FireFairy Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Har prøvd å lage hvitløkssmør, men forskjellige resultat. Hvilken type smør bruker du til å lage det? Og er det smør eller margarin? Har også hørt at det går an å fryse for å beholde holdbarheten, det blir ikke harskt av det da?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg foretrekker meierismør. Det hender jeg ruller det i en "pølse" i plastfolie og fryser det, for så å skjære det i skiver til servering.
Strix Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Jeg bruker melange, hvitløk, salt, pepper, sitronsaft, persille og fryser det. Har aldri blitt dårlig.
Havfrua Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Bruker vanlig meierismør, presset hvitløk og litt persille hvis jeg har det for hånden.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Jeg har brukt Bremykt som er en blanding av smør og margarin. Jeg hakker hvitløk med kniv, da jeg har hørt at presset hvitløk ikke er optimalt. Blander i persille fra glass, peppermix, salt og sitronsaft. Har det også i fryser uten at det har gått ut over kvaliteten.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Melange hørtes fælt ut i den sammenheng!
FireFairy Skrevet 11. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2009 Dere som bruker meierismør, bruker dere margarinpakken eller det "vanlige" smøret?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Dere som bruker meierismør, bruker dere margarinpakken eller det "vanlige" smøret? Jeg skjønte ikke helt spørsmålet... Meierismør er smør- margarin er noe annet.
Scheherazade Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Dere som bruker meierismør, bruker dere margarinpakken eller det "vanlige" smøret? Hvis du mener meierismøret i beger eller folie, bruker jeg folieutgaven, det er den jeg pleier å ha i hus. Men det er vel et fett? Brimi-smøret og kveiteseide (?)-smøret er også en favoritt.
FireFairy Skrevet 11. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2009 Åja, er det samme smøret? Trodde det ene var margarin og det andre smør, men skjønte det ikke helt når det sto meierismør på begge. Hehe, joda, da blir det ett fett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå