Gjest hengepuppen Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Har du hatt et brystløft?! Jeg har tenkt på det fordi jeg har ammet meg til ganske slække slips. Når jeg er feit er de ganske brukbare egentlig. Men jeg liker ikke å være feit, så jeg trener aktivt og mye. Nå er jeg ikke feit, men slækk. Det hadde vært så fint å få heisa dem opp 15 cm. Da blir jeg litt flat kanskje, men det gjør ikke noe. Det jeg er redd for er arr. Og det å miste følelsen, for de fungerer utmerket per i dag. Har du gjort noe slikt? Jeg er også redd for kreft... om det hadde gått skulle jeg "tatt ut" alt inni som kunne gi kreft og lagt inn silikon samtidig. Hvordan er følelsen i knoppene etter en slik operasjon? Og er arrene veldig synlige?
Bolligator Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Hei. Jeg har hatt brystløft m/ protese, og jeg hadde veldig lite følelse i brystvortene før operasjon. Etter operasjonen fikk jeg plutselig noe jeg antar er normal følelse i brystvortene. Fantastisk! Strålende fornøyd med resultatet, og det har vært verd hver en tusenlapp! Arrene er pene, lyselyserosa og tynne som pennestreker.
Gjest jane25 Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Har du hatt et brystløft?! Jeg har tenkt på det fordi jeg har ammet meg til ganske slække slips. Når jeg er feit er de ganske brukbare egentlig. Men jeg liker ikke å være feit, så jeg trener aktivt og mye. Nå er jeg ikke feit, men slækk. Det hadde vært så fint å få heisa dem opp 15 cm. Da blir jeg litt flat kanskje, men det gjør ikke noe. Det jeg er redd for er arr. Og det å miste følelsen, for de fungerer utmerket per i dag. Har du gjort noe slikt? Jeg er også redd for kreft... om det hadde gått skulle jeg "tatt ut" alt inni som kunne gi kreft og lagt inn silikon samtidig. Hvordan er følelsen i knoppene etter en slik operasjon? Og er arrene veldig synlige? hei! jeg tok brystreduksjon og løft for noen år siden! og det er vært det altså.. har normal følelse, untatt akuratt på arret, men de gjør ikke noe lissom... arret er rundt brystvorta og under... synes nesten ikke i det hele tatt! men for meg da, så vil jeg heller ha arr, el sån dem var....og jeg var veldig plaget med mine bryster fysisk og psykisk, så da blir det dekket... så hvis de, plager deg veldig er det bare å si i fra til fast legen så kansje du får det dekket... hvis ikke koster det vel rundt 15000 ,- el noe... lykke til
Gjest _ Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 så hvis de, plager deg veldig er det bare å si i fra til fast legen så kansje du får det dekket... hvis ikke koster det vel rundt 15000 ,- el noe... lykke til Det koster vel rundt 32 000?
Bolligator Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Jeg betalte 41.000. Var til og med på konsultasjon hos en som ville ha 70.000. Pfft...
Gjest hengepuppen Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Takk for svar! Jeg har ikke bestemt meg.. i alle fall dropper jeg innlegg. Det var bare dersom de kunne erstatte det (i mitt hode) kreftfarlige vevet. Jeg tror ikke sånt går an, eller at de gjør det. Og jeg er egentlig ikke i noe større risiko enn andre, det er bare at min mor har hatt det. (Hun har levd hardere enn meg for å si det slik.) Om det var en årsak. Men det var nok bare noe som hendte henne. I alle fall, løft, jeg tenker mye på arr og følelsen. Er redd for å bli nummen i brystknoppene. Så jeg får tenke litt til. Og jeg beregner å punge ut selv.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Jeg betalte 41.000. Var til og med på konsultasjon hos en som ville ha 70.000. Pfft... Hvor var dette??
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Det er ille at slik kirurgi ikke er gratis. Dette er et typisk eksempel på at vi lever i et mannsdominert samfunn der kvinnespesifikke problemer ikke tas på alvor.
Bolligator Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Hvor var dette?? På den eneste klinikken i Bodø. Helt tydelig at de ville gjøre seg rik på de lange avstandene. Så dro jeg rett til Oslo Plastikkirurgi og fikk maxpris på 41.000. Billigste i Oslo såvidt jeg har sett.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Det er ille at slik kirurgi ikke er gratis. Dette er et typisk eksempel på at vi lever i et mannsdominert samfunn der kvinnespesifikke problemer ikke tas på alvor. Du mener altså at samfunnet skal betale operasjon for alle som ønsker å løfte puppene sine, forstørre dem eller forminske dem? Samfunnet betaler jo allerede operasjonene til kvinner som virkelig har behov for brystoperasjoner, men du mener altså at alle kvinner skal ha rett til gratis brystoperasjon avhengig av hva man måtte føle for? Jeg er for velferdsstat og alt dette her, men dette blir litt for drøyt!
Gjest jane25 Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Du mener altså at samfunnet skal betale operasjon for alle som ønsker å løfte puppene sine, forstørre dem eller forminske dem? Samfunnet betaler jo allerede operasjonene til kvinner som virkelig har behov for brystoperasjoner, men du mener altså at alle kvinner skal ha rett til gratis brystoperasjon avhengig av hva man måtte føle for? Jeg er for velferdsstat og alt dette her, men dette blir litt for drøyt! de som sliter psykisk med brystene sine burde få det dekket!!! jeg fikk det noe jeg er veldig takknemlig for, jeg hadde ikke hatt råd til å betale så mye selv... og hadde slitet veldig mye hadde jeg ikke fått den opperasjoene... jeg opprerte meg på coloseum klinikken på majorstuen i oslo! veldig fornøyd, og mener at det ikke er så dyrt der altså...
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #12 Skrevet 4. august 2009 de som sliter psykisk med brystene sine burde få det dekket!!! jeg fikk det noe jeg er veldig takknemlig for, jeg hadde ikke hatt råd til å betale så mye selv... og hadde slitet veldig mye hadde jeg ikke fått den opperasjoene... jeg opprerte meg på coloseum klinikken på majorstuen i oslo! veldig fornøyd, og mener at det ikke er så dyrt der altså... De aller fleste som ønsker brystkirurgi, gjør det primært for å føle seg bedre og mer attraktiv, dvs det gir en psykisk gevinst. Dette burde derfor alltid dekkes av det offentlige. Samtidig er det viktig å hjelpe kvinner til å føle seg vel slik de er uten operasjon, da press fra moteindustrien etc. er med på å gi kvinner et dårligere selvbilde. Heller ikke dette er en oppgave samfunnet tar på alvor, da det kun er av betydning for den kvinnelige del av befolkningen. Dette er gode eksempler på hvordan samfunnet neglisjerer kvinners helse, mens plagene menn strir med, alltid får prioritet. Så lenge patriarkatet råder, vil kvinnesaker aldri bli tatt på alvor. På tide med et kvinneopprør!!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 de som sliter psykisk med brystene sine burde få det dekket!!! jeg fikk det noe jeg er veldig takknemlig for, jeg hadde ikke hatt råd til å betale så mye selv... og hadde slitet veldig mye hadde jeg ikke fått den opperasjoene... jeg opprerte meg på coloseum klinikken på majorstuen i oslo! veldig fornøyd, og mener at det ikke er så dyrt der altså... Men disse får det jo dekket allerede. Derfor ingen grunn til å klage over at slike operasjoner ikke er gratis!!! De kan ikke være gratis for alle og det hadde vært helt sprøtt om Lene Alexandra f.eks. hadde fått dekket sine puppeoperasjoner på statens regning. Det er greit at det er gratis for dem som har behov for det. Alle vi andre må dekke slike utgifter selv. Det kommer jeg alltid til å mene.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #14 Skrevet 4. august 2009 De aller fleste som ønsker brystkirurgi, gjør det primært for å føle seg bedre og mer attraktiv, dvs det gir en psykisk gevinst. Dette burde derfor alltid dekkes av det offentlige. Samtidig er det viktig å hjelpe kvinner til å føle seg vel slik de er uten operasjon, da press fra moteindustrien etc. er med på å gi kvinner et dårligere selvbilde. Heller ikke dette er en oppgave samfunnet tar på alvor, da det kun er av betydning for den kvinnelige del av befolkningen. Dette er gode eksempler på hvordan samfunnet neglisjerer kvinners helse, mens plagene menn strir med, alltid får prioritet. Så lenge patriarkatet råder, vil kvinnesaker aldri bli tatt på alvor. På tide med et kvinneopprør!! Nei, ærlig talt! Hvilke plastiske operasjoner er forbeholdt menn (når det gjelder at det er gratis altså). Jeg tenker at brystoperasjoner kan sidestilles med penisoperasjoner og sist jeg sjekket var disse heller ikke dekket av samfunnet. Og hvis alle som ønsker en plastisk operasjon for å føle seg bedre fikk en brystoperasjon gratis - hva med dem som er fornøyde med puppene, men kunne tenkt seg fettsuging eller en neseoperasjon? Da kan man like gjerne si at alle i befolkningen får en plastisk operasjon gratis i livet. Selvfølgelig vil en del være for det, men det får virkelig være grenser for hva man skal få på statens regning!
Gjest B-h Skrevet 17. september 2012 #15 Skrevet 17. september 2012 Har dere hørt noe om Nobel klinikken ? om de er flinke til å utføre brystløft + protese....?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå