Gå til innhold

Fotgjengerfelt

generalen

Anbefalte innlegg

BULLSHIT.

Jeg viste dette til mannen min, han er politi, og forteller at påkjørsel i fotgjenger overgang umiddelbart fører til tap av retten til førerkort i minimum 3uker, til saken da er ferdig behandlet for retten eller en henleggelse.

Dette er ikke tull. Det skjedde i Lillestrøm i sommer. Legger selvsagt ikke ut navn på svigermor her. Så da kan du be politimannen din sjekke dette dersom du fremdeles er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er fotgjengere som bare kaster seg ut i trafikken..(at folk tør å stole på at andre alltid overholder vikeplikt skjønner jeg ikke) men mer irriterende (og skummelt) er syklister som tror at så lenge de befinner seg i fotgjenerfeltet så har de forkjørsrett. Noe de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt merkelig er at billister, som definitivt er grunnen til all rot på veiene og som faktisk forårsaker flest ulykker. Liker å erge seg over folk som går eller sykler!

Kanskje på tide å mengde trafikken litt? Mulig at billister ser seg selv litt her eller?

Helt merkelig at noen erger seg over folk som går i sentrum når de kjører bil! Lær dere å bruke lokaltransport litt oftere! Det er alle bilene som er stort sett i veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt merkelig er at billister, som definitivt er grunnen til all rot på veiene og som faktisk forårsaker flest ulykker. Liker å erge seg over folk som går eller sykler!

Kanskje på tide å mengde trafikken litt? Mulig at billister ser seg selv litt her eller?

Helt merkelig at noen erger seg over folk som går i sentrum når de kjører bil! Lær dere å bruke lokaltransport litt oftere! Det er alle bilene som er stort sett i veien

Rot på veiene? Jeg tror ikke du har fattet tema her. Jeg, som trådstarter, har ingenting imot syklister eller fotgjengere. Jeg "liker" ikke å erge meg over folk som går eller sykler. Jeg liker ikke engang å erge meg over de såkalte stuntfotgjengerne. Poenget med tråden var å kanskje treffe en av disse stuntfotgjengerne her, og åpne øynene hans/hennes. For det h*n bedriver er farlig, uansett hvordan du velger å vinkle saken. Og da driter jeg i hvem som har skylden for ditt og datt, det er farlig, dermed basta.

Innlegget ditt er feilplassert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ikke kjører selv. For det første ble vel veiene til for kjøretøy..? For det andre er nok de fleste skader i sentrum forårsaket av biler, men det er dermed ikke sagt at ulykkene er automatisk forårsaket av dem. Veldig ofte skjer ulykker fordi bilister blir skremt av myke trafikanter. Hadde vært hyggelig om kjørende og gående kunne ha gjensidig respekt for hverandre.

De som kjører en del i sentrum vet at det ikke er den raskeste måten å ta seg fram på, men jeg tror nok ikke at det er en overvekt av byboere som kjører i sentrum! Ikke alle har god tilgang på kollektivtransport. Dessuten er det mange som frakter varer, utstyr osv. Tror ikke jeg kjenner noen i byen som har bil som pleier å kjøre dersom de skal fram og tilbake i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...