tøydokka Skrevet 8. august 2009 #21 Skrevet 8. august 2009 Jeg er enig med kattungen og mener det er mer humant å avlive enn å la katter klare seg selv. Det er jo det som skjer når populasjonen av katter er så høy at man ikke klarer å ta inn alle. Da bør man åpne for avliving av katter som befinner seg i dyrebeskyttelsens varetekt eller de katter som blir meldt inn mener jeg. Synest også at man kunne fått avlivingstilskudd og kastraksjonstillskudd fra kommunen. Jeg ser den, og hele problematikken med for mange katter er grusom. For den lar seg ikke løse på en god måte med mindre det innføres radikale lovendringer med tanke på dyrehold i dette landet. Men det er en annen diskusjon.. Reagerte på "forslaget" om å ta inn katter for tre måneder, bruke masse ressurser på stell og behandling av kattene, for så å avlive dem! Synes det høres både brutalt og ulogisk ut. Nei, hvem skal velges ut for avlivning, og hvordan? Har ikke noe svar.
Gjest Arnfrid Skrevet 10. august 2009 #22 Skrevet 10. august 2009 (endret) Ingen vits i dyrebeskyttelsen lengre... Beklager å måtte si det, men de kattene som er over 5 år, vært der mer enn tre mnd osv burde bare avlives så de hadde mulighet til å ta inn andre katter som trenger hjelp. Venninna mi ringte DB pga en katt ho hadde funnet med sårskader, fikk beskjed at "vi MAKTER rett og slett ikke flere katter nå. Vi har katter overalt, i stua, på soverommet, på badet." Det er jo ikke greit for kattene å leve i klynger heller...?? Glad i katter, men. Vi takker for interessen for katter! Dyrebeskyttelsen Kristiansand tar inn alle kattunger vi får melding om. Katten fra Myren var en misforståelse fra telefonvaktens side, hun visste vi hadde fått inn veldig mange og trodde den midlertidige inntaksstoppen også gjalt kattunger. De voksne vi får melding om, vil bli tatt inn etter hvert, de står på venteliste. Forøvrig er det helt uaktuelt for oss å avlive friske og snille katter. Det ville være en helt meningsløs fritidsbeskjeftigelse! PS. Hvilken lokalavdeling snakket du med? De som hadde katter i stuer og bad etc? Fullt navn fjernet Miss Shorty, mod Endret 10. august 2009 av Miss Shorty
Troyamin Skrevet 10. august 2009 #23 Skrevet 10. august 2009 Gladmelding! Etter funnet annonse i fvn.no så ringte det en bekymret katteeier! For å gjøre en lang historie kort; De hadde vært på ferie og så var kattungen kommet seg ut da den som passet kattene skulle mate de. Hvordan kattungen har kommet seg ca 2 mil hjemmefra forblir et mysterium... Kattungen skulle egentlig selges, men vi spurte om ikke vi kunne beholde den likevel. Og det fikk vi Det er ikke ofte at katteeiere er villig til å lete etter katten sin. I dette tilfellet var det ansvarlige eiere som tok kontakt og kjørte for å identifisere katten. Og kattemoren skal nå steriliseres for å forhindre flere kattunger.
Gjest Gjest_mosha_* Skrevet 15. august 2009 #24 Skrevet 15. august 2009 Gladmelding! Etter funnet annonse i fvn.no så ringte det en bekymret katteeier! For å gjøre en lang historie kort; De hadde vært på ferie og så var kattungen kommet seg ut da den som passet kattene skulle mate de. Hvordan kattungen har kommet seg ca 2 mil hjemmefra forblir et mysterium... Kattungen skulle egentlig selges, men vi spurte om ikke vi kunne beholde den likevel. Og det fikk vi Det er ikke ofte at katteeiere er villig til å lete etter katten sin. I dette tilfellet var det ansvarlige eiere som tok kontakt og kjørte for å identifisere katten. Og kattemoren skal nå steriliseres for å forhindre flere kattunger. åååå .. d var så godt å høre .. har tenkt mye på dn lille "nitro" som æ kalte an .. tusen takk for at tok vare på den og nå er du eieren .. kos dere og ta vare på dn lille!
Troyamin Skrevet 15. august 2009 #25 Skrevet 15. august 2009 åååå .. d var så godt å høre .. har tenkt mye på dn lille "nitro" som æ kalte an .. tusen takk for at tok vare på den og nå er du eieren .. kos dere og ta vare på dn lille! Er blitt glad i den lille pysen Nå må vi bare finne et navn som passer til Lucifer, Hades og Medusa. Det er det de andre pysene våre heter.
Gjest Vampen Skrevet 15. august 2009 #26 Skrevet 15. august 2009 Er blitt glad i den lille pysen Nå må vi bare finne et navn som passer til Lucifer, Hades og Medusa. Det er det de andre pysene våre heter. Hehe, så gøy, vår hunnkatt heter også Medusa.. Hun har et blikk som kan drepe, så jeg tror hun er preget av navnet. Hannkatten vi fikk nesten samtidig heter Pan. Men etter at jeg fikk en samboer med hang til svært lite oppfinnsomme navneforslag har jeg måttet gi opp å finne navn som matcher, så de to siste har ikke fått navn i samme stil akkurat.. til min store ergelse. Så bra det ordnet seg forresten!
Vodecka Skrevet 19. august 2009 #27 Skrevet 19. august 2009 Vi takker for interessen for katter! Dyrebeskyttelsen Kristiansand tar inn alle kattunger vi får melding om. Katten fra Myren var en misforståelse fra telefonvaktens side, hun visste vi hadde fått inn veldig mange og trodde den midlertidige inntaksstoppen også gjalt kattunger. De voksne vi får melding om, vil bli tatt inn etter hvert, de står på venteliste. Forøvrig er det helt uaktuelt for oss å avlive friske og snille katter. Det ville være en helt meningsløs fritidsbeskjeftigelse! PS. Hvilken lokalavdeling snakket du med? De som hadde katter i stuer og bad etc? Fullt navn fjernet Miss Shorty, mod Det var faktisk avdelig kristiansand ho ringte til. Og for å opplyse deg videre, katten streifer ennå i Birkeland med sår på halsen og ingen hjem! Så disser ikke dyrebeskyttelsen, men når en faktisk får sånne tilbakemeldinger.
Gjest Gal kattdame Skrevet 19. august 2009 #28 Skrevet 19. august 2009 Det var faktisk avdelig kristiansand ho ringte til. Og for å opplyse deg videre, katten streifer ennå i Birkeland med sår på halsen og ingen hjem! Så disser ikke dyrebeskyttelsen, men når en faktisk får sånne tilbakemeldinger. Kan ikke du eller venninna di ta inn denne katten da, og si til dyrebeskyttelsen at en av dere kan være midlertidig krisehjem for pusen til de finner et permanent hjem til den? Dyrebeskyttelsen er jo en frivillig organisasjon, og ganske overarbeidet, så de ville nok sette pris på det om dere ville hjelpe. Jeg tar meg nå av en kosepus selv; jeg ringte til Dyrebeskyttelsen for noen uker siden og sa jeg kunne åpne hjemmet mitt midlertidig for en pus mens de lette etter et permanent hjem. Dyrebeskyttelsen tilbyr seg da å dekke nødvendig utstyr til pusen om krisehjemmet skulle ønske det. Pusen "min" er en søt kosegutt som maler bare jeg ser på ham; han elsker å trampe på tastaturet mitt og lukke vinduene jeg har oppe, og han er en dyktig musejeger.
Troyamin Skrevet 19. august 2009 #29 Skrevet 19. august 2009 Kan ikke du eller venninna di ta inn denne katten da, og si til dyrebeskyttelsen at en av dere kan være midlertidig krisehjem for pusen til de finner et permanent hjem til den? Ikke alle har mulighet til å ta inn dyr en finner ute. Da ringer man gjerne dyrebeskyttelsen. Jeg kan absolutt ikke ta inn voksne katter, da mine voksne katter hadde enten rømt hjemmefra i protest eller jagd den bort. Jeg skjønner at db må prioritere å ta inn dyr som de lett kan "omsette". Det er vanskelig å velge, men det finnes ikke nok frivillige som kan være fosterhjem til å kunne beholde alle. DB Kristiansand "Syke og skadde kjæledyr Bringes til veterinær. Dersom dyret må avlives, blir det avlivet på statens regning."
spezitas Skrevet 19. august 2009 #30 Skrevet 19. august 2009 Er blitt glad i den lille pysen Nå må vi bare finne et navn som passer til Lucifer, Hades og Medusa. Det er det de andre pysene våre heter. Dette var jo en solskinnshistorie I og med at du skal ha et navn som passer til de andre, så må jo bare pusen hete Gehenna
Gjest Cipheria Skrevet 19. august 2009 #31 Skrevet 19. august 2009 Bra det gjekk bra. Eg mislikar synet av kattungar som går rundt ute utan teikn til eigarar i nærleiken. Då meina eg hovudsakleg byggefelt eller bygdesentrum der det ikkje skal mykje til før dei blir overkøyrde e.l. Såg ein kattunge seinast i dag, alderen var vel ein 10- 11 veker, tippa eg. Eg var ikkje bort til den, er litt vanskeleg å bedømme på avstand. Hadde eg hatt lov til å ha dyr her eg bur no, så hadde eg gjerne vore midlertidig heim for ein kattunge eller to. Men no kan eg ikkje ha mine eigne kattar ein gong. Mor mi er heldigvis glad i dyr, så ho hadde ikkje noko imot å ha dei "heime" ei stund. Eg betalar for maten og ho får all kosen =(
Troyamin Skrevet 19. august 2009 #32 Skrevet 19. august 2009 Dette var jo en solskinnshistorie I og med at du skal ha et navn som passer til de andre, så må jo bare pusen hete Gehenna Gehenna kan bety to ting: Gehenna er en dal i Jerusalem Gehenna er et norsk black metal-band. Det passer ikke helt til de andre navnene. Muligens det blir Tyfus, men det er ikke sambo helt enig i. Kanskje noen av disse?: "De underjordiske har flere navn på norsk. Av flertallsbetegnelser har man for eksempel de hulde, huldrefolk, haugfolk, troll og tusser. Ordet hulde kommer av det norrøne hylja som betyr «å skjule». Entallsbetegnelser er blant annet gardvorden, gardruden, haugebonden, haugebuen, haugkallen, tuftekallen, huldregubben, huldra, tomten, trollet og nissen. Oldnorske nevne var jardbu og jardbuar."
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #33 Skrevet 20. august 2009 Pusen kan jo hete Jormungand, Belsebub eller Fenris?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå