LykkeLotta Skrevet 20. januar 2010 #281 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Synes det bør være rom for egne meninger så lenge man er saklig i sin fremstilling - stå på du selv om jeg også er av de som kan oppfatte deg som kvinnefiendtlig (eller så er du bare en kverulant som liker å fyre oppunder en diskusjon....)... Endret 20. januar 2010 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. januar 2010 #282 Del Skrevet 21. januar 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. MissStiles, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. januar 2010 #283 Del Skrevet 22. januar 2010 Haha, skal huske på det til neste gang Jeg tror Steinar40 setter ting veldig på spissen, nesten til et punkt hvor det kan kalles trolling. Hvis en mann er så tett at han mistolker kvinner så grovt, må det jo være en mangel på sosiale antenner. Hvis man kun takler nøytrale samtaleemner og kvinner som holder avstand er det ikke bare ens egen feil, men man går også glipp av sånne ting som meningsfulle samtaler eller til og med gode vennskap. Det er klart at det er Steinar som trenger å tilpasse seg her, alle oss mannfolk er jo ikke så teite. Det er et par ting jeg reagerer på her Steinar. Du liker å fremstå som rimelig velstående..hinter om høy utdanning, god jobb, etc - og ikke minst at du har spanderbuksene på når hun vil shoppe. Likevel sier du i et innlegg at hun også må jobbe "fordi det er slik det har blitt i samfunnet".. Med andre ord skal du gi tillatelse til at en evnt partner skal bruke av deres felles husholdningspenger? Og du vil at en partner skal like å holde hjemmet pent og degge for forholdet deres.. Jeg synes det er greit å leve etter tradisjonelle verdier, men da må du kanskje si at du ønsker en hjemmeværende frue og ta den økonomiske og følelsesmessige "belastningen"? Jeg har et inntrykk av at du ikke har tenkt ordentlig over hva DU må tilby for å få et liv slik du ønsker det. Det er vanskelig å være en tradisjonell mann i en moderne verden. Man har ofte et romantisk og urealistisk syn på den myke og tradisjonelle kvinnen, for selv om hun velger å være husfrue stiller hun krav til deg. Det tror jeg er forvirrende for endel menn. Det du og dine likemenn må huske er at idag er kvinnen økonomisk uavhengig av mannen, og det å leve alene er ikke lenger sosialt stigmatiserende. Om hun velger bort eller gjør sitt arbeide underordnet, er dette ikke en noe man tar som en selvfølge, men noe dere som par velger etter nøye overveielse. Hun vil tape endel på dette økonomisk, og et vil således stilles større krav til deg som partner. Det er mange kvinner som ønsker å leve mer tradisjonellt og gjøre livet koselig for mannen sin. Dessverre er dette vanskelig å få til om begge jobber og man har hus, hage (og kanskje barn. Om du virkelig ønsker en kvinne som førsteprioriterer deg, bør du sørge for at du har evne til å gi henne den økonomiske og følelsesmessige tryggheten hun trenger for å kunne sette deg (og et evnt. familieliv) først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 22. januar 2010 #284 Del Skrevet 22. januar 2010 Det som er rart, og det som gjør deg rar, Steinar, er at du har blitt utestengt, fått gode og gamle brukere til å slette seg, OG du fortsetter å spamme ned tråder med ditt gammeldagse kvinnesyn. Hva med å ta et hint? Hva er vitsen med å fortsette og skrive? Kan du ikke bare ta den pausen du har fått? Det som irriterer meg (litt) er at KG ikke har såpass høflighet at de forklarer sitt standpunkt. Sannsynligvis er det ikke bare jeg som har blitt behandlet på denne måten. G det syns jeg er betenkelig. At andre brukere sletter seg kan man ikke skylde meg for. Klarer man ikke å diskutere så bør man la være. Ulike folk har ulikt syn på saker og det får man bare akseptere i et demokrati. Og når man er for ulike så er det bedre å ikke ha noe med hverandre å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 22. januar 2010 #285 Del Skrevet 22. januar 2010 Tråden er ryddet iht reglene. Etter gjentatte ryddinger blir denne tråden nå stengt. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg