Gjest Gamlegode10na Skrevet 14. august 2009 #61 Skrevet 14. august 2009 Jøss, så utrolig mye negativitet det var her da. Litt merkelig, for jeg møter helt andre holdninger hos fastlegen, etc. Selv om en har besvimt EN gang i forbindelse med lite søvn, stress + alkohol, betyr det IKKE at en er en fare i trafikken til vanlig. Dette har skjedd kun en gang, i en situasjon en aldri ellers ville kjørt. Både fastlege og nevrologen jeg snakket med i dag har vært støttende mot meg, mens dere fordømmer... merkelig, synes jeg. Må si jeg da stoler mer på fagfolk, som i tillegg har møtt meg og undersøkt meg. Lurer på hva slags bakgrunn dere har for å dømme, egentlig. Som nevnt er jeg helt avhengig av førerkort i jobben min. Fastlegen min søker nå fylkeslegen om disp, og sier hun regner med det ikke vil ta lang tid. mener dere at legen min også er utrolig lite reflektert, da eller? Ja, jeg synes personlig at både du og legen din er lite reflekterte. Det virker som om dere tar UTROLIG skremmende lett på dette. Jeg har selv en far som drepte et menneske i traffikken, han opplevde å miste noe av bevisstheten ved lite søvn, stress og alkoholinntak, han var borti MANGE nestenulykker og fikk sertifikatet sitt inndratt av politiet av den grunn. Han gikk så til fastlegen sin, denne søkte til høyere instanser om at han skulle få igjen sertifikatet. Det fikk han. 3 måneder etter så frontkolliderer han og dreper et menneske i den møtende bilen - ei jente på 5 år. Min far kom over i feil kjørebane. Så ja - man har INGENTING i trafikken å gjøre når man opplever slikt som det du har med mindre ALLE utredninger sier at man ikke "feiler" noe. Jeg personlig vil ikke at hverken jeg selv eller noen i min familie skal risikere å treffe på deg i trafikken før det er konstatert at du er frisk.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 14. august 2009 #62 Skrevet 14. august 2009 Ja, jeg synes personlig at både du og legen din er lite reflekterte. Det virker som om dere tar UTROLIG skremmende lett på dette. Jeg har selv en far som drepte et menneske i traffikken, han opplevde å miste noe av bevisstheten ved lite søvn, stress og alkoholinntak, han var borti MANGE nestenulykker og fikk sertifikatet sitt inndratt av politiet av den grunn. Han gikk så til fastlegen sin, denne søkte til høyere instanser om at han skulle få igjen sertifikatet. Det fikk han. 3 måneder etter så frontkolliderer han og dreper et menneske i den møtende bilen - ei jente på 5 år. Min far kom over i feil kjørebane. Så ja - man har INGENTING i trafikken å gjøre når man opplever slikt som det du har med mindre ALLE utredninger sier at man ikke "feiler" noe. Jeg personlig vil ikke at hverken jeg selv eller noen i min familie skal risikere å treffe på deg i trafikken før det er konstatert at du er frisk. Det var trist å høre, og en tankevekker. og jeg er helt enig med deg. Nå håper jeg bare at undersøkelsene viser at jeg frisk, og at ting kan fortsette som vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #63 Skrevet 14. august 2009 har ikke lest tråden men slutt å drikk alkohol. Det er første steget. alkohol og epilepsi er en av de biggeste no no`s! søk på glen emil eriksen på google. familen hans har laget mye info.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. august 2009 #64 Skrevet 14. august 2009 for meg er dette faktisk en ganske stor tragedie. Har slett ikke kalt det en tragedie, men synes det er vanskelig og trått. ... Men en tragedie? Nei,det er det ikke. Jo, du kalte det en tragedie, se over. Fint at du ikke synes det er det likevel da.
superlady Skrevet 14. august 2009 #65 Skrevet 14. august 2009 kremt.. kanskje Julie har fått nok tyn nå? Julie, selv om jeg også har vært ganske krass mot deg, så virker det som om du har roet deg litt og jeg venter spent på videre resultater fra prøvene.
Gjest Gjest_julie_* Skrevet 15. august 2009 #66 Skrevet 15. august 2009 Jo, du kalte det en tragedie, se over. Fint at du ikke synes det er det likevel da. Ok, det hadde jeg visst glemt. Du lyktes med å drite meg ut der, gitt - så hyggelig for deg! Eneste jeg kan si til deg er at for meg personlig, så føles det tragisk å ikke kunne fortsette i jobb. Men for alle dere andre, og i den store sammenhengen, så er det selvsagt ikke en tragedie! Til Superlady: jeg venter også spent på resultatene, men kommer nok ikke til å legge de ut her, får så å få enda mer negativitet i mot meg. Avslutter dermed tråden nå, fra min side i alle fall. Takk til de som har kommet med konstruktive innspill :-)
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #67 Skrevet 26. november 2009 jeg har samme problem, hadde ikke spist dagen før og heller ikke denne dagen, og lite søvn hadde det også blitt, har tatt tester som viser at jeg ikke har eplepsi men får ikke lappen tilbake før et år etter hendelsen hvis ikke jeg søker =(
Gjest Bjarke Skrevet 13. mars 2010 #68 Skrevet 13. mars 2010 Fikk det samme med 2 ukers festing i Bulgaria, et anfall, fyllesjokk eller noe. Mista lappen for et år, altså skulle jeg få den tilbake i 07. Aldri funnet noe "feil" med meg, annet enn spesialisten sa at jeg skulle ha trappet stille ned, enn å bli plutseli edru, hehe... etter det har jeg vært en kaste ball mellom sykeus i tromsø, Ahus i Akershus, Fylkesmann i oslo, fylkesmann i troms, lege på vinterbro. Ordnet meg ny time, fikk beskjed at jeg var frisk og de anså at min helsetilstand var ikke kristisk, så ventetiden til å få en konsultasjon med en spesialist var ca 1,5år. Nå har det gått 4 år nå, ser enden på det hele etter man har vært en kasteball i byrådkratiet her til lands. Sitter me en godkjent helseattest og skal oversende den til fylkeslegen snarest nå idag. Syns synd på den personen som kommer å sier at jeg skal kjøre opp på nytt, det blir blodig! ha en fin dag og stå på!
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #69 Skrevet 15. mai 2010 Du kan søke om TT-kort eller AU-reiser i kommunen din.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #70 Skrevet 15. mai 2010 Jada. Kjør bil, få epileptisk anfall og kjør ned tre unger som er på vei til skolen. Det er bedre det enn at du er deprimert.
Sekretæren Skrevet 15. mai 2010 #71 Skrevet 15. mai 2010 Innlegg fjernet pga fullt navn SportyShorty, mod
Bantering Spirit Skrevet 15. mai 2010 #72 Skrevet 15. mai 2010 Hei, ser du har sluttet å skrive selv Julie, men kanskje du fortsatt leser på den? Skjønner godt at det er vanskelig å kanskje måtte innrette livet sitt på en helt ny, og at det er veldig uvant å blåse støvet av den gamle sykkelen osv. Har nemlig gjennomgått hele greia selv, og hatt epilepsi i 4 år uten å ha fått igjen lappen enda (bor også på bygda). De beste tipsene er enkelt og greit å leve et "rutinert" liv.. Og da mener jeg å holde deg stabil på søvn, mat, stress, og at man kan kutte ned på alkoholen Og jeg vil bare påpeke en ting; det virker som om du bagatelliserer ved å si at "du bare har besvimt en gang", mens du i første posten skrev at du hadde kramper. Ikke for å skremme deg, men slike anfall kan få stygge konsekvenser for deg om du bortforklarer for degselv at du ikke trenger å vise hensyn til de. Jeg håper du har fått hjelp, og at det ordner seg for deg
Sasha Sasha Skrevet 16. mai 2010 #73 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Hei jeg har ei venninne som har epilepsi hun fikk "karantene" på at hun ikke kunnne kjøre bil på 3 år. Hun gledet seg slik til hun kunne kjøre bil Hun forble annfalsfri helt til en måned før hun skulle få lov til å kjøre bil igjen, da fikk hun plutselig et anfall. Hun ble veldig skuffet og lei seg . Og alle viste at hun hadde gledet seg slik til å kunne kjøre bil og følte med henne. Men tenk om hun hadde fått et anfall 1 måned senere bak rattet! Jeg skjønenr godt at det er vanskelig for deg men epilepsi i trafikken er ikke noe og spøke med Sjekk om du har noen rettigheter til transport Endret 16. mai 2010 av Sasha Sasha
Gjest scorpius Skrevet 16. mai 2010 #74 Skrevet 16. mai 2010 Hei, jeg har selv epilepsi (grand mal). Og når man har denne "sykdommen" (det er jo egentlig ikke en sykdom, men et symptom vel å merke), så kan man ikke beholde eller ta lappen. For å ta førerkorte, så må du ha vært anfallsfri i ett år.
Caramello Skrevet 16. mai 2010 #75 Skrevet 16. mai 2010 Synd å høre om epilepsien din, men har du tenkt på hva som kan skje dersom du sitter og kjører bil og får et epileptisk anfall? Det kan skade mange flere enn deg selv! Hvis du starter med medisiner, kan du holde anfallene i sjakk..
Gjest scorpius Skrevet 16. mai 2010 #76 Skrevet 16. mai 2010 (endret) Enig at det er utrolig synd... Utrolig kjipt med epilepsi. Jeg hadde iallfall aldri turt å sette meg inn i en bil igjen. Hele utdannelsen min gikk i vasken pga. epilepsien, men det er rett og slett bare noe man må akseptere og ikke minst leve med. Endret 16. mai 2010 av scorpius
Gjest Paulina Skrevet 1. november 2012 #77 Skrevet 1. november 2012 Jeg fikk krampeanfall i går. Det var første dagen av menstruasjoner og pleier å ha vont. jeg besvimte og fikk krampeanfall og ble kjørt av ambulansen til sykehuset. Fram til de sa at jeg kan ikke kjøre bil nå i 12 mnd tenkte jeg bare på helsa men nå er jeg så lei meg og sint ;( jeg har hatt førerkorte i kun 5 uker og er avhengig av det siden jeg har to jobber og må kjøre fram og tilbake slik at jeg rekker jobbene. Legen sa at etter 6mnd uten noe lignende episoder kan jeg søke om å få førerkorte igjen men de har ikke tatt førerkorte mitt enda veit ikke om de tar det eller hvordan men i så fall så fikk jeg ikke lov til å kjøre bil :/
absinthia Skrevet 1. november 2012 #78 Skrevet 1. november 2012 (endret) Noen som har opplevd noe liknende, eller kan komme med gode råd? Jeg opplevde følgende: etter en sen kveld med mye alkohol (og nachspiel til klokka fem om natta, noe jeg ikke gjør ofte) fikk jeg et anfall, som legene mener at kan ha vært epileptisk. (en liknende situajson har skjedd en gang tidligere også). Jeg besvimte i senga påfølgende dag (klokka 14 på formiddagen). Venninnen min som var til stede, har beskrevet at jeg fikk kramper og var helt blå i ansiktet, og at anfallet varte i cirka to minutter. Jeg ble kjørt av ambulansen til legevakta. Ble der over natta, og ble deretter fratatt førerkortet for 12 måneder. Noe som skaper en helt fortivlet situasjon for meg. Jeg har en jobb der jeg er helt avhengig av førerkortet (og en jobb som jeg elsker, og kan ikke tenke meg å gjøre noe annet). I tillegg bor jeg på bygda, med svært begrenset kollektivtilbud.. Uten førerkort føler jeg meg helt isolert, og i tillegg blir det vanseklig økonomisk (kan ikke jobbe overtid lenger, uten bil.) Jeg er så deprimert.. Skal treffe fastlegen min til uka, og deretter søke fylkeslegen om å få førerkortet tilbake. Noen som har erfaringer med dette? Pleier det å gå i orden, og tar dette lang tid? Kan jeg ha epilepsi? Jeg blir veldig takknemlig hvis noen vil dele tankene sine. De to gangene jeg har hatt anfall, har det skjedd i forbindelse med lite søvn og alkohol /festing (må presisere at jeg ikke bruker mye alkohol. Kun på fest, og jeg fester kanskje 2-3 ganger i måneden.) Derfor tror jeg neppe at jeg ville fått et slikt anfall på en vanlig hverdag og i forbindelse med bilkjøring. Jeg forstår at reglene er strenge av sikkerhetshensyn, men dette føles unødevdnig firkantet og helt håpløst... min livssituasjon blir totalt forandret uten førerkort.. Jeg har det med å besvimer ganske lett og tok for sikkerhets skyld kontakt med lege for å finne ut at det ikke var det ( på,oppfordring fra en engstelig kjæreste) Ble sendt til eeg og søvndeprivasjon med registrering og de fant ingenting som tydet på dette. Jeg besvimer i situasjoner der jeg på ett eller annet vis blir vitne til fysiske skader hos menneske eller dyr uten at jeg kan gjøre noe for å hjelpe, jeg kan også besvime om noen snakker om noen som har blitt hardt skadd ( besvimte en gang da noen tok opp temaet " omskjæring av kvinner") eller om jeg har skadd meg selv og av en eller annen grunn ikke kan forete meg noe med det. Det er verre om jeg har perioder der jeg er sliten. Heldigvis er det minst 5 år siden jeg har besvimt nå, men har hatt et par episoder der jeg måtte be folk om ikke å snakke om temaer som trigger dette fordi jeg begynte å føle meg litt rar. - merkelig nok kan jeg godt tenke på eller lese om slikt selv, men reagerer bare når noen snakker høyt om det. Edit: det jeg skulle si var selvfølgelig: Få legen din til å sende deg til sykehuset for en sjekk! Endret 1. november 2012 av absinthia
absinthia Skrevet 1. november 2012 #79 Skrevet 1. november 2012 Eh.... Dette var visst en temmelig gammel tråd.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #80 Skrevet 1. november 2012 I og med at dette bare har skjedd en gang tidligere (og det var for halvannet år siden), så visste jeg jo ikke det med sikkerhet - det er vel heller noe jeg har lært nå... Kommer til å kutte ut alkoholen fremover, det er helt sikkert. Og som nevnt drikker jeg ikke særlig mye heller, skulle tro at en normalt frisk person i 20-årene burde tåle det.... Skjønner kritikken, men hva med å sette seg litt inn i andres situasjon? Ikke kan jeg fungere i jobben min som vanlig, og ikke kommer jeg meg rundt til venner, fritidsaktiviteter o.l. siden jeg bor på bygda, med begrenset kollektivsystem. Det kunne vært verre - men for meg er dette faktisk en ganske stor tragedie. Du er vel ikke normalt frisk om du har epilepsi? Anonym poster: d9110ebce9355b524d2733907090b8cd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå