Gjest D-shol Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 jeg har en stor kjøttdeig som gikk ut 30.07, altså for fire dager siden. Dør jeg hvis jeg spiser den nå? Har jo ikke lyst til å kaste såpass mye kjøtt, men....
skrue Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg vil si det kommer helt an på oppbevaringen. Har kjøttet vært stabilt nedkjølt i kjøleskap hele tiden burde god steking ta knekken på eventuelle problemer. Har den vært dypfrosset hele tiden har det ingenting å si. Da kan den godt ligge 6 mnd over tiden.
vesla86 Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Her er en link om trygg mat. Og her står det at man kan vurdere hvordan det lukter osv. Det trenger altså ikke å være farlig å spise det, men det kan. Pass ihvertfall på å varmebehandle det grundig.
Gjest gette Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Har hørt at hvis kjøttdeigen lukter greit og ikke surt er det bare å hive i seg;)
mat på bordet Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 jeg har en stor kjøttdeig som gikk ut 30.07, altså for fire dager siden. Dør jeg hvis jeg spiser den nå? Har jo ikke lyst til å kaste såpass mye kjøtt, men.... Hmmm, jeg hadde definitivt tatt luktetesten jeg også. Åpne pakken så merker du raskt om kjøttet fortsatt er godt eller ikke....
Bolligator Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Stemplingsdatoene har jo god margin da. Selv er jeg en gjerrig sjel, og pleier å kjøpe alt kjøtt på halv pris/utgått på dato. Da er det meg mot alle de gamle damene på Rema hver mandag morgen! Har aldri opplevd å bli dårlig av verken utgått kjøtt eller fisk. Ikke har det lukta surt heller. 4 dager er helt sikkert ingen fare!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå