Gå til innhold

jeg skal gifte meg!


titana

Anbefalte innlegg

hjelp, jeg skal gifte meg!

Trodde vi var tidlig ute, men dengang ei. Det var ett lokale og en lørdag ledig, så da blir det 10.juli neste sommer.

Kirke og lokale er altså ok, kjole er bestilt fra jkdress, og jeg venter ekstremt spent på den! Gleder meg veldig til å få den og håper den er vellykket..

Er her på KG og samler tips.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i går ble jeg oppringt av noen som lurte på om vi hadde ønskeliste :ler:

Det er nesten ett år til, og det virker som om de eneste som tar dette med ro er jeg og min tilkommende. Vi får sikkert tidsnok panikk,

Endret av titana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Lykke til med planleggingen fremover og nyt hvert sekund. Du tror ett år er lenge, men det går kjempefort! Synes ikke det var lenge siden jeg satt her og skrev at det "bare" var ett år igjen. :) Mitt tips: ikke utsett hva du kan gjøre i dag til i morgen. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Lykke til med planleggingen fremover og nyt hvert sekund. Du tror ett år er lenge, men det går kjempefort! Synes ikke det var lenge siden jeg satt her og skrev at det "bare" var ett år igjen. :) Mitt tips: ikke utsett hva du kan gjøre i dag til i morgen. Klem.

Ok. mottatt, og lager dermed en liste.. dvs kopierer den fra noen andre, hehe. Tro den opprinnelig kom fra cæmis :)

rødt har jeg gjort.

Huskeliste:

Kirke - ok, vielsen kl. 15.30

Inngansmarsj

Utgangsmarsj

Musikk kirke

Salmer

Blomster til kirka

Ringer - bruker forlovelsesringene

Transport fra kirka til lokalet (gåavstand, men vurderer å sende gjester på sightseeing mens vi blir fotografert)

Bukett - har sett litt på noe som ligner denne: http://www.traeen.no/bryllup/bilder/Brudebukett%203.jpg

Blomst til brudgom, forlover, far

Toastmaster

Gjesteliste

Forlover brud

Forlover brudgom

Lokalet - servitører og pynting inkludert, middag 18.30

Kaker

Musikk og stereo - band eller cd, that´s the question..

Underholdning

Brudekjole (bestilt fra jkdress)

Underskjørt (bestilt fra jkdress)

Sko

Strømpebånd

Smykker

Slør (bestilt fra jkdress)

tiara (bestilt fra jkdress)

Frisør + sminke m/prøvetime (husk forloveren også)

Strømper

Undertøy

Dress/smoking til brudgom - dette får han fikse selv :ler:

Fotograf - spør svoger

Fargetema

Bordkort

Invitasjoner

Kirkeprogram

Takkekort

Gjestebok

Engangskameraer til bordet

Hotel til bryllupsnatten

Bryllupsreise - Frankrike?

Er så utrolig spent på kjolen fra jkdress. Håper virkelig den passer, og så gleder jeg meg sånn til å kjøpe sko, men kan ikke kjøpe de før jeg ser på kjolen hvor høye/lave hæler jeg må ha.. hehe.

Er også i tenkeboksen angående invitasjoner o.l. Skal jeg har fine, romantiske, lyse innbydelser eller skal jeg gå for et tema som inneholder vår felles store hobby for å gjenspeile brudeparet. dilemma dilemma. Tror jeg skal ta meg en inspirasjonsrunde på panduro til helga :)

Et annet eksistensielt spørsmål er: vin eller ikke vin. Har litt historikk på motsatt side som gjør at det sannsynligvis er en god ide å droppe vin. Første gang denne tanken slo meg så jeg for meg at hele bryllupet kom til å bli en tragedie og at alle kom til å sitte stivt på stolene sine og smile høflig... Men, etter å ha fordøyd tanken på å ha et alkoholfritt bryllup i noen uker tror jeg at jeg har kommet frem til at det kan bli riktig hyggelig det også :)

Endret av titana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stakk jeg innom panduro for å få litt inspirasjon til hvordan jeg skal lage invitasjoner/tema. Skrekk og gru. Jeg er om mulig enda mer forvirret enn før jeg var der. Så mange muligheter..

Men jeg gleder meg litt også til å sitte og lage invitasjoner, bordkort osv.. Må bare finne ut hvordan de skal se ut først :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forresten noen som vet hvilke farger calaliljer kommer i? Noen sjans for at de fins i blått? Er det noen andre blå blomster som gjør seg i brudebukett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Her var det mye tankevirksomhet, gitt! :) Jeg ville tatt meg en tur til blomsterforhandleren om jeg var deg.. Jeg gjorde det nokså tidlig - og ble skikkelig oppmuntra av alt de kunne få til med "mine farger". Da fikk jeg litt tips om hvilke farger som vil passe meg også - og hvilke farger jeg bør styre unna...

Blomsterdama sa de kunne få til alle mulige slags farger med blomster nå for tiden... Roser kan du jo få i alt - :) Og fresia..?

Har du forresten bilde av kjolen...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Har du forresten bilde av kjolen...? :sjenert:

Selvfølgelig. Hvis du ser bort fra de der fjæra på hodet på dama og kun ser på kjolen, så er den veldig fin:

3778_1.jpg

Problemet med en sånn kjole er jo hvis den nå blir for lang.. tror ikke det er så lett å legge opp nå det er så mye dill nederst.

Fotograf er forøvrig i boks, fikk han jeg ville ha. Veldig flink :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-5 dager til jkdress skal sende kjolen. Jeg dør av spenning.. hehe

Da her jeg fått frisør også. Tanta mi er frisør og har sagt ja til å både være gjest og ordne meg først, så det var veldig bra. Liker at noen som vet hvordan jeg ser ut til vanlig fikser meg slik at jeg ikke blir ugjenkjennelig eller lignende på et spøkelse.

happy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har så smått begynt å planlegge bryllup selv. Vi vil ha levende musikk til bryllupsfesten fordi det løfter festen så utrolig mye (ihvertfall de bryllupsfestene jeg har vært på!!). ...kjenner dere til noen band som gjør slike oppdrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på!! :goodbye:

Kjolen var kjempefin!! :dåne: Den blir vel sydd etter mål eller? :klø:

For i såfall trenger du jo ikke å legge den opp :Nikke:

Blå blomster.. :klø:

Disse er blå, men jeg vet ikke hva det er.. :fnise:

Her tror jeg jeg skal følge med :jepp:

Joda, men jeg målte meg selv, vet du.. hehe.

Hei!

Jeg har så smått begynt å planlegge bryllup selv. Vi vil ha levende musikk til bryllupsfesten fordi det løfter festen så utrolig mye (ihvertfall de bryllupsfestene jeg har vært på!!). ...kjenner dere til noen band som gjør slike oppdrag?

Vet ikke! :)

-------------------------------

Fikk mail nå om at kjolen er sendt. Kan forvente å ha den i hus om ca 6 dager. Ooooh. Gleder meg gleder meg gleder meg. Håper den er fin. Merker det stresser meg litt, men nå er den iallfall på vei :)

Hjelp. Så akkurat en kjole på finn som jeg er 99% sikker er fra jkdress. Den var veldig fin øverst, men skjørtet skulle ha et lag tyll over (ca sånn som min), og der var det brukt et skikkelig dårlig og stivt tyllmateriale. Så ut som om det var fra ikea og var ment til å lage duker av eller noe. Hohoi. Hardt for nervene dette her, krysser fingrene for at den er så perfekt som jeg ser for meg at den er :)

Endret av titana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lokalet er dobbelbooka, og vi får ikke ha det :( :( :( :( :( :(

og grunnen til at vi valgte 10.juli var fordi det var den eneste datoen jeg klarte å finne et ledig lokale i hele området.

Skuffa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Uffda!!! Det var utrolig kjedelig!!!

...hvilket område av landet er det du leter i...?

Var det akkurat det lokalet dere ønsket dere?

Håper det ordner seg!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gifte oss på Jæren :) Har satt min far på saken ang. lokaler, så det ordner seg nok.

Fikk kjolen fra jkdress i posten i dag. Kommer nok ikke til å bruke den, haha.. Riktignok skreddersydd, men den passa jo ikke.. altfor stor på rare plasser. Dessuten hadde jeg sett for meg at den skulle ha et tynt lag av chiffonlignende stoff i draperinger. Det hadde den ikke. De hadde lagd draperinger av selve kjolestoffet, og bare sydd på noe hekleaktig broderi nederst. Så litt rart ut. Litt 80-talls. haha. Jaja.. det var de penga. Neste forsøk: butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Så du gifter deg samme dato som meg og måtte bare innom og snoke i bryllupsdagboka di for å se hvor langt i planleggingen du har kommet :ler: Føler jeg ikke har gjort så mye, men ser at vi har kommet ca like langt :fnise:

Uff, så synd med kjole og lokale! Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så du gifter deg samme dato som meg og måtte bare innom og snoke i bryllupsdagboka di for å se hvor langt i planleggingen du har kommet :ler: Føler jeg ikke har gjort så mye, men ser at vi har kommet ca like langt :fnise:

Uff, så synd med kjole og lokale! Håper det ordner seg!

Jeg hadde alt i boks, og så falt alt ut av boksen, men nå er det tilbake igjen :)

Har nå ikke mindre enn to lokaler..min far går litt crazy, men skal avbestille det ene så snart alt av kontrakter og mat er klart. Så det blir fremdeles 10.juli

Har også funnet en kjole på finn som jeg var og prøvde på fredag, og det var drømmekjolen. Desverre litt for liten, så jeg har endt opp med å bestille den i en str større på agape. Dvs helt ny kjole. Skal prøve å selge den fra jkdress på finn. om ikke annet så kan den brukes til karneval :)

Vi har også satt opp gjesteliste.. kom til 111 stk.. Gleder oss veldig nå, med alle de navnene som står på gjestelisten samlet på ett sted kommer festen til å bli fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordner seg :)

Hehe, virker som en snill og ivrig far du har da! Morro at han hjelper til.

Får jeg se bilde av kjolen du har bestilt eller? Så spennende :strix:

Vi har foreløpig kommet til nesten 70 stk til mat og 15 ekstra venner til kaffe :) Listen fylles fort opp! :ler: Er jo så mange vi har lyst å feire dagen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne bilde på agape, men det klarte jeg ikke.. så da linker jeg til annonsen på finn. Jeg prøvde denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18487229

og har bestilt den hos agape i en str eller to større for å få den på ordentlig. Leter etter slør o.l på finn, men enten så er de allerede solgt, eller så selger de kun kjole, slør ++ som en pakke. Forståelig nok.. men jeg syns det blir så fryktelig mye penger på kun ett antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...