Gjest Vaskeline Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Nå blir bare flere og flere av mine elskverdige (dog billige) klær ødelagte etter maskinvask. Det fremstår mærke flekker på mine svarte klær etter vask. Både jeg og min samboer opplever dette. Jeg får de ikke vekk med rosa flekkfjerner eller zalo, og jeg er rimelig sikker på at flekker kommer ved vasking. For det er ganske store flekker og jeg ville ha merket det om jeg sølte noe på så mange klær som får dette problemet. Noen som har opplevd dette før? Kan det være pga av kattesand i maskinen? Kan det være uren maskin? Noen tips til flekkfjerning? *trist klem fra vaskeline*
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Hva slags vaskepulver bruker du? En del billige vaskepulver løser seg ikke opp skikkelig, og det kan være vanskelig å få de skyllet ut. Prøv et annet merke vaskepulver.
Gjest Gjest Marit Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Du kan få flekker på klærne hvis du stapper for mye i maskinen. Husk, det skal alltid være minst 20 cm luft over klærne. Mye værre med for mye klær, enn billig vaskepulver.
Gjest antigartner Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Hvis du er helt sikker på at du har kattesand i vaskemaskinen, er det en god ide å prøve å få vekk denne. Tipsene om ikke å putte for mye klær i vaskemaskinen bør også følges. Jeg har opplevd at kamrene der en heller vaske- og skyllemiddel blir ganske ekle etterhvert. Disse kamrene har kriker og kroker der det fester seg såpe o.l, som kan løsne i klumper og feste seg på klærne. På de fleste vaskemaskiner er det en enkel sak å løsne disse kamrene slik at du får vasket dem skikkelig.
Gjest -vaskeline- Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Tusen takk for svar!! Jeg bruker OMO color, så det er ikke et problem med vaskemaskinen. Jeg stapper kanskje for mye klær i vaskemaskinen (er alltid litt tomrom på toppen da) men det er ikke noe vi har begynt med i det siste, og har ikke hatt flekkproblm tidligere. JEg vet ikke sikkert om det er kattesand i maskinen, jeg antar det kan være rester av det siden jeg vasker baderomsteppene i maskinen, og de samler opp litt sand (rister selvsagt av først da). Nå har jeg vasket rommene for vaskepulver, men syntes ikke det så så ille ut der. Kanskje jeg skal prøve å skifte filter (hvis det er filter på maskinen) skal lese i bruksanvisningen. Er bare rart fordi jeg får ikke vekk flekkene etter maskinvask med Zalo og varm vann heller. Men skal prøve å gi en service runde på maskinen snart, hvis det ikke er noe annet jeg har gått glipp av
hufsa! Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Heia,det er jo filter på alle maskiner.Renser det en gang i uka jeg..Hm..ligger nok MYE dritt der ;-))
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå