Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei. Kan CT caput av hodet (når man til slutt finner ut at det egentlig ikke er noe galt med hodet som f.eks migrene osv) bremse kroppens naurlige utvikling som f.eks menstr. for jeg har ikke fått det på seks mnd og jeg er under 20 år. jeg utelukker vekttap, fokuserer kun på ct caput som jeg har tatt for seks mnd siden. ? Og kan det skape hukommelsesvansker ? Takker for svar.. er veldig nysgjerrig på dette :S
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Det tror jeg er ekstremt lite sannsynlig. Har du tenkt og bekymret deg mye over mulige skader av ct-en i denne tiden er det faktisk mer sannsynlig at det skyldes dette. Og er du ung, altså at du ikke har hatt mensen i en del år, er det ikke uvanlig at menssyklusen er uregelessig. Mye av menssyklusen styres dessuten fra reproduksjonsorganene langt fra hodet, men hypofysen har jo også en rolle. (det er riktignok ganske sterk stråling man utsettes for ved CT, men evt skader tror jeg evt dukker opp etter lang tid - type celleforandringer, ikke slår ut kjertler o.l med en gang) Håper du klarer å unngå å tenke på dette, hvis ikke synes jeg du skal oppsøke legen din og spørre mer detaljert. Legene vet dette bedre enn meg i hvert fall!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg kan si det slik at skulle det hatt slike forstyrrelser etter et bilde hadde jeg vært "ødelagt" nå. I løpet av di siste 3 årene har jeg tatt ca 5-6 CT bilder varierende steder (hode\ rygg\ bekken\ ben) Tok av magen også og fikk slikt kontrastmiddel en gang. Har ikke merket noen ting endring av dette. (Mange bilder pga forvirrende lege som "lette i blinde" på alt annet en hva jeg SA var problemet)
hanne1o Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 CT caput er en god undersøkelse for å undersøke hodet, men man må huske på at ct er en undersøkelse som bruker røntgenstråling, det er ikke lurt å ta for mange slike undersøkelser. Da er evt MR av hodet bedre. Se mer informasjon om CT caput, også priser, her: https://www.helsesmart.no/bildediagnostikk/ct-caput
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 4 minutter siden, hanne1o skrev: CT caput er en god undersøkelse for å undersøke hodet, men man må huske på at ct er en undersøkelse som bruker røntgenstråling, det er ikke lurt å ta for mange slike undersøkelser. Da er evt MR av hodet bedre. Se mer informasjon om CT caput, også priser, her: https://www.helsesmart.no/bildediagnostikk/ct-caput Tråden er fra 2009... Anonymkode: 28d9d...629
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå