Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk og står mye på hardt underlag, eller går mye i løpet av en dag, og det er skjelden jeg setter meg ned. Jobber noen ganger 10 timer om dagen.

I det siste, når jeg har jobbet lange dager flere dager i strekk så kjenner jeg at jeg har vondt i anklene, under helene, og litt i knærne..

Så jeg tenker at jeg blir nødt til å skaffe meg noen sko som er litt bedre for beina mine, som jeg kan bruke på jobb.

Er det noen som har noen forslag til bra jobbsko som tar vare på beina?

Pris er ikke så viktig

Takk :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse MTB skoene skal være veldig gode. Hørt om mange som står/går på hardt underlag har veldig nytte av dem.

Men ikke kjøp de "fake" RYN skoene. Har hørt flere har vært uheldige med dem. Feks mine, den ene skoen får beinet mitt til å trå skjevt. MTB er ikke så mye dyrere enn RYN heller.

Skrevet

Dette kan du be jobben om å ta hensyn til. Du kan be om å få gummimatte til å stå på og jobbsko. Det fins flere bedrifter som selger jobbsko til bedrifter. Dette har med HMS å gjøre og arbeidsplassen din skal være trygg og sikker for deg og din helse.

Skrevet
Dette kan du be jobben om å ta hensyn til. Du kan be om å få gummimatte til å stå på og jobbsko. Det fins flere bedrifter som selger jobbsko til bedrifter. Dette har med HMS å gjøre og arbeidsplassen din skal være trygg og sikker for deg og din helse.

Jeg vet ikke om vi har tilbud om noe sånt. Og vi har gummimatter, men bare bak kassene, og det er ikke bare der jeg oppholder meg, så de har liten effekt.. :/

Skrevet

Ta vare på bena dine.

Godt råd fra en som har benproblemer i dag.

Har du mye vondt, vær dag kan du ha fått belastnings skade både i ankelledd og kne. Veldig vanlig i yrker som man går mye i.

Spessielt om en jobber og går mye på hardt underlag.

Det kan også være at du har medfødt hulfot, plattfot eller mykfot. Dette kan en ortopedspessialist finne ut av. Mange fysioterapauter er også flinke til å se slikt tidlig.

Dette er ikke lett å SE for en "vanlig" person. Hadde selv hulfot uten å ane det.

Da kan innleggs såler være veldig bra. En kan først prøve å slike en får kjøpt for en 2-300 kr på XXL som en varmer opp i ovnen og tilpasser i skoene.

Ankelen kan og få for mye slag og overbelastning av mye gåing på hardt underlag.

Ofte kan en få vannansamling rundt ankelleddet. Dette presser på både det ene og det andre i ankelen og skaper dorlig sirkulasjon.

Kneet er ekstra utsatt siden det "fjærer" mye mens en går. Er flere typer belastnings skader en kan få der. Men her også kan en ortopedspesialist finne ut av slike ting.

UANSETT.. har en smerter i bena kan en først og fremst finne så myke og gode sko som overhode mulig. Helst med god, tykk såle som gir god fjæring.

Legg en del penger i gode sko (en billig forsikring)

Billigsko har ofte svært tynn såle og gir lite fjæring.

Selv bruker jeg gjærne ekkosko (er et annet merke og men husker ikke dette i farten) som jeg ble annbefalt av ortopedspessialisten jeg var hos. Har i tillegg byttet ut innersålen med mykere såle.

Holder på å teste ut hva som egner seg best av de fra XXL og ortopedsålene jeg har fått (ortopedsålene er dyre, mine kostet 1750,-kr + betaling for undersøkelsene)

BTV skoene har ikke jeg prøvd selv, siden jeg har for mange skader akkurat nå.

Men jeg har hørt mange som er veldig fornøyd med disse.

Brukes mye på sykehus, leger og institusjoner har jeg sett.

Viktigst av alt er å ta signalene når en har smerter og gjøre noe med det så tidlig som mulig. Det kan fort bli et større problem senere om en ikke gjør noe.

Skrevet
Ta vare på bena dine.

Godt råd fra en som har benproblemer i dag.

Har du mye vondt, vær dag kan du ha fått belastnings skade både i ankelledd og kne. Veldig vanlig i yrker som man går mye i.

Spessielt om en jobber og går mye på hardt underlag.

Det kan også være at du har medfødt hulfot, plattfot eller mykfot. Dette kan en ortopedspessialist finne ut av. Mange fysioterapauter er også flinke til å se slikt tidlig.

Dette er ikke lett å SE for en "vanlig" person. Hadde selv hulfot uten å ane det.

Da kan innleggs såler være veldig bra. En kan først prøve å slike en får kjøpt for en 2-300 kr på XXL som en varmer opp i ovnen og tilpasser i skoene.

Ankelen kan og få for mye slag og overbelastning av mye gåing på hardt underlag.

Ofte kan en få vannansamling rundt ankelleddet. Dette presser på både det ene og det andre i ankelen og skaper dorlig sirkulasjon.

Kneet er ekstra utsatt siden det "fjærer" mye mens en går. Er flere typer belastnings skader en kan få der. Men her også kan en ortopedspesialist finne ut av slike ting.

UANSETT.. har en smerter i bena kan en først og fremst finne så myke og gode sko som overhode mulig. Helst med god, tykk såle som gir god fjæring.

Legg en del penger i gode sko (en billig forsikring)

Billigsko har ofte svært tynn såle og gir lite fjæring.

Selv bruker jeg gjærne ekkosko (er et annet merke og men husker ikke dette i farten) som jeg ble annbefalt av ortopedspessialisten jeg var hos. Har i tillegg byttet ut innersålen med mykere såle.

Holder på å teste ut hva som egner seg best av de fra XXL og ortopedsålene jeg har fått (ortopedsålene er dyre, mine kostet 1750,-kr + betaling for undersøkelsene)

BTV skoene har ikke jeg prøvd selv, siden jeg har for mange skader akkurat nå.

Men jeg har hørt mange som er veldig fornøyd med disse.

Brukes mye på sykehus, leger og institusjoner har jeg sett.

Viktigst av alt er å ta signalene når en har smerter og gjøre noe med det så tidlig som mulig. Det kan fort bli et større problem senere om en ikke gjør noe.

Takk for langt svar, Gjest! :)

Jeg er redd for å få problemer med beina, så alt forebyggende er bra!

Jeg tenker at jeg skal invistere litt i et gode barn sko. Bare lure på hvilke jeg skal kjøpe, og hvor jeg får tak i dem... :S

Skrevet

jeg har også ortopedsåler og fik et nytt liv etter disse... men det er jo ikke sikkert du har behov for det. gå på Løpelabbet (eneste stedet jeg vet om med dette) der du kan stå på speil og de finner sko som er tilpasset din gange! velg også sko for harde underlag. Gode arbeidssko/joggesko er alfa og omega! det finnes også en type såle du får kjøpt på helsekosten som er gele/vann fylt.... ganske deilige når jeg har prøvd de i to min allefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...