Gå til innhold

soltørkede tomater i olivenolje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid brukt å kjøpe soltørkede tomater som er tørre (ikke ligger i olje). Men så har jeg hørt at de i olje skal være så mye bedre. (etter å ha prøvd, så syns jeg ikke det...) Kjøpte et glass med tomater i solsikkeolje for ca 2 mnd siden. Har brukt av det en gang - og siden har det stått i kjøleskapet.

Er de fortsatt ok? Hvor lenge holder et slikt glass seg når det er åpnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur ikke de holder seg så lenge.. Fetaost i olje på glass, kan kun stå 4-5 dager..

Skrevet

Jeg aner ikke hvor lang tid jeg bruker på et sånt glass, men jeg er ganske sikker på at jeg fra tid til annen har spist soltørkede tomater som har vært åpen i mer enn 2 mnd. Så lenge fargen er den samme og de ikke lukter rart eller smaker annerledes, kan det umulig være noe å bekymre seg over.

Skrevet

jeg synes de i olje er bedre :)

vet ikke hvor lenge de holder, men tror de holder en stund i kjøleskapet.

Tips til hvordan du kan blitt kvitt dem:

Pizza med soltørkede tomater, fetaost, kylling, paprika, rødløk og smør deigen først med litt pesto mmmm.... suuuuper god! anbefales på det sterkeste!

Fyll kyllingfileter med soltørkede tomater og fetaost! mmm...

Skrevet

Ting som dette har jeg stående til det enten lukter rart eller jeg trenger plassen til noe annet (eller det er tomt, selvfølgelig ;)). Og at fetaost på glass skal bli ødelagt etter noen dager? :klø: Kommer jo ikke luft til osten så lenge den ligger i olje, og det tar uendelig mye lengre tid før olja blir harsk. Hvertfall om glasset står mørkt og kaldt (=kjøleskap), noe jeg normalt ikke bryr meg med uten at det ser ut til å ha gått ut over kvaliteten.

Her i huset spises altså alt som ikke lukter vondt eller ser ekkelt ut. Uavhengig av hvilke regler EU har satt for holdbarhetsdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...