Gjest Blush Skrevet 5. august 2009 #1 Del Skrevet 5. august 2009 Ja, det er iallfall det vi har kommet frem til... at vi er klare.. på en måte. Man blir aldri HELT klar for nummer en, så da blir man kanskje aldri HELT klar for nummer to heller? Bøllefrøet er nå blitt 16 måneder, og jeg har enda ikke vent meg til å aldri få sove til jeg blir uthvilt, ikke klarer jeg finne på sunne middager hver dag, huset blir aldri helt ryddig og rent før det er rotete og skittent igjen og jeg blir fortsatt så sliten at jeg sovner på sofaen nesten hver kveld når vi voksne liksom skal ha voksentid. På den andre siden er det akkurat dette jeg først og fremst vil være akkurat nå i livet mitt- MAMMA. Jeg vil plaske i søledammer i gata kl 6 på en søndagsmorgen når alle andre sover, tilbringe en lørdagsformiddag med å plukke steiner i skogen, lese de samme bøkene hver kveld og høre at stadig flere bilder får ord til seg, og synge Mikkel Rev ti ganger etterhverandre fordi det er favorittsangen akkurat den dagen. Fordi det å få se litt av verden gjennom barneøyne, gjennom gråt og latter, det er litt som å oppdage verden på ny. Og det er fint. Så spørs det... om vi er ment til å bli en familie på fire. Kroppen min har gitt meg en smule motgang på det området før for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 5. august 2009 #2 Del Skrevet 5. august 2009 Bøllefrøet har vært oppe sikkert tjue ganger i natt, hun griner og vil ikke roe seg. Så nå får jeg ikke sove mer. Blir en festlig dag dette... spesielt for frøet og de ansatte i barnehagen tenker jeg. Pleide å tenke at det skulle bli så deilig når hun lærte seg å sove hele natten, men har vel innstilt meg på at det kommer noen netter uten søvn innimellom uansett. Hun trenger eget rom. Skulle ønske vi kunne få ferdig et snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TipsyTopsy Skrevet 5. august 2009 #3 Del Skrevet 5. august 2009 Heia! Førstegangsprøver innom og hilser på. Ønsker deg masse lykke til med prøvinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 5. august 2009 #4 Del Skrevet 5. august 2009 Heia! Førstegangsprøver innom og hilser på. Ønsker deg masse lykke til med prøvinga! Hei og takk Tipsy Topsy, tror jeg kommer til å trenge det. Hvor lenge har dere prøvd? Frøet måtte selvsagt vekkes i dag tidlig etter at hun herja sånn i natt, men det gikk ganske smertefritt. Sutra jo litt, men det gikk over etter en dusj og kosestund med bok i sofaen. Leverte uten skrik og hyl i barnehagen (endelig!), tenk at alt som skulle til var å få lov til å vinke til mamma gjennom vinduet! Nesten synd sommerbarnehagen på basen er slutt og hun skal tilbake i familiebarnehagen om en uke. Men bare nesten da, familiebarnehagen er helt fantastisk. Er så demotivert av hele jobben for tiden, og det hjelper ikke at 80% av de andre har tatt ferie på likt. Er så og si ingen kompetanse igjen, bare ekstrahjelper, så jeg føler jo ikke vi klarer å hjelpe halvparten av kundene. På enkelte områder kan jeg jo ikke noenting og det blir jo kjempesynlig når det ikke er noen andre der til å hjelpe. Håper vi omsider kan få litt skikkelig organisering når den nye sjefinnen begynner i oktober. Men jeg ønsker meg nok en ny jobb, altså.. I ettermiddag har det regnet. Øsregnet. Jeg vet jeg er rar, men jeg blir så glad når det regner. Ikke om høsten når det er surt og kaldt, men sånn som nå på sensommeren. Så oppfriskende, også er det kjempekoselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 5. august 2009 #5 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) I dag er forresten første dag etter ferien på klinikken, så nå er det bare å vente på mens og oppstart på progynova. Frøet er prøverørsbarn, og hun har tre "søsken" liggende på frys i Haugesund. Foreløpig har vi ikke tenkt noe lenger enn at vi skal prøve å få liv i ett av dem, også får vi legge en ny plan hvis det ikke går. De sier jeg så os si er sjanseløs med naturmetoden, så det er jo ikke allverdens med alternativer, men kjenner jeg er lite lysten på full-pakke-IVF akkurat nå. Endret 5. august 2009 av Blush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 10. august 2009 #6 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Tok en el test bare "for løje", trodde jeg venta mensen straks. Men den var positiv faktisk. Så tror jammen vi skal gjøre et halvhjerta forsøk på naturmetoden mens jeg først er hormonfri. Ikke at det er så store sjanser, men hvem vet? Frøet står i senga og smågriner fordi hun ikke vil legge seg. Når jeg kommer inn peker hun på et gammelt skrubbsår hun har på kneet og sier "oi!" Hun har oppdaget ordet au de siste dagene, så det sier hun hele tiden. "Au!" "Fikk du vondt Frøet?" "Jaaaa" "Hvor da?" "DER!" (peker ut i lufta) Hun har blitt kjempeflink til å snakke, det er nye ord nesten hver dag. Endret 10. august 2009 av Blush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. august 2009 #7 Del Skrevet 11. august 2009 Lykke til med prøving på nr 2! Me har også nettopp blitt prøvarar, og håpar på å laga eit lite søsken til jenta vår på snart 9 månader. Spennande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 14. august 2009 #8 Del Skrevet 14. august 2009 Urk da kom mensen... må ha vært noe feil på den el-testen. Da tar jeg min første progynova og ringer gynekolog og sykehus på mandag. Kan jeg ta ibux fordiom vi skal ha fryseforsøk tro? Før IVF forrige gang fikk vi bare beskjed om at man ikke skulle ta iburprofen når man prøvde å bli gravid, men har det noe å bety såpass lenge før forsøk? Hater mensen og hater menssmerter. Føder heller uten smertestillende enn å ha mensen uten smertestillende. Seriøst. Og paracet er jo bare tull. Eendelig helg, og både jeg og mannen har fri. Så da får jeg forhåpentligvis sove ut en av dagene. Regner med at det ikke blir i morgen, for nå sitter vi nå her og koser oss med en kartong vin så da blir vi nok altfor seine i seng og må solidarisk stå opp like tidlig og like trøtte begge to. Forhåpentligvis er dette siste gang på lenge jeg får drikke vin, så skal nyte det til det er tomt :O. Lykke til med prøving på nr 2! Me har også nettopp blitt prøvarar, og håpar på å laga eit lite søsken til jenta vår på snart 9 månader. Spennande! Takk i like måte Ja det er kjempespennende. Litt skummelt. Og veldig fint Gleder meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 16. august 2009 #9 Del Skrevet 16. august 2009 Hehe, NÅ leste jeg papirene fra sykehuset. Jeg skal jo ikke ta EN 1mg progynova slik som jeg gjorde da jeg brukte det som add-back samtidig med Synarela, jeg skal ta 2mg tabletter og det TRE ganger til dagen. Jeg som tåler hormoner så godt, det kan jo bli en opplevelse. Da blir det seks piller i dag også får jeg hente ut nye 2 mg på mandag. Og ringe sykehuset kanskje, så jeg ikke gjør noen flere feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 16. august 2009 #10 Del Skrevet 16. august 2009 I dag har det høljet ned. Hadde besøk av S & M og sønnen på ett år.. Jeg og S gikk tur med ungene og ble DASSVÅTE. Frøet elsket det da. Løp rundt og hylte av glede mens hun plasket og herjet i søledammene. Og jeg knasker piller... menssmerter borte allerede. Men veldig vondt i den ene eggstokken. Pleier å vare et par uker etter mens det... Men er til å leve med da. Ca en uke til ultralyd med måling av slimhinne. Har ikke helt innsett hvor nærme vi er en innsetting før nå. Begynner å glede meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 24. august 2009 #11 Del Skrevet 24. august 2009 Frøet og jeg sov hos mor og far i natt siden mor måtte levere i barnehagen i dag pga tidlig legetime hos gyn. Så jeg fikk servert middag i går kveld og tok et langt bad i badekar, og både jeg og frøet sov godt hele natten. Så nå er slimhinna målt, og den var mellom 8,3 og 8,5 mm. Vet ikke noe mer om hva som skjer før jeg har fått snakket med sykehuset, men tror ikke innsetting er så langt vekke. Det går greit å spise progynova. Har litt hodeverk og småkvalme, og litt overdramatiske reaksjoner på småting, men det er ikke så ille. Jeg blir ikke sint av hormoner, bare overfølsom og lei meg, så det går heldigvis ikke utover husfreden iallfall. I dag er det 13 timers arbeidsdag og første dag av arbeidsuka på 54 timer. Akkurat som jeg ikke var sliten nok fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 24. august 2009 #12 Del Skrevet 24. august 2009 Innsetting på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aïmi Skrevet 24. august 2009 #13 Del Skrevet 24. august 2009 Så spennende! Masse masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 24. august 2009 #14 Del Skrevet 24. august 2009 Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 27. august 2009 #15 Del Skrevet 27. august 2009 Takk begge to. Uæ, jeg begynner å bli nervøs nå... Bare en dag igjen. Tenk hvis de ikke overlever opptiningen Får vite det kl 10 i morgen. I dag er mannen 28 år, og vi skal få middag hos mor. Lurer på om jeg skal gå og stemme etter jobb, men har ikke heelt bestemt meg hvem det blir på ennå... Frøet snakker som en foss om dagen, og nå setter hun sammen to og to ord også Og i dag sa hun fluortablett (uortabett). Skjønningen min <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aïmi Skrevet 27. august 2009 #16 Del Skrevet 27. august 2009 Skal krysse fingre og tær for deg i morgen!! (nå kan jeg forsåvidt krysse ben for deg også! ) Høres ut som ei søt jente du har da - og avansert i språkveien fra tidlig alder må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. august 2009 #17 Del Skrevet 27. august 2009 Masse lykke til i morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 28. august 2009 #18 Del Skrevet 28. august 2009 Skal krysse fingre og tær for deg i morgen!! (nå kan jeg forsåvidt krysse ben for deg også! ) Høres ut som ei søt jente du har da - og avansert i språkveien fra tidlig alder må jeg si! Setter pris på alle kryss jeg kan få Ja hun er verdens søteste og flinkeste Og denne tiden, når hun har begynt å forstå nesten alt vi sier og kommer med så mange ord selv, er til nå den aller kjekkeste vi har hatt Du har mye å glede deg til Masse lykke til i morgon! Takk! Nå er det 20 min til jeg skal ringe og høre hvordan det har gått med eggene... grugleder meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 28. august 2009 #19 Del Skrevet 28. august 2009 7 min igjen... *tromme med fingrene*... nervøs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blush Skrevet 28. august 2009 #20 Del Skrevet 28. august 2009 Ett 8-delt egg har klart seg Da drar vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå