Gå til innhold

hvordan frakte kjolen?

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Forloveren min spurte nylig hvordan jeg hadde tenkt til å frakte kjolen til frisørsalongen, og det hadde vel ikke jeg tenkt så mye på. Den henger i pose, men den er lang, og må strykes (GRØSS!) før bruk. Det er umulig å få den inn i posen uten å krølle, i alle fall med mine sølle evner.

Fikk et tips om å frakte den på et laken, og det hørtes jo lurt ut. Men jeg har bare mørkeblå og røde strech-laken i frotte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en ordentlig kjolepose?

Det gikk helt supert med kjolen min og kjolepose, selv om kjolen hadde slep. Kjøpte en hos Christiane Brudesalong for 150kr.

Det er VELDIG å anbefale, slik at du ikke får noen flekker på kjolen!

Deretter bare brettet jeg kjolen over armen og gikk.

Å bære på kjolepose er vel nesten mer for spesielt interesserte (og de som har korte distanser å gå, samt kjoler som krøller lett!) - jeg var ute og fløy med min kjole, og var sliiiiten i armer og skuldre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

kanskje det bare er meg som er klønete? :o

Det fulgte med en kjolepose da jeg kjøpte kjolen, men den var ikke pakket inn i den. posen er ca 1,5 m, men jeg klarer ikke å dandere kjolen inn dit uten at det blir krøller. Det er attpåtil bare skjørtet som er inne der, livet er løst og utenom.

uff, alle problemer en ikke visste fantes før man bestemte seg for å gifte seg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme som deg Louis Lane. Har kjolepose, men langt slep på kjolen... Kanskje man må legge kjolen på en spesiell måte? Hm. Venter på gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fraktet kjolen min i kjolepose uten problemer. Kjolen var todelt, og skjørtet var med slep, så jeg hektet opp slepet på hengeren og hang det pent inn i posen - og bar den over armen.

Hos frisøren hadde de en krok i taket som de hang kjolen opp i, og la et laken på gulvet slik at det ikke kom hår på kjolen.

Gikk så greit så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru Meta

Jeg fraktet min i kjoleposen siden jeg hadde todelt kjole som ikke skrukket noe særlig. Kjolen ble oppbevart i et dynetrekk før bryllupsdagen. Du har ikke muligheten til å bruke et gammelt dynetrekk da?? Eventuelt bruke to som du syr sammen sånn at det blir ekstra god plass til slep ol??

Nei, det er jammen mye rart man skal tenke på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fraktet også min kjole i kjoleposen, og det var ikke noe problem. Den ble absolutt ikke krøllete av det. Men dette varierer selvsagt fra stoff til stoff.

Hva om du gjør klar kjolen din kvelden før bryllupet slik at den en nystrøket, tar den i kjoleposen rett før du skal til frisøren og tar den ut med en gang du kommer til frisøren? Da rekker den vel ikke å skrukke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality check: Etter at du har tatt på deg kjolen, skal du da stå pent hos frisøren resten av dagen? Nei, du skal gjerne inn i en bil (sitte på kjolen hvor slep og kjole er ballet sammen mer eller mindre elegant), du skal bære på slepet før du kommer til kirken. Kjolen vil enten være skrukkefri oppover kirkegulvet fordi stoffet ikke lett skrukker (beste versjon) eller den er bittelitt skrukket fordi du har sittet på den. Jeg tror ikke kjolepose-oppholdet er det mest traumatiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen min ble fraktet i kjoleposen. Slepet hang jeg pent opp i hempene på kleshengeren og det var ingen skrukker når jeg tok den ut og skulle bruke den. Nå må det sies at kjolen min ikke skrukker noe særligt. Tok den ut for å levere den på rens forrige dagen og den var fortsatt like skrukkefri til tross for bruken bryllupsdagen.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å låse disse kjoleposene med fex en liten hengelås....??

Hvorfor det :forvirra:

Hvis du er redd for at noen skal stjele kjolen, er det vel ikke noe vanskelig å skjære hull i en stoffpose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he

nei jeg tenkte mer på at da kan jeg oppbevare kjolen her i huset uten å være redd for at samboeren min tar seg en titt..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
He he  

nei jeg tenkte mer på at da kan jeg oppbevare kjolen her i huset uten å være redd for at samboeren min tar seg en titt..... :ler:

...og klissete barnehender som skal vise frem til venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot
He he  

...og klissete barnehender som skal vise frem til venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...