Gjest Gjest_Mosha_* Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 (endret) Hei, Jeg fant en kattunge på maks 8 uker ved Myren Gård ved 21 tiden i kveld, var sulten og alt for liten til å være ute alene. Var ikke menneskeredd. Kattungen er sort, noen hvite hår på halsen. Jeg reiser fredag og kattungen er hos foreldrene mine. De vil ikke ha kattungen, jeg lurer på om noen savner katten eller om det er noen som vil ha den. Det haster fordi som sagt så reiser jeg på fredag. Endret 7. august 2009 av Miss Shorty
Gjest Gjest_Mosha_* Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 (endret) Her er et bilde av ham. Ta gjerne kontakt her også Endret 7. august 2009 av Miss Shorty
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Uff, stakkars pusen Har du prøvd å kontakte Dyrebeskyttelsen Kristiansand?
Gjest Gjest_Mosha_* Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Uff, stakkars pusen Har du prøvd å kontakte Dyrebeskyttelsen Kristiansand? Fant han i kveld så har ikke rukket å kontakte noen som helst. Fordi han er så menneskevant er jeg litt redd for at han har rømt. Men hvis han har blitt kastet ut vil jeg jo selvfølgelig at han skal få et godt hjem. Dersom ingen har tatt kontakt før fredag gir jeg ham til en av dyrevern organisasjonene.
Gjest Vampen Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Prøv å legge ut en annonse på www.nettkatten.no
Gjest Gjest_Mosha_* Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Prøv å legge ut en annonse på www.nettkatten.no Det er gjort, tusen takk for rådet. Får vi håpe noen tar kontakt. Men som sagt, hvis ingen tar kontakt trenger han forsatt et nytt hjem. Ta kontakt hvis du er interesert.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Finnes det en nærbutikk el. lign. ved den plassen du fant ham? Heng opp en plakat eller to der du etterlyser eierne! Vet at det har fungert i mange sammenhenger, kanskje er de der ute og leter etter ham.
Troyamin Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 DB i Kristiansand har ikke kapasitet nok til å ta imot flere katter så vidt jeg vet. Hvis du ikke får andre til å ta vare på den, så kan du ta kontakt med meg. Så kontakter jeg DB og sier jeg kan ha den til de finner et hjem til den.
Gjest Gjest_Mosha_* Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Hei. Nå har jeg hengt opp lapper og ringt dyrebeskyttelsen, men dyrebeskyttelsen har som du sier Troyamin ikke nok kapasitet. Så med mindre noen tar kontakt innen imorra, så tar jeg kontakt med deg. Takk
Vodecka Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 Ingen vits i dyrebeskyttelsen lengre... Beklager å måtte si det, men de kattene som er over 5 år, vært der mer enn tre mnd osv burde bare avlives så de hadde mulighet til å ta inn andre katter som trenger hjelp. Venninna mi ringte DB pga en katt ho hadde funnet med sårskader, fikk beskjed at "vi MAKTER rett og slett ikke flere katter nå. Vi har katter overalt, i stua, på soverommet, på badet." Det er jo ikke greit for kattene å leve i klynger heller...?? Glad i katter, men.
Troyamin Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 Da var pusen hos oss. Var innom en veterinær og sjekket om den var chippet. Det var den selvsagt ikke. Den kommer i lokalavisen mandag, tirsdag og onsdag under funnet. Den er tillitsfull og virker vant med hund. Så den må hatt et hjem før... Håper noen der ute savner katten sin.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #13 Skrevet 7. august 2009 Da var pusen hos oss. Var innom en veterinær og sjekket om den var chippet. Det var den selvsagt ikke. Den kommer i lokalavisen mandag, tirsdag og onsdag under funnet. Den er tillitsfull og virker vant med hund. Så den må hatt et hjem før... Håper noen der ute savner katten sin. Troyamin, blir så glad for at det finnes slike som deg (for ikke å snakke om hun som opprinnelig fant katten)! Håper du klarer å finne frem til eierne, ellers er det vel alltids noen som har lyst på en liten pus!
tøydokka Skrevet 7. august 2009 #14 Skrevet 7. august 2009 Ingen vits i dyrebeskyttelsen lengre... Beklager å måtte si det, men de kattene som er over 5 år, vært der mer enn tre mnd osv burde bare avlives så de hadde mulighet til å ta inn andre katter som trenger hjelp. Seriøst? :klø: Så du mener dyrebeskyttelsen burde blitt omgjort til en slags utryddelsesinstitusjon?
Sekretæren Skrevet 7. august 2009 #15 Skrevet 7. august 2009 Telefonnummer, mailadresse og bilde er fjernet iht KGs regler Miss Shorty, mod
Troyamin Skrevet 8. august 2009 #16 Skrevet 8. august 2009 Seriøst? :klø: Så du mener dyrebeskyttelsen burde blitt omgjort til en slags utryddelsesinstitusjon? snakket m db idag og det er snakk om misforståelser. de tar inn kattunger, men ikke voksne katter. kan skrive mer om hvorfor når jeg er litt mer våken. kattungen har funnet seg til rette sammen m mine voksne katter og hunder. den kommer nok til å sove i senga mi i natt...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #17 Skrevet 8. august 2009 Seriøst? :klø: Så du mener dyrebeskyttelsen burde blitt omgjort til en slags utryddelsesinstitusjon? Jeg er enig med kattungen og mener det er mer humant å avlive enn å la katter klare seg selv. Det er jo det som skjer når populasjonen av katter er så høy at man ikke klarer å ta inn alle. Da bør man åpne for avliving av katter som befinner seg i dyrebeskyttelsens varetekt eller de katter som blir meldt inn mener jeg. Synest også at man kunne fått avlivingstilskudd og kastraksjonstillskudd fra kommunen.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #18 Skrevet 8. august 2009 Mener enig med Vodecka, tror ikke kattungen ville vært enig. Kattunger er også lettomsettelige og trenger ikke bekymre seg nevneverdig om å ikke få nytt hjem.
Vodecka Skrevet 8. august 2009 #19 Skrevet 8. august 2009 Seriøst? :klø: Så du mener dyrebeskyttelsen burde blitt omgjort til en slags utryddelsesinstitusjon? At du gidder å kverulere...
Gjest Glør Skrevet 8. august 2009 #20 Skrevet 8. august 2009 (endret) Seriøst? :klø: Så du mener dyrebeskyttelsen burde blitt omgjort til en slags utryddelsesinstitusjon? Jeg synes dette er ganske enkelt. Det finnes ikke nok hjem til alle de hjemløse kattene, og da må noen avlives, fordi det er mer humant enn å la dem fortsette å produsere hjemløse katter som sliter seg ihjel ute, i ett klima som ikke passer dem. Og kynisk nok bør man jo avlive de kattene det er minst sjangse for å få omplassert. Og jo flere man får til å kastrere de kattene de har, jo mindre blir behovet for avlivning. Målet er å komme ned på ett nivå hvor alle katter kan få ett hjem, men frem til dette skjer, må noen avlives. Endret 8. august 2009 av Glør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå