Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #21 Skrevet 13. august 2009 Vanlig er jo 20 kg innsjekket - ihvertfall alle charterselskaper jeg har reist med. Og jeg har aldri hatt problemer med pakkingen, men sånn blir det når man skal studere i et land i to uker som veksler mellom vinter og høst om hverandre - ene dagen varmt, andre dagen kaldt. Sier seg selv at det blir en del tøy, og ikke minst sko, siden f. eks studenthyblene vi leide var svært kalde, og vi måtte ha med en god del tykt tøy. Og da jeg gjerne ikke vil bruke de samme klærne hver dag, blir det en del når man må ha med vinterjakke, vintersko, i tillegg til annet rart - samt bøker (til studiene), pc-utstyr osv. Mvh Yvonne Ja, 20 kilo innsjekket + 5 kilo håndbagasje er helt normalt på charterturer - og det er 25 kilo (akkurat det samme som på Ryanair hvis man skal ha innsjekket bagasje sammen med håndbagasje). Pakkekurs for Yvonne når hun skal på to-ukers studier i utlandet: *Ikke vinterjakke - høst/vårjakke med plass til langermet fleecegenser under. *Sjal til å ha utenpå jakka for å variere litt, eller bare å bruke utenpå en genser hvis det ikke er så veldig kaldt. *Bio-tex reisehåndvask til å vaske sokker og undertøy - skylle opp litt annet tøy. *Klær som kan kombineres om hverandre, så kan man med få klesplagg ha forskjellig "kostyme" hver dag. *Tynn ullstilongs som kan brukes på kalde dager. *Microhåndklær. *Tøy som er lett i vekt og som ikke krøller. *Ikke mer shampoo, balsam, hårkur, tannkrem, deo enn hva du bruker opp. osv... Mer enn 25 kilo bagasje (innsjekket + håndbagasje) er galematias.
Anglofil Skrevet 13. august 2009 #22 Skrevet 13. august 2009 (endret) Ja, 20 kilo innsjekket + 5 kilo håndbagasje er helt normalt på charterturer - og det er 25 kilo (akkurat det samme som på Ryanair hvis man skal ha innsjekket bagasje sammen med håndbagasje). Pakkekurs for Yvonne når hun skal på to-ukers studier i utlandet: *Ikke vinterjakke - høst/vårjakke med plass til langermet fleecegenser under. *Sjal til å ha utenpå jakka for å variere litt, eller bare å bruke utenpå en genser hvis det ikke er så veldig kaldt. *Bio-tex reisehåndvask til å vaske sokker og undertøy - skylle opp litt annet tøy. *Klær som kan kombineres om hverandre, så kan man med få klesplagg ha forskjellig "kostyme" hver dag. *Tynn ullstilongs som kan brukes på kalde dager. *Microhåndklær. *Tøy som er lett i vekt og som ikke krøller. *Ikke mer shampoo, balsam, hårkur, tannkrem, deo enn hva du bruker opp. osv... Mer enn 25 kilo bagasje (innsjekket + håndbagasje) er galematias. Jeg hadde ikke mer enn 25 kilo bagasje når jeg reiste nedover, det er jo hele poenget.(..) Faktisk hadde jeg 11 kg i min bagasje nedover , men så ble det faktisk litt å ha med seg hjem, spesielt pga bøkene, da jeg blant annet måtte kjøpe bøker når jeg var der nede og studerte. Og du: jeg kan faktisk pakke, så jeg trenger ikke å bli lært i det, 11 kg er faktisk ikke *SÅ* mye. Det var hjemover som var problemet, ikke til. Mvh Yvonne Endret 13. august 2009 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #23 Skrevet 13. august 2009 Jeg hadde ikke mer enn 25 kilo bagasje når jeg reiste nedover, det er jo hele poenget.(..) Faktisk hadde jeg 11 kg i min bagasje nedover , men så ble det faktisk litt å ha med seg hjem, spesielt pga bøkene, da jeg blant annet måtte kjøpe bøker når jeg var der nede og studerte. Og du: jeg kan faktisk pakke, så jeg trenger ikke å bli lært i det, 11 kg er faktisk ikke *SÅ* mye. Det var hjemover som var problemet, ikke til. Mvh Yvonne Neida, du kan ikke pakke - for da hadde du ikke trengt å ha med deg så mye hjem igjen. Mine kommentarer til vekten bunner i at du blandet inn lovlig bagasjevekt på chartertur med hva som var lov på Ryanair - og der, som jeg nå har fortalt deg, er vekten lik. 25 kilo etter to uker er uansett aaaaaalt for mye.
Anglofil Skrevet 13. august 2009 #24 Skrevet 13. august 2009 (endret) Neida, du kan ikke pakke - for da hadde du ikke trengt å ha med deg så mye hjem igjen. Mine kommentarer til vekten bunner i at du blandet inn lovlig bagasjevekt på chartertur med hva som var lov på Ryanair - og der, som jeg nå har fortalt deg, er vekten lik. 25 kilo etter to uker er uansett aaaaaalt for mye. Jaja, godt du vet best da. Jeg hadde forresten ikke 10 kg håndbagasje, bare sånn til orientering (av praktiske årsaker). Og bøker veier faktisk ganske mye, bare så du vet det.(..) Dette hadde ingenting med pakking å gjøre, kofferten min, som forøvrig ikke er veldig stor, hadde mer enn nok plass, så det var ikke dét det sto på. Og ja, jeg handler litt når jeg er ute å reiser, og da er ikke ca 20 kg så veldig mye etter min mening når man er borte i 14 dager og har handlet litt. For nei, det var ikke 25 kg jeg hadde med meg, til sammen ble det vel 21 kg inkl håndbagasje. Hadde i grunn med meg lite klær, mest bøker til studiene, samt nødvendig pc-utstyr. Mvh Yvonne Endret 13. august 2009 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #25 Skrevet 13. august 2009 Jaja, godt du vet best da. Jeg hadde forresten ikke 10 kg håndbagasje, bare sånn til orientering (av praktiske årsaker). Og bøker veier faktisk ganske mye, bare så du vet det.(..) Dette hadde ingenting med pakking å gjøre, kofferten min, som forøvrig ikke er veldig stor, hadde mer enn nok plass, så det var ikke dét det sto på. Og ja, jeg handler litt når jeg er ute å reiser, og da er ikke ca 20 kg så veldig mye etter min mening når man er borte i 14 dager og har handlet litt. For nei, det var ikke 25 kg jeg hadde med meg, til sammen ble det vel 21 kg inkl håndbagasje. Hadde i grunn med meg lite klær, mest bøker til studiene, samt nødvendig pc-utstyr. Mvh Yvonne Natta!!
Sia444 Skrevet 13. august 2009 #26 Skrevet 13. august 2009 Skjønner deg veldig godt jeg Yvonne. Jeg har alltid mye mer med meg hjem selv om jeg er faktisk veldig flink til å pakke. Og bøker veier veldig mye også da. Jeg har reist en del med Ryanair og har funnet ut at det er like billig for meg å fly med Norwegian hvis en finner en billig billett dit. Og så får en mer bagasje. Jeg har også opplevd at Ryanair har innstillt flyet uten å tilby særlig hjelp med å komme seg dit en skal. En kunne booke om men siden det var så mange som skulle det ble det veldig vanskelig å komme seg til London før om to-tre dager hvis en da ikke hadde flydd til Newcastle som jo er helt på andre siden av landet.
LilleBille Skrevet 13. august 2009 #27 Skrevet 13. august 2009 Jeg har reist med Ryanair flere ganger, og synes det er helt ok. Det er et lavprisselskap, og da er det grenser for hva man kan forvente. Jeg har reist så mye, at jeg har ikke det minste problem med å pakke sånn at jeg fint kan være borte i to uker kun ved å reise med håndbagasje. Enig i dette. Har flere ganger reist med Ryanair - og ikke hatt noe å klage på. Man forventer jo ikke førsteklasse når man velger billigalternativet. Innsjekking på nett - og kun håndbagasje er veldig greit. (Nå har jeg ikke vært borte i mer enn en uke med kun håndbagasje - men det fungerer hvertfall bra)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå