Gå til innhold

New York


Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig et innfall om å ta med mannen på New York-tur, men utover det inntrykket jeg har dannet meg gjennom div TV-programmer, vet jeg egentlig ikke spesielt mye om hvordam det er å være turist der. Når vi er på tur liker viå få med oss de viktigste severdighetene, kose oss og gjerne shoppe litt.

Dere som har vært der:

Når på året bør man reise?

Hvor lang tid bør man ha til rådighet?

Hvor bør vi bo? Tar gjerne imot tips på eksakte hoteller. Jeg er ikke budsjett-typen, men har litt begrensninger for hvor mye det kan koste.

Hva bør vi se og oppleve?

Hvordan er det å shoppe der? Er det en OK by å shoppe i, for oss med normal tykkelse på lommeboka?

På forhånd takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Kona og jeg har vært der to ganger...det er en by som en kan besøke om igjen og om igjen for det er alltid noe som skjer der. Vi var der i desember (se reisebrev med bilder på http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm ) og i juli (se reisebrev på http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm ). Jeg foretrekker å reise på sommertid fordi jeg liker sightseeing i varmen :-)

Første gangen bodde vi på Manhattan men andre gangen var prisene alt for høye (300 USD per natt) så vi valgte å bo i Long Island City for 160 USD...Long Island City er rett over East river og kun to stopp fra Manhattan på subway så det var ikke noe problem å komme seg rundt i det hele tatt. Jeg har lagt ut info om de hotellene vi brukte i reisebrevene.

Vår siste tur var på en uke og man må ha såpass med tid ;-)

Vel, sjekk ut reisebrevene og kom med spørsmål så skal jeg gjøre mitt beste for å svare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...