Gå til innhold

Stipend - adresse


nettengel

Anbefalte innlegg

Min datter på 20 år må flytte for å ta høyere utdanning. Jeg blir ikke helt klok på hvordan kravene er for å få stipend. Hun har pr. dd. adresse hjemme hos oss og skal flytte 15 mil unna vår adresse. Skal hun melde adresseendring til studiestedet eller menes det at hun må ha en annen adresse enn foreldrene før skolestart for å ha krav på borteboerstiend??

Jeg er kjent med at borteboerstipend først blir innvilget etter endt fullført og bestått utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger ikke melde andresseendring for å få borteboerstripend. Det eneste man trenger er å oppgi at man ikke skal bo hjemme når man søker på lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Da kan jeg slutte å gruble på dette og heller bruke energien på å få over en søknad til Lånekassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: La datteren din bruke sin egen energi på dette. Det er bare å søke normalt, betale semesteravgift, signere gjeldsbrev og motta penger. Hvis hun er oppegående nok til å studere burde hun klare slike ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: La datteren din bruke sin egen energi på dette. Det er bare å søke normalt, betale semesteravgift, signere gjeldsbrev og motta penger. Hvis hun er oppegående nok til å studere burde hun klare slike ting selv.

Hun klarer helt klart å fikse dette selv!! Men hun jobber nesten døgnet rundt for å legge seg opp litt penger før skolestart. Jeg lovet derfor å hjelpe henne med dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...