Gjest hiho Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei. Etter å ha sett og lest en del om både de svartes og homofiles kamp for likestilte rettigheter, føler jeg at det er helt sykt å bevitne hvor mye disse menneskene måtte/må tåle av trakasering. Jeg er sikker på at alle som leser dette er like rystet og sjokkerte over hvor mye dritt andre mennesker har påført/påfører andre rett og slett på grunn av rase eller legning. Ingen kan bestemme hva slags rase/legning man har, men er det noen som noen gang tenker på hvor mye overvektige mennesker må tåle av dritt fra andre? Jo, det er riktig , tenker du kanskje nå, men disse tjukkassene kan da vitterlig for det selv. Det er der dessverre nåtidens mobbing ligger - det å kategorisere alle overvektige som selvforskyldt tykke. Jeg savner et samfunn som i større grad aksepterer alle typer mennesker. Jeg er ikke ute etter argumentasjon om hvor dyrt det er for samfunnet med overvektige/hvor lett det er å gå ned/ osv. Jeg vil kun konstantere at jeg opplever en stadig større aksept for å utskjelle overvektige og skjære alle over en kam som en gruppe. Ja, jeg er selv noen kg for tykk, men tro det eller ei, knallgod helse, men pga samfunnets mobbing klarer jeg ikke annet enn å pine meg ned i akseptabel bmi. Jeg ønsker meg et mer tolerant samfunn!!!
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Det eneste jeg ønsker meg er et samfunn der man kan kjøpe klær som passer alle størrelser. Og da mener jeg noe annet enn sekk og aske i triste farger og uten fasong, alt for langt på armene og med 10 cm opprett på beina. Jeg synes forøvrig ikke at det er noe videre akseptert å mobbe tykke - det er faktisk mye mer akseptert å mobbe tynne og spørre direkte om de ikke vet hvordan de skal legge på seg, tyne i dem mat - etc.
Cullen Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg synes forøvrig ikke at det er noe videre akseptert å mobbe tykke - det er faktisk mye mer akseptert å mobbe tynne og spørre direkte om de ikke vet hvordan de skal legge på seg, tyne i dem mat - etc. Er man tynn selv hører man mest om de som mobber tynne. Er man stor selv hører man mest om de som mobber tykke. Realiteten er nok at det er ganske likt.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Er man tynn selv hører man mest om de som mobber tynne. Er man stor selv hører man mest om de som mobber tykke. Realiteten er nok at det er ganske likt. Jeg er ikke tynn. Jeg hører ikke om mobbing av tykke. Jeg har derimot lagt svært godt merke til hva man kan finne på å si til en tynn person.
Cullen Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Jeg er ikke tynn. Jeg hører ikke om mobbing av tykke. Jeg har derimot lagt svært godt merke til hva man kan finne på å si til en tynn person. Da hører du vel nok til et miljø hvor den siden er sterkest da. Men jeg tørr forstatt påstå at det er likt og ikke den ene siden som har det verre enn den andre. Litt som at jente mobbing og gutte mobbing er forskjellig, men man kan ikke si at en er verre enn den andre ettersom det er ille for begge parter.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Da hører du vel nok til et miljø hvor den siden er sterkest da. Men jeg tørr forstatt påstå at det er likt og ikke den ene siden som har det verre enn den andre. Litt som at jente mobbing og gutte mobbing er forskjellig, men man kan ikke si at en er verre enn den andre ettersom det er ille for begge parter. Jeg har kun fått en frekk kommentar om min vekt en eneste gang. En "kjekkas" på et utested kom ingensteds fra og spurte om ikke jeg var flau så feit som jeg er. Jeg verdiget ikke han et blikk en gang. Jeg sier ikke at det ene er verre enn det andre - kun at jeg i liten grad har opplevd mobbing av tykke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå