeg tror egentlig tanken hennes var å gi meg en barnefri natt...

Men nå skal jeg la mannen snakke med henne og høre om det er med i planen at jeg ender opp hjemme. Så får jeg ta det derfra...

Takk igjen for fine svar, litt lettere nå kjenner jeg.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det som er kjipt er at du vet datoen for utdrikningslaget ditt. Hadde det vært en overraskelse hadde du sluppet å bekymre deg for at du må overnatte borte en natt. Utdrikningslag er jo vanligvis noe man ikke vet om. Slutt å bekymre deg for en slik bagatell og vær lykkelig over at din folover og dine venner vil være med å feire deg. Det kommer til å bli en kjempehyggelig dag, og det er du som bestemmer hvor mye alkohol du skal drikke. Det er snakk om EN dag av ditt liv. Så nyt den og kos deg i godt selskap.

Skrevet
Det som er kjipt er at du vet datoen for utdrikningslaget ditt. Hadde det vært en overraskelse hadde du sluppet å bekymre deg for at du må overnatte borte en natt. Utdrikningslag er jo vanligvis noe man ikke vet om. Slutt å bekymre deg for en slik bagatell og vær lykkelig over at din folover og dine venner vil være med å feire deg. Det kommer til å bli en kjempehyggelig dag, og det er du som bestemmer hvor mye alkohol du skal drikke. Det er snakk om EN dag av ditt liv. Så nyt den og kos deg i godt selskap.

Amen!

Slutt og være en sutrete bitch!

Hadde det vært godt planlagt sku du ikke vist noen ting, masse helger til og "ta" deg igjen.

Gjest antigartner
Skrevet

Det skal neimen ikke mye til for å bli kalt stygge ting her inne!

Skrevet
Amen!

Hadde det vært godt planlagt sku du ikke vist noen ting, masse helger til og "ta" deg igjen.

Hallo? Litt sleivete svar kanskje?

Trodde utdrikningslag skulle være kos for brud med venner, ikke stress, og hvis det er lagt visse føringer, og disse blir overkjørt, så må man da få gi beskjed.

Litt hensyn er det lov å ta.

TS, det ordner seg nok hvis din forlovede får tatt en prat med henne, krysser fingrene for deg. Lykke til

Skrevet
Bare et lite hjertesukk fra meg, jeg har ikke lyst til å ha utdrikkingslag.

Er så sliten, så sliten at jeg har bare lyst på fred og ro en hel helg.

Jeg har fått vite datoen, så det er ok, men jeg har kun hatt et ønske og det var at jeg ville ende opp hjemme. Altså ingen overnatting!

Dette er noe jeg har presisert fra dag 1, og som mine beste venner vet veldig godt.

Nå har jeg fått forståelsen for at forloveren min velger å overkjøre meg på dette og har planlagt overnatting et sted det er vanskelig å komme meg hjem ifra.

En av mine aller nærmeste venner kan ikke være med på grunn av dette og jeg kjenner at dette er helt feil.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har allerede sagt til min forlover at jeg ikke vil overnatte noe sted og at jeg er veldig sliten.

Idag tippet det over og jeg begynte å gråte bare med tanken på hele greia.

Hun har heller ikke snakket noenting om utdrikkingslaget med min kjæreste.

Jeg vet dette er fakta og ikke bare noe han prøver å få meg til å tro.

Jeg syns du skal slutte å sutre over at venninna di gidder å bruke tid og penger på deg og utdrikkingslaget. Dersom du er så sliten, hent deg inn en annen helg. Eller som det heter på fint norsk: Get over it..

Hadde jeg vert forloveren din tror jeg faktisk jeg hadde droppa hele greia. Å ordne til utdrikkningslag er tidkrevende, dyrt og stressende (been there done that) og hadde bruden begynt å sutre fordi mine planer ble for slitsomme, så hadde jeg kasta inn håndkle.

Hvorfor kan det ikke være deilig å våkne i en hytte/hotell (eller hvor dere skal overnatte), ta seg en soldi og god frokost, gå en liten tur, snakke om utdrikkningslaget og så komme seg hjem på formiddag/ettermiddag. Er bare du som gjør det stressende. Ungene er jo ikke der heller..

Syns faktisk du er litt egoistisk som har bestemt deg for å ikke nyte et opplegg hun har brukt tid på å organisere for deg..

Men for all del.. Kjør på..

Skrevet
Jeg syns du skal slutte å sutre over at venninna di gidder å bruke tid og penger på deg og utdrikkingslaget. Dersom du er så sliten, hent deg inn en annen helg. Eller som det heter på fint norsk: Get over it..

Hadde jeg vert forloveren din tror jeg faktisk jeg hadde droppa hele greia. Å ordne til utdrikkningslag er tidkrevende, dyrt og stressende (been there done that) og hadde bruden begynt å sutre fordi mine planer ble for slitsomme, så hadde jeg kasta inn håndkle.

Hvorfor kan det ikke være deilig å våkne i en hytte/hotell (eller hvor dere skal overnatte), ta seg en soldi og god frokost, gå en liten tur, snakke om utdrikkningslaget og så komme seg hjem på formiddag/ettermiddag. Er bare du som gjør det stressende. Ungene er jo ikke der heller..

Syns faktisk du er litt egoistisk som har bestemt deg for å ikke nyte et opplegg hun har brukt tid på å organisere for deg..

Men for all del.. Kjør på..

Ærlig talt. her er det vel forloveren som er egoistisk som overkjører brudens uttalte ønske om å få komme seg hjem til egen seng.

Hadde jeg hatt små barn og for en gangs skyld hatt nattebarnevakt for de, hadde jeg garantert foretrukket å få våkne i eget hjem sammen med mannen i mitt liv og spise forkost og slappe av sammen med han framfor de menneskene jeg hadde brukt hele gårsdagen på.

Det er heller ikke sikkert hun har særlig flere helger å ta av for å ta seg inn igjen før bryllupet på, heller. Mye som skal ordnes og fikses helt på tampen, og med små barn i tillegg, ser ikke jeg for meg at hun får særlig flere muligheter til å slappe av. Og er man helt på felgen, som jo trådstarter sier, så må man faktisk ta hensyn til det.

Gjest No wonder woman
Skrevet

Jeg skjønner ikke man man på liv og død må gjøre så innamri mye på et utdrikkingslag. Virker som det ikke er grenser for hvor stort, dyrt og slitsomt det må bli.

Skrevet

Jeg tror det er viktig å prøve å slappe av og tenke positivt. Sosialt samvær med gode venner virker oftest som en energiinnsprøytning - noe som sikkert forsterkes når alle er der for å gi DEG en super dag, og når alt er ordnet og du slipper å tenke på noe som helst.

Hvor mange ganger har man ikke tenkt - i kveld ORKER jeg ikke være sosial. Men så får man på mirakuløst vis masse energi fordi man er sammen med mennesker man bryr seg om? Da kan det jo hende det blir overkommelig å sove borte akkurat den natten...

Skrevet
Hallo? Litt sleivete svar kanskje?

Trodde utdrikningslag skulle være kos for brud med venner, ikke stress, og hvis det er lagt visse føringer, og disse blir overkjørt, så må man da få gi beskjed.

Litt hensyn er det lov å ta.

TS, det ordner seg nok hvis din forlovede får tatt en prat med henne, krysser fingrene for deg. Lykke til

Da er det heller noe galt med planleggerne!

Om alle ønsker ett stille og rolig utdrikkningslag,hvorfor planlegges det så mye rare ting?

Trudde utdrlag skulle være den siste store rølpefesten med gjengen før man roer seg ned til ett "normalt" familieliv?

Slutt og syt og la deg drikke ut....eller så kan du jo bare avlyse hele greia,da kan du jo se hvor mange som kommer i det dølle bryllupet deres.

Skrevet
Da er det heller noe galt med planleggerne!

Om alle ønsker ett stille og rolig utdrikkningslag,hvorfor planlegges det så mye rare ting?

Trudde utdrlag skulle være den siste store rølpefesten med gjengen før man roer seg ned til ett "normalt" familieliv?

Slutt og syt og la deg drikke ut....eller så kan du jo bare avlyse hele greia,da kan du jo se hvor mange som kommer i det dølle bryllupet deres.

Er vel ingen som har sagt at alle ønsker stille og rolig utdrikninglag, les hva jeg skriver da (Kos. Det betyur ikke nødvendigvis rolig, men at folk har det koselig sammen). TS sa jo at de fleste planene var bra, men at hun vil hjem etterpå, ikke være strandet på et hotel lang pokker i vold. Jeg hadde satt pris på om jeg fikk vite det hvis min forlover gikk imot mine prinsipper, og ting jeg har gitt beskjed om at ikke blir aktuelt. Dessuten, å dra det derfra til å si at de kommer til å ha et dølt bryllup, er vel i overkant å leke synsk vel...

Det er dessuten ikke alle jenter som setter pris på flatfylla uansett hvor gøy det måtte være for enkelte. Der finnes andre typer utdrikningslag, FYI

Skrevet

Når man leser i bryllupstråden om forlover som planlegger utdrikninglag, med mye alkohol, hvor enten bruden er avholds/gravid, mindreårige skal være med, eller andre venninner må si nei, fordi det blir for dyrt, da lurer jeg litt på om det er arrangert for forloveren eller brudens skyld.

Men det er vel heller unntaket enn regelen, håper jeg.

synes uansett det må være lov å gi beskjed.

Skrevet

Synes du skal være med jeg og slutte å sutre over at du må være ei natt borte!

Forloveren din har sikkert lagt ned både mye tid og planlegging for å lage en flott og minneverdig dag for deg!

Jeg var forlover i fjor til ei vennine, som jeg idag ikke har så mye kontakt med, nettopp pga jeg ble pissed på henne pga utdrikingslaget.

Vi snakket sammen om hva hun kunne tenkt seg, og det tok jeg hensyn til. Brukte evigheter på å planlegge å organisere, da hun har venner over hele Norge. Klarte tilslutt å finne en dato som passet de fleste, og selv om jeg ikke kjente de andre stilte jeg huset mitt til dispensasjon for overnatting slik at de tilreisende skulle slippe å bruke så mye penger på reise og overnatting. Mange av de som kom hadde også tatt fri fra jobb/byttet arbeidshelg.

Det som skjedde da vi kom og skulle hente henne, overraskende, var at hun NEKTET å bli med!!! Hun hadde heller lyst å ha utdrikingslag helgen etter!! Ikke hadde hun planer den dagen vi skulle hente henne heller, for jeg hadde fått aktuelle ledige helger av mannen hennes. Så da sto vi der da, et helt lag uten bruden..

Kanskje litt of the topic for din problemstilling, men det som er poenget er at jeg synes du skal bli med selv om det innebærer ei overnatting!

For min vennines vedkommende har hun nå lite kontakt med sine venner, for folk ble rett og slett sure over hennes oppførsel. En kan ikke bestemme sitt eget utdrikingslag, da synes jeg heller en kan si ifra til forloveren at en ikke ønsker et utdrikingslag!

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke synd på forloveren for at hun bruker mye tid og penger på et utdrikningslag som hun vet at bruden ikke vil like.

TS: Håper dere får orden på det, og at du og dine venninner (også hun som ikke kunne komme pga overnattingen) får en kjempefin dag!

Endret av Jade
Skrevet

Forloveren din burde ta hensyn til dine ønsker, siden dette skal være en morsom og minnerik dag for deg. Allikevel, virker det som din forlover har gode hensikter med overnattingen, nettopp at du skulle få barnefri. Jeg ville nok nytt den overnattingen OG skaffet meg barnefri en annen helg;-)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å komme hjem denne kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...