Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Er visst litt opphengt i hår idag, men what the heck! Jeg bruker altså epilator for å fjerne hår, med den bivirkningen at noen av hårene vokser under huden når de kommer ut igjen. Dette er noe irriterende, og jeg kan jo ikke la være i pelle på dem med det jeg måtte har for hånden av "verktøy", og da blir det heller sår av det til slutt :oops: . Jeg bruker hampvott stadig vekk og ellers fuktighetskrem (uten at jeg tror sistnevnte hjelper på akkurat dette). Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe lurt. Det KAN jo være at noe her inne kan hjelpe meg??
Gjest Liten Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Jeg har samme problemet, men synes det hjelper mye å være flink med peelingen. Hudpleieren min sier imidlertid at en ikke skal overdrive peeling/hampvott heller, for da stimulerer en bare mer cellevekst. Rundt to ganger i uker skal visst være passe. Hvis du likevel er palget av dette, så kan en bodylotion med fruktsyrer (fås kjøpt hos hudpleier) hjelpe. Selv bruker jeg å pirke de forsiktig opp med en sterilisert nål, de som ligger rett under huden.
Nanella Skrevet 6. august 2003 #3 Skrevet 6. august 2003 Hmmm, jeg har akkurat kjøpt meg epilator.. Har noen spørsmål nå da når det gjelder dette med inngrodde hår osv. Kommer dette med en gang eller er det ikke sikkert det kommer i det heletatt, varierer det fra person til person eller??? Vet ingenting jeg. Hindrer peeling at du får inngrodde hår, er det viktig at jeg er nøye med dette fra begynnelsen av??? Leste noe sånt som at man skulle ta peeling et par dager etter man har tatt epilering.. ??? Kan dere hjelpe meg? Er det andre ting jeg burde være obs på? Kanskje jeg burde startet en ny tråd, men når vi alikevel snakker om det her så..
Petruska Skrevet 6. august 2003 #4 Skrevet 6. august 2003 Peeling er svært viktig for å forebygge inngrodde hår. Du vil ikke se om hårene blir inngrodde eller ikke før de har vokst ut litt. Kanskje det vil være mer effektivt å bruke en bodypeeling med slipekorn enn hampvott? Jeg var plaget av inngrodde hår etter voksing og epilering man med peeling 2 ganger i uka har problemet forsvunnet. Epilatoren er rett og slett en super oppfinnelse! Og ved jevnlig bruk nedsettes smerteopplevelsen betraktelig!
Nanella Skrevet 6. august 2003 #5 Skrevet 6. august 2003 Ok! Da skal jeg være flink med peelingen fra begynnelsen av!! Så slipper jeg det problemet. Kan man bruke peelingsåpe? Det maskinen jeg kjøpte var med kjøling (element som du fester på maskinen når den skal brukes som ligger i fryseren ellers) også var det med eget peelinghode til maskinen. Tror dere at det holder om jeg bruker den?? Det hode med peeling er på en måte akkurat som et pussepapir!! Jeg må si meg enig i at det er en genial oppfinnelse!! Etter som jeg skjønner så avtar kraftig hårvekst også og erstattes med myke hår. Har skjønt det sånn at etterhvert slipper man å gjøre det så ofte også...!?!? Stemmer det??? Men ja... AU det var virkelig vondt første gangen.. He he.. Men jeg satt meg til med epilatoren i den ene hånda og et glass vin (som etterhvert ble til fler) i den andre hånda.. Så gjorde det ikke så vondt etterhvert... Sambissen måtte le litt av meg der jeg satt og slurpet i meg vin og sa au om hverandre Har et fint bilde av det også. Morsomt! Satser på at smerten avtar etterhvert som ikke røttene blir så grove.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå