Gå til innhold

Humla må slutte å suse


humle

Anbefalte innlegg

Hvis du aldri har trent styrke på egenhånd før er styrketimene geniale for å få inn teknikk :) Særlig på nybegynnertimer pleier de å være flinke til å forklare hvordan du skal utføre øvelsene, i tillegg til at de som regel kjører et program som trener alle de største muskelgruppene i kroppen. Hvis det ikke går en spinningtime i forbindelse med styrketimen så løp litt på tredemølle eller kjør litt kondis på ellipsemaskin eller sykkel en halvtimes tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg få til dette neste uke:-)

En ting som ikke har med trening å gjøre. I et forum jeg var med på tidligere kunne jeg gå inn på min egen profil og se innlegg jeg hadde skrevet. Der kom det opp om noen hadde svart. Er det noe lignende her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hm, jeg leser konsekvent "Humla må slutte å snuse" når jeg ser tittelen på boka di. Og ja, vil anbefale deg å begynne med styrketrening hvis du får tid. En kombinasjon av det og kondisjonstrening er veldig fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg leser konsekvent "Humla må slutte å snuse" når jeg ser tittelen på boka di. Og ja, vil anbefale deg å begynne med styrketrening hvis du får tid. En kombinasjon av det og kondisjonstrening er veldig fornuftig.

:-) Nei snuse gjør jeg heldigvis ikke, får holde med de lastene jeg har!

Da er det herved bestemt. 3 løpeøkter og 1 med styrketrening per uke fra neste uke. Og ikke noe godis i uka :jepp: Dette skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trykke på "mine innlegg" ca midt på siden over innleggene. Der kommer alle tråder du har skrevet i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Midna!

Nå er spinning unnagjort og jeg er klar for helgen:-) Med god samvittighet. Skal løpe langtur i morgen. Kan nok bli litt tøft da jeg skal bort på middag i dag. God mat og sikkert nok med god drikke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tid for langtur! Synes ikke jeg har vært flink nok til å presse meg på disse langturene. Holder liksom litt igjen fordi jeg skal så langt. I dag ga jeg på max hele veien. Løp i skikkelig kupert terreng. I de verste bakkene heiv jeg ordentlig etter pusten.

Fullførte 14 kilometer på 1.27 minutter. Det er jeg strålende fornøyd med. Lover godt for birken hvis jeg holder dette framover.

:tommelsmil: for meg!!!

Er utrolig deilig å merke at disse intervallene som nesten tar liv av meg gir ordentlig effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å merke fremgang! :tommelopp:

Jeg har kjøpt meg pulsklokke, venter på den i posten! Må få satt i gang litt kondistrening nå! Har tatt kardiofri i hele sommer. Tenker jeg er skikkelig ute å kjøre nå ;) Så da får jeg hente litt inspirasjon fra dere kondisdronninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for ordentlig løpefolk er nok ikke dette noen tid å skryte av. Kommer nok ikke akkurat til å komme høyt opp på resultatlistene i birken :)

Men jeg må jo te utgangspunkt i megselv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesoppdatering!

Vekt:-1,1 kilo

Spesielt fornøyd med: løpeturen på lørdag.

Ikke så fornøyd med: kostholdet mitt, må bli flinkere.

Utrolig deilig at treningen har blitt en så stor selvfølge for meg. Planlegger hver uke for å få tid til det, i stedenfor å lete etter unnskyldninger til hvorfor jeg ikke rekker;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukesoppdatering!

Vekt:-1,1 kilo

Spesielt fornøyd med: løpeturen på lørdag.

Ikke så fornøyd med: kostholdet mitt, må bli flinkere.

Utrolig deilig at treningen har blitt en så stor selvfølge for meg. Planlegger hver uke for å få tid til det, i stedenfor å lete etter unnskyldninger til hvorfor jeg ikke rekker;-)

Så bra med vektnedgang! At trening har blitt en selvfølge er et stort steg i riktig retning. Flink er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Enigma:-)

Langintervall i går. Oppvarming og 20 minutter i så raskt tempo som mulig. Blir skikkelig, skikkelig sliten! Er så deilig å klare å ta seg helt ut. Tidligere holdt jeg alltid litt igjen, gikk ikke helt i kjelleren. Nå merker jeg at det er helt anderleders. Kjenner jeg ligger på grensen til å få krampe i leggene, men klarer akkurat å holde det unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tittet innom treningsdagboka mi!

Jeg skal virkelig følge med i di, du gir meg inspirasjon til å holde meg selv i skinnet. Det hjelper å se andre som "sliter" med det samme ;)

...og angående det med snop. For meg hjelper det å begrense tilgangen, og heller erstatte med frukt og bær. Har benyttet den siste tida til å plukke blåbær, det er herlig til kvelds. Her kan jo også barna, iallefall den eldste, være med å plukke. Da blir det litt kvalitetstid av det hele. Kombiner med en tur i skog og mark.

Endret av najki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...