Gå til innhold

For mange mennesker er alt for naive

Anbefalte innlegg

Gjest Melchizedek
Skrevet

Er dere enig eller uenig i den påstanden`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest uenig. Selv er jeg kanskje litt naiv, men foretrekker det framfor å være mistroisk mot andre. Jeg vil helst møte verden og mennesker med et åpent sinn. :)

Skrevet

Yabbadabbadooh.

Skrevet

Jeg er nok en som også er litt naiv. Jeg er positivt instilt og føler at om jeg skal tenke det folk vil kalle realiteten så vil jeg ikke være like blid, eller lett til sins. Syns det er utrolig deilig og befriende å ikke måtte tenke på at vesken kan bli stjelt om jeg sitter den i en hylle i butikken om jeg ser på noe. Eller om jeg lar lommeboken ligge på bordet når jeg er ute og spiser. Jeg er vokst opp på landet der man ikke behøver å tenke på slikt, men min samboer er vokst opp i byen og "passer" hele tiden på vesken, lommeboken og passet mitt om vi er ute å reiser. Han mener tydelig at jeg er for godtroende og ikke trenger å invitere tyvene med å la lommeboken ligge fremme.

Jeg syns det er deilig å ikke låse døren når jeg er på butikken, eller er hjemme for såvidt. Jeg syns det er så utrolig herlig å slippe å tenke på den slags. Og jeg tenker aldri på at noen kan stjele vesken min eller gå inn i huset mitt å stjele. Det skulle rett og slett ikke være nødvendig å låse døren eller gå med vesken knipt under armen. Og jeg syns det er forferdelig synd at noen er nødt til å ha det slik, at de kan steifes av tanken på å tro det verste om enhver som går forbi.

Naiv? Ja, jeg vet at det er mye kriminalitet rundtom, men jeg vil ikke ha det i mitt hode hvertfall!

burde det være nødvendig? Nei, Hvorfor burde det være nødvendig å måtte tenke så fæle ting om folk? Er helt uhørt..

Gjest Melchizedek
Skrevet
Yabbadabbadooh.

Il tuo fottuto pazzo

Gjest Fropessor Snurre
Skrevet

Til tider synes jeg at mange mennesker er altfor naive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...