Gå til innhold

Stola - brukes når?

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Da jeg kjøpte kjolen min fulgte det med en nydelig liten selskapsveske og en stola. Den er i tjukk silke, samme farge som skjørtet (elfenben), og kantet med fargen på livet (rød). Fin, men når søren skal den brukes? Drasser vel ikke den med meg inn i kirken? Upraktisk å spise med også sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Du lar den henge over ryggen, over hver albue. Hvis kjolen er utringet eller med bare skuldre ville jeg så absolutt hatt den på i kirken!!

Kan også brukes hvis det er kjølig på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i henhold til skikk og bruk, skal man ikke ha bare skuldre i kirken (dersom du husker antrekkene fra de to kongelige bryllupene for ikke lenge siden, hadde de fleste damene med stroppeløs kjole o.l en stola - spesielt i kirken!) - mao veldig egnet sted for stola. Det spørs jo også hva slags kjole du har da, selvfølgelig.

Ved middagen ville jeg ha brettet den et par ganger og hengt den over stolryggen min, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Her er bevandrede stola-brukere, ser jeg... :D Takk skal dere ha!

Joa, jeg skal ha bare skuldre, så kanskje jeg skal vurdere å bruke den i kirken? Jeg må nok bare øve litt på det.

Vil den ikke være i veien? Det skal jo gås både fram og tilbake opptil flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bruke den i kirken, når du først har stola :)

Litt avhengig av av hva slags stoff stolaen din har, så bør det gå greit å legge den godt oppå skuldrene. Et annet triks er å feste stolaen med en liten sikkerhetsnål rett ved armhulen, slik at den holder seg over skuldrene, men du allikevel får vist frem kjolen din.

Sikkerhetsnålene kan enkelt plukkes av etter kirken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sett at den blir brukt utover kvelden. Noen som velger å ta av seg sløret etter valsen og da bare bruke stola etterpå - da får man nesten en "ny" kjole som er mer selskapskjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...