Gjest MooCow Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg skal da gjennom noe saa festlig som sigmoidoscopy(usikker paa hva det heter paa norsk) neste uke og i den forbindelse maa jeg faste fra kl. 07:00 dagen foer, og jeg maa ogsaa ta Fleet to ganger i loepet av dagen. Det jeg lurer paa er om jeg kan gaa paa jobb eller ei? Jeg takler daarlig aa gaa for lenge uten mat, og hvis jeg maa fly paa do i ett sett er det kanskje best aa holde seg hjemme ...?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Jeg skal da gjennom noe saa festlig som sigmoidoscopy(usikker paa hva det heter paa norsk) neste uke og i den forbindelse maa jeg faste fra kl. 07:00 dagen foer, og jeg maa ogsaa ta Fleet to ganger i loepet av dagen. Det jeg lurer paa er om jeg kan gaa paa jobb eller ei? Jeg takler daarlig aa gaa for lenge uten mat, og hvis jeg maa fly paa do i ett sett er det kanskje best aa holde seg hjemme ...? Du bør holde deg i nærheten av et toalett, for det trenger du OFTE. Så dropp jobben den dagen, iallefall fra kl. 12 og utover, når avf. midler begynner å virke...
Gjest MooCow Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Du bør holde deg i nærheten av et toalett, for det trenger du OFTE. Så dropp jobben den dagen, iallefall fra kl. 12 og utover, når avf. midler begynner å virke... Ah, ok. Sikkert lurt ...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Det heter rektoskopi på norsk. Helt enig, ta deg fri hele dagen, eller i alle fall fra lunsjtider. Fleet, som du skal drikke, er nok de samme som phosphoral på norsk, og det virker relativt kjapt. Du må nok ikke gå på do i ett sett, men det lønner seg å holde seg i nærheten av toalettet likevel... Kjøp deg sukkerholdig brus, samt buljong og te/kaffe. Buljong for "matfølelsen", brus med sukker for energi, og te/kaffe for variasjonens del.
Gjest MooCow Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Det heter rektoskopi på norsk. Helt enig, ta deg fri hele dagen, eller i alle fall fra lunsjtider. Fleet, som du skal drikke, er nok de samme som phosphoral på norsk, og det virker relativt kjapt. Du må nok ikke gå på do i ett sett, men det lønner seg å holde seg i nærheten av toalettet likevel... Kjøp deg sukkerholdig brus, samt buljong og te/kaffe. Buljong for "matfølelsen", brus med sukker for energi, og te/kaffe for variasjonens del. Takk for tips. Maa nok hamstre litt drikkevarer ja ...
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Det heter rektoskopi på norsk. Helt enig, ta deg fri hele dagen, eller i alle fall fra lunsjtider. Fleet, som du skal drikke, er nok de samme som phosphoral på norsk, og det virker relativt kjapt. Du må nok ikke gå på do i ett sett, men det lønner seg å holde seg i nærheten av toalettet likevel... Kjøp deg sukkerholdig brus, samt buljong og te/kaffe. Buljong for "matfølelsen", brus med sukker for energi, og te/kaffe for variasjonens del. Rectoscopi og sigmoideoscopi er to forskjellige ting. Mens du ved en rectoscopi "bare" undersøker nederste del av tarmen (rectum), så går du helt opp i den delen av tykktarmen som heter sigmoideum når du scoperer denne. Denne undersøkelsen krever bedre tømming for å få god nok innsyn i tarmen.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Rectoscopi og sigmoideoscopi er to forskjellige ting. Mens du ved en rectoscopi "bare" undersøker nederste del av tarmen (rectum), så går du helt opp i den delen av tykktarmen som heter sigmoideum når du scoperer denne. Denne undersøkelsen krever bedre tømming for å få god nok innsyn i tarmen. Ok, takk for korreksjonen. Den er i så fall en mellomting mellom rektoskopi og colonoskopi... jeg er mest vant til det siste, og tenkte uansett på tømmingen i forbindelse med den. Det var derfor jeg anbefalte fri og mye forskjellig drikke.
Gjest MooCow Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Takker saa mye for svar. Jeg gaar muligens paa jobb hvis det er noe arbeid jeg kan faa unna paa en time eller to, og saa tror jeg at jeg holder meg hjemme resten av dagen. Sikkert lurest baade med tanke paa aa ha do i naerheten og fordi jeg sikkert ikke faar gjort saa mye uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå