Gå til innhold

Spørre forlover


cappocino

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan spurte dere forloverne deres om de vil være det?

Gjorde dere noe spesielt?

Hva sa dere?

Jeg skal spørre min etterpå og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det... hvordan spørre etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg inviterte på lunch og spurte mer eller mindre rett ut. Spurte om jeg kunne få be om en kjempetjeneste, og spurte deretter om han kunne tenke seg å være forloveren min, og at han selvfølgelig ikke trengte å svare her og nå, men kunne gjerne få tenke på det hvis han ville.

Men han sa ja med en gang, og ble veldig glad :D

Tror de fleste ser på det som en stor ære å bli spurt om å være forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg harlaget et "brev" til min forlover (som jeg snart skal spørre), der hvor jeg har scannet inn ulike bilder av oss fra vi ble kjent på barneskolen og frem til nå. I tillegg har jeg skrevet morsomme historier, hvor mye jeg setter pris på henne og vennskapet, osv...

Men så ble jeg plutselig i tvil - et brev er jo ikke noe en kan "ta vare på", dersom man ønsker det.

Derfor skal jeg skrive ut bildene og lime dem inn i en liten album med sorte sider/ark, og jeg skriver på historiene med sølvpenn ved siden av.

Det tro jeg blir mye finere (og mer personlig).

Det blir jo mer jobb også, men jeg har jo alt som jeg skal skrive ferdig på et ark, så det blir jo bare å "føre inn".

Helt bakerst tror jeg det skal være limt inn en konvolutt hvor forlovererklæringen ligger i, og jeg avslutter med å spørre om hun vil fylle ut en slik til bryllupet som skal være den 14.08.04, for jeg vil gjrene ha henne på min side denne dagen, og at jeg vil dele denne med henne.

Håper at hun sier ja da, men det tror jeg.

Håper hun setter pris på albumen hun får også.

Jeg gleder meg til å spørre henne.

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Jeg sendte blomster på døren, en rose for hvert år vi hadde vært venner

og et koselig brev ved siden av, hvor jeg spurte om hun ville være min forlover. :D

Hun ble kjemperørt og veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj så fint dere har gjort det! Jeg har ikke planlagt noe sånt, men begynner å lure på om jeg kanskje skal gjøre det... Skal treffe henne på en cafe etterpå og tenkte å spørre da, klarer ikke å vente mer... hmmm tenke tenke tenke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med deg en rose, eller noe sånnt da, kan ikke det gå?

En rose, knytt et silkebånd rundt stilken, og skriv "Vil du være forloveren min når vi gifter oss den xx.xx.xxxx". (På den ene "enden" av silkebåndet, som da må "henge" litt)

Bare et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Man skal jo ikke fri heller da!!

Jeg ble spurt på sms, jeg. Selv ville jeg kanskje ha invitert på middag/lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke fri heller da!!

Fikk sånne tanker jeg også...

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, men så har jeg ikke helt klart å finne ut hvem jeg skal spørre heller. Det er vel bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fikk sånne tanker jeg også....

samma her!

tenkte bare å spørre, jeg.. ikke en gang lage en spesiell avtale av det.. bare en dag vi likevel møtes og gjør noe (vi pleier ofte å gå tur sammen)

tenkte å begynne med å snakke om bryllupsplanene og så bare spørre om hun vil være forlover..

dersom jeg må "overtale" henne med gaver osv for at hun skal ville være forlover (evt føle at hun "må" si ja etter å ha fått en veldig personlig "kjærlighetserklering") så vil jeg at hun skal si nei! helt seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte bare rett ut jeg, over telefonen. Hadde allerede snakket masse om dette med henne, og hun hadde sagt at hun gjerne ville være forloveren min så det manglet bare selve spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte bare rett ut på en fest. Hun hadde nettopp kommet hjem fra ferie, og jeg klarte ikke å holde meg :D

Det hadde selvfølgelig vært mer koselig med lunsj/brev el., men nå ble det ikke sånn... Eneste ulempen med å spørre rett ut er at det kanskje blir vanskeligere for henne å si nei (hvis det er aktuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eneste ulempen med å spørre rett ut er at det kanskje blir vanskeligere for henne å si nei (hvis det er aktuelt).

synes det virker vanskeliger å si nei etter å ha mottatt et album med bilder av dere to og mye vennskaps-varme.. da ville jeg fått sååå dårlig samvittighet for å si nei..

klart man får det utansett.. men dersom det blir spurt rett ut og litt "hverdagslig" er det liksom litt mer lov å si "tja" eller noe slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Spurte henne bare rett ut en gang vi møttes, gjorde ikke noe spesielt ut av det. Visste ikke at folk gjorde så mye ut av å spørre forloveren jeg! Men så er dette min bestevenninne, og det har alltid vært en selvfølge at jeg skulle ha henne som forlover, så da visste hun jo egentlig om oppgaven sin lenge før jeg hadde spurt også :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spurte henne når vi var på en Danmarks tur sammen, bare oss to. Vi satt på lugaren og koste oss med litt vin, også spurte jeg. Ikke så fancy, men hun ble glad, og litt overrasket tror jeg, og det var jo meningen.

Enkelt og greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spurte henne rett ut jeg :roll:

Tenkte ikke på at det hadde vært hyggeligere å kanskje invitert henne på lunsj el.

Hun sa iallefall ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi!!!

Er kjempeglad! Spurte venninnen min om hun ville være forlover og hun sa ja med en gang.. hun var såååå glad :hoppe: HUrra!!!!

Vi satt på en lite cafe i oslo og snakket litt om ferie og bryllupet, hun er sååå glad på mine vegne og var virkelig interessert i hvordan vi skal gjøre det.... det var før jeg spurte.. Og når jeg spurte så ble hun kjempeglad :) så ut som hun til og med fikk en liten tåre i øyet :)

Og jeg ble kjempeglad og lettet!! En ting mindre å tenke på!

Vi hadde snakket om bryllpet og alt vi hadde ordnet, snakket om at sambo hadde forlover klart men ikke spurt han enda, så tok jeg motet til meg og spurte henne.. Sa endel ting som hva vi har opplevd sammen og hva hun betyr for meg etc.. hun ble så glad :)

Morro!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...