Gå til innhold

Frittstående boder (byggesett)


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi må sette opp en bod utenfor huset før vinteren kommer.

Bare en helt enkel på 3-5 kvm til sykler, litt redskap og sånt.

Vi har sett på en bod hos Plantasjen som er på tilbud (3990,- eller noe).

Den er spinkel, men komplett og enkel. Akkurat passe stor.

Er det noen som har erfaring med disse billige bodene?

Eller vet noen om noe billig som vi kan ha som alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Vi skal også bygge bod, men vi kan ikke bruke byggesett, for boden skal henge fast i huset og må bygges i samme stil. Vi skal bygge selv, og få litt hjelp av en tømrer vi har i familien. Har spurt ham hva det vil komme på, men da må jeg lage tegninger først sa han. Han mente at han og Miemannen skulle klare å sette boden opp på en helg, og at det ikke skulle koste sånn allverden. (men siden det nok bare er et tømrer-mann-standartdutrykk skal jeg benke meg foran PC`en :o og lage en ordentlig tegning)

Har altså ingen erfaring med byggesett bod, men har noen venner som har byggesett lekehus i hagen. Det er ihvertfall veldig ok, jeg tror de betalte ca 5000 på Maxbo(?) og det var enkelt og greit å sette opp.

Ellers så jeg at OBS! Bygg hadde ferdigboder nå, prisen der er kr 6990,- for en bod som er 7.6 kvm. (Det kan jo faktisk bli en rimelig grei hybel til Miemannen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Stakkars Mie-mannen.

Vi har selvsagt vurdert å bygge selv.

Vi har både kunnskapen og verktøyet, men det blir alltid så dyrt når vi gjør sånt selv (tenker med gru på det enkle lysthuset som kom på over 10.000 kroner).

Fordelen med byggesett er jo at alt kommer ferdig kuttet og mad alt man trenger av spikre og skruer. Til og med takpapp førlger med.

Dessuten går det fort.. og det er et krav.

Kunne tenkt meg å få at ik noe ferdig (kanskje brukt?) som kunne heises på plass og males/beises jeg, men jeg finner jo ikke noe.

Vi skal ikke bruke boden selv heller.. den skal tilhøre utleiedelen i huset. Derfor vil vi ikke bruke for mye penger på det (Egoister :ler: ).

Men om vi ikke kommer i geng, så fortell meg hvor mye boden kostet da, Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jepp, kommer gjerne med tilbakemelding om det. Skal til og begynne med tegninger nå snart, det er en helt enkel bod til hageredskaper og den slags vi skal ha. Alikevel ser jeg at dette med tegning ikke er bare, bare. Det er så mye hensyn å ta når det er utvendig påbygg, ihvertfall her som jeg bor, her er det viktig at ikke den skiller seg ut fra resten av bygningsmassen.

Spørsmålet jeg funderer over nå er hvor mye taket skal skrå, og hvordan jeg skal finne ut hvor mye taket på huset skrår. Skal jeg tegne så skal jeg tegne, og da skal det være ordentlig...

Og du, den der OBS! boden blir levert med vindu og dobbeldør. Ikke mye synd i Miemannen da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på OBS passer sikkert fint for en Mie-mann ja :ler: . Men for oss blir den både for dyr og for stor.

Åsså eget vindu da gitt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke en sånn bod selv, men jeg vet at RKC lager både hytter og boder....både isolerte og uisolerte...disse fåes kjøpt hos Byggmakker iallefall - sikkert Maxbo og andre byggvarehus også....men jeg husker desverre ikke prisene....Før stod prisene på nettet og så var det frakt i tillegg (iallefall på leveggene...)...du kan jo ta en titt...

Du finner dem her: http://www.rkc.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på disse bodene i år, men var en runde for et års tid siden....fant vel ut at det ikke var så stor forskjell på hvor man kjøpte disse...

Det eneste min far kommenterte dengangen var at han ville brukt andre spiker/skruer fordi han syntes de var litt korte de om fulgte med...

Men tenkte på en ting - om dere har både verktøy og kunnskap, kan dere ikke ta utgangspunkt i beskrivelsen som lå med den førete linken din

http://www.rkc.no/admin/images/pdf/027.pdf

...så kan dere iallefall regne på hvor mye det koster og bygge den selv synes ofte at man sparer endel på det, jeg...

Lykke til med prosjektet, iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi kan spare inn...

Men disse bodene er spinkle.

Og jeg VET at sambo kommer til å doble dimensjonene på alt mulig når han setter i gang.

Dessuten kjøpes det inn feil materialer, og for mye materialer.

Et byggesett hadde betydd at vi fikk akkurat nok materialer til en fast pris.

Grunnen til at vi skal ha boden er at vi skal innrede boden vi har, slik at det blir oppholdsrom. Derfor har vi nok å gjøre egentlig... uten at vi skal begynne på et byggeprosjekt utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Tegne og prøve, og se på stå tak.... dette er kjent...

Mamma og pappa driver sånn. Dvs, han tenker, og hun tegner, og så bygger han noe som ligner tegningen. Ferdigløsninger har de aldri hatt der nei, men det er jo noe koselig med det hele.

Hvem aner hvor mange trapper hun har tegnet (det er trapper mange plasser på den ellers lille tomta deres) og tegningen er jo farger (selvsagt?) og med små blomster langs kantene og sånn... Ikke alltid det blir helt sånn som tegningene da. den lange trappa ned langs ene sida av huset f.eks, de hadde på tegninga delt høyden opp i 5-6 like lange trinn. Pent på tegninga ja, men det viste seg halvveis i støpinga at.. vips, der var en ventil på husveggen som ikke var på tegninga...

Dette kom vel litt bort fra tema. Det jeg mente å si var: å tegne og lage selv kan gi spennende og kjekke løsninger, og er man disiplinert så blir det antakelig rimelig også, men man må regne med små overraskeleser her og der. Ferdigpakker er jo nettopp FERDIGPAKKER da.

Men jeg trur det tilbudet du har funnet er rimelig, sett i forhold til de andre som nevnes i alle fall. Men, du vet vel selv best, det gjør du alltid, Lea :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei.

Jeg har funnet en genial nettside. Her kan du sette opp eksakt hva du trenger og sende forespørsel til nærmeste byggvarehus. Her kan du sjekke pris hos flerer, sikkert noen som ordenermed montering også :-) www.byggplanlegger.no

Alt av interiør finner du på hovedsidene deres: 3dbolig.no

Wizal :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...