Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Takk for svar crimson :)

Så du vil heller anbefale malaysia enn singapore? Hvor er sarawak? Malaysia?

Kambodsja tenker vi som en liten tur der vi ser angkor wat, og innom de mest "kjente" byene (sihanoukville, pnom pehn osv). Men tror du det er mer kaotisk der enn i andre byer?

Ikke mer kaotisk enn andre byer i Asia, anbefaler absolutt Phnom Penh og Siem Reap der Angkor Wat ligger! Reiste rundt i asia i vinter, menneskene i Kambodsja er smilende og positive selv om de har en grusom fortid. Hvis dere er interessert i historien deres kan jeg anbefale Tuol Sleng museet i Phnom Penh som er en virkelig tankevekker.

Har ikke vært i Sihanoukville selv men kjæresten min har vært der flere ganger, der er det mer strender og turisme og desverre også mer sexturisme. Men sikkert bra om man ønsker å få badet litt underveis:-)

Hvis dere vurderer Laos så dra til de fire tusen øyer, bodde på Don Det som er en liten øy der strømmen er vekk fra kl 22. Sjarmerende og billig, bodde i hytter hvor man kunne hoppe rett ut i vannet:-)

Nord Thailand er også flott, Chiang Mai er en spennende by, dra på en ekte thaiboksekamp:-)

Drar selv nedover igjen snart, da står Vietnam for tur. Moro med reise:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke mer kaotisk enn andre byer i Asia, anbefaler absolutt Phnom Penh og Siem Reap der Angkor Wat ligger! Reiste rundt i asia i vinter, menneskene i Kambodsja er smilende og positive selv om de har en grusom fortid. Hvis dere er interessert i historien deres kan jeg anbefale Tuol Sleng museet i Phnom Penh som er en virkelig tankevekker.

Har ikke vært i Sihanoukville selv men kjæresten min har vært der flere ganger, der er det mer strender og turisme og desverre også mer sexturisme. Men sikkert bra om man ønsker å få badet litt underveis:-)

Hvis dere vurderer Laos så dra til de fire tusen øyer, bodde på Don Det som er en liten øy der strømmen er vekk fra kl 22. Sjarmerende og billig, bodde i hytter hvor man kunne hoppe rett ut i vannet:-)

Nord Thailand er også flott, Chiang Mai er en spennende by, dra på en ekte thaiboksekamp:-)

Drar selv nedover igjen snart, da står Vietnam for tur. Moro med reise:-)

God tur til deg! :)

Og tusen takk for tips alle sammen! Jeg fører alt av interesse inn i min lille "reiseplanlegger", så tipsene kommer veldig godt med :)

Så har jeg nok et spørsmål:

Noen som har erfaringer med One World? Altså de flyselskapene som har "slått seg sammen" så man kan reise jorda-rundt med de. Det står jo mellom å bestille gjennom One World eller Kilroy. De jeg kjenner som har reist på denne måten har reist med Kilroy, men mener å ha lest et sted at One World er minst like bra? Siden man da samler opp poeng som man kan bruke på reise senere. Og dette blir jo mye flygning, så da blir det vel en del poeng også...?

Vet ikke hvor vanlig det er å reise med dem jeg, men setter pris på tips hvis noen av dere har gjort det ;)

Eller forsåvidt også positive/negative erfaringer med Kilroy.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...