Gå til innhold

blødende magesår?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest76
Skrevet

Hei!

Har i ei ukes tid hatt smerter i øverste del av magen, særlig lokalisert til høyre side. Nesten som et "sug" hele tiden, men også sterkere smerter.

Idag har det vært mildt sagt jæ.... Våknet opp i morges med skikkelig mageknip, og sprang rett på do. Helt beksvart, seig avføring som ble "liggende" igjen nederest i doskåla etter at jeg hadde trekt ned. Dette har gjentatt seg 5 ganger idag. Føler meg litt matt, slapp og veldig trøtt.

Tar ikke jerntilskudd som kan farge avføringen. Eneste var et glass rødvin igår, men det har jeg drukket før uten å få sånn en reaksjon.

Har googlet litt på nett, og der står det at ved svart avføring skal lege kontaktes, men problemet er at mannen min pendler, så jeg er alene hjemme med mindreårige barn, og jeg har heller ikke familie her så kan komme å ta barna så jeg får kommet meg til lege. Mannen min kommer ikke hjem før neste helg, så jeg har ingen mulighet til å få sjekket det ut.

Men det er jo ikke sikkert det er magesår da, så jeg lurer på om noen har noe erfaringer med dette? Kan det ha ei annen forklaring?

Og ja...må innrømme at jeg lever litt for hektisk nå når jeg er alene hjemme med barna.. Blir for lite søvn, altfor mye kaffe og røyk, lite mat, mye løping og stress rundt omkring for å rekke alt og få organisert alt med jobb, hus og hjem..(nesten så jeg misunner mannen hybeltilværelsen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke har noen mulighet til å komme deg til legen? Blødende magesår kan være såpass alvorlig at du bør oppsøke lege straks, hvis ikke risikerer du at du ikke klarer å ta deg noe videre av barna likevel, for å si det sånn. Svart avføring/sannsynlig blod i avføring SKAL du få undersøkt, gjerne med en gang. Er du så uheldig å ha en større blødning i mage/tarm kan du miste mye blod på relativt kort tid.

(det kan være andre ting enn blod altså, du har ikke spist mye blåbær e.l?)

Vær så snill og kom deg til lege, i det minste ring legekontoret i morgen. Kanskje du kan ta med barna, eller få en nabo til å passe? Dette kan være såpass alvorlig at du kan angre på å ikke få det undersøkt med en gang, selv om det forhåpentligvis skyldes noe mindre alvorlig. Lurer på om gallestein kan kjennes på høyre side f eks.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hallo nå tar vi det litt rolig her..:)

Dette synes jeg var litt fort å bekrefte at du har blødende magesår..

For meg så høres det ut som om du har en mageinfeksjon, eller betennelse. At magen sliter litt med andre ord, sånne ting kan vare i en uke og lengerre uten at det er veldig alvorlig,med magevondt og merkelig avføring. Det er ikke unormalt dersom du er litt dårlig i magen og drikker et glass rødvin at dette gir mørk farve på avføringen. opplevd dette selv!!

Men ring til legevakten og fortell hvordan du har det,så kan de avgjøre om du trenger reise til legen eller ikke;)

Husk at kroppen sier i fra når det er nok:) og da begynner den fort å tulle med diverse sykdommer, slik at du kan få la kroppen hvile!

God bedring:)

Skrevet

jeg så at du røyker mye!! Det kan være nikotinforgiftning!! dersom du plutselig har begynt å røyke mer enn vanlig..! Forhør deg med lege:)

God bedring

Skrevet
jeg så at du røyker mye!! Det kan være nikotinforgiftning!! dersom du plutselig har begynt å røyke mer enn vanlig..! Forhør deg med lege:)

God bedring

He-He..nikotinforgiftning....det er jeg sikker på det ikke er! Jeg røyker samme mengde som jeg vanligvis gjør, dvs ca 10 marlboro light om dagen. Kanskje dumt å ikke presisere hvor mye det var.

For ordens skyld, antall kaffekopper er gjerne en 8-10 krus om dagen.

Skal se magen an i løpet av et par dager (er litt se-det-an-type), men blir det ikke bedring så skal jeg prøve å få barnevakt (tror samtidige naboer jeg kjenner er på ferie!), og få kommet meg til legen. Fastlegen min har ferie denne uken, men det skal vel være vikar?

Fortsatt vond mage idag og, men ikke vært på do enda. Matt, trøtt og slapp idag og.. Bedre, hvor jeg gleder meg til mannen kommer hjem så han får styre skuta litt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...