Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Joa.. etter å ha blidt nedlesset av media med "krisemaksimering" blir en jo en del bekymra. Selv har jeg helseangst, det gjør ikke sakten noe bedre akkurat. Vil tro det er flere en meg, spessielt om en har angst i tillegg som blir litt vel nervøse. Mest sannsynlig vil ikke legen skrive ut tandeflu til meg, om jeg får det. Angsten kan skape bivirknings lignende symtomer på allergi på medisinen. Siden jeg har allergi for noen medisiner fra før og er redd for at det er flere medisiner jeg ikke tåler. Hvilke symtomer startet det med og hvordan utviklet det seg ? Hvor lenge var dere syke ? Hvordan var det kontra en vanlig influensa ? Fikk du tandeflu ? Event. bivirkninger av denne ? Eller klarte du deg fint uten noe som helst medisiner ?
Gjest mubba Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 heihei meg og samboeren min har nettopp hatt influensa,pga smittefaren sjekket vi oss ikke. legene ga klar beskjed i lokalavisen at det ikke var noen grunn til å møte opp hos lege/legevakt hvis det ikke ble alvorlig. i tilegg skulle man ved influensasymptomer regne med svineinfluensa og holde seg hjemme i minst 1uke. hos samboeren min startet det med rennende nese, ekstremt rennende!!! hos meg sår og vond hals tre dager før jeg ble syk. det kom som lyn fra klar himmel, ble propptett i nesa på to timer. de neste tre dagene lå vi rett ut, som ved en vanlig influensa, MEN ikke høy feber! bortsett fra stygg hoste, syns vi derfor dette var en mild influensa, da vi før har hatt feber opp mot 40.. ta det helt med ro,for de aller fleste av oss er det lite man kan gjøre annet enn å vente på å bli frisk. unngå å smitte andre og ring[ikke møt opp først] lege/legevakt. ved symptomer, kjøp paracete, nesespray, honning, te og pastiller så går det så greit atte;]
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå