Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Vi har fått beskjed hos svigers at vi kunne ikke forvente noen stor gave siden min mann hadde vært gift før. Jeg har aldri vært gift. Min svigermor mente også at det var unaturlig for andre også å gi noe i denne anledningen siden min mann er skilt. Skal sies at svigers ikke ga noen stor gave til min manns første bryllup heller, var vel for rundt tusingen tenker jeg, hehe. Må poengtere at de har IKKE dårlig råd:) Så nå er vi spente på hva vi får!! Andre som opplever slikt i forbindelse med resirkulering av brud/brudgom?
Gjest pastamasta Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Syns det er rarere at du MÅ påpeke at den forrige gaven deres kostet en tusing ("hehe"), men at de har god råd. Nei, du "poengterer" det faktisk. Så det er noe du syns er veldig viktig. Spiller det virkelig noen rolle? Hvis dette er sånn de tenker om andregangs-bryllup så er ikke det mye å gjøre med. Vær glad de ikke er av "folk bør ikke gifte seg på nytt"-typen i stedet.
Siona Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Jeg skal gifte meg for andre gang, med en mann som også har vært gift før. Vi kommer til å poengtere at vi ikke vil ha gaver. For meg føles det faktisk litt rart å skulle få bryllupsgaver av de samme menneskene en gang til. Men jeg kan tenke meg at foreldre og veldig nær familie gir oss gaver uansett hva vi sier da
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Jeg har giftet meg for andre gang. Vi valgte å gjøre det til en privat affære med kun våre beste venner som også var forlovere. En av grunnene til dette var blant annet at jeg ikke har lyst å sette forventningspress til min familie om bryllupspresang nummer to (selv om de fleste der sitter "godt i det", som det heter). Så vi hadde et aldeles strålende bryllup og vi fikk to flotte gaver - en fra hver forlover, selv om vi sa (og ærlig og oppriktig mente) de ikke skulle
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Syns det er rarere at du MÅ påpeke at den forrige gaven deres kostet en tusing ("hehe"), men at de har god råd. Nei, du "poengterer" det faktisk. Så det er noe du syns er veldig viktig. Spiller det virkelig noen rolle? Hvis dette er sånn de tenker om andregangs-bryllup så er ikke det mye å gjøre med. Vær glad de ikke er av "folk bør ikke gifte seg på nytt"-typen i stedet. Nei, det spiller ikke noen rolle sånn egentlig... Men min mann og hans ex syntes jo det var merkelig at de fikk en såpass liten bryllupsgave sett ilys av at hans søsken fikk gaver til det mangedobbelte i etterkant. Også syntes jeg det var merkelig at de poengterer det i forkant at vi ikke kan forvente oss noe særlig... Vi velger å gifte oss med full fest fordi JEG ikke har vært gift før, og i tillegg synes vi det er gøy å samle folk vi liker. Men greit nok, sikkert jeg som er hårsår
Noli Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Synes ikke 1000 kr var så ille lite heller jeg da, men jeg er kanskje rar..
Gjest Gjest_Hildemor_* Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Jeg har vært ung og naiv og giftet med som 23 åring. Da det viste seg etter kort tid at det var med skyer enn sol med den mannen så ble vi skilt etter 2 år. Den gang betalte foreldrene mine for all alkohol + utgifter for lokalet. De betalte og ordnet med alle trykksaker. Når jeg nå skal gifte meg med min fantastiske samboer forventer jeg naturlignok ikke noe økonomisk støtte på samme måten. Men vi vet vi får penger i gave men ikke hvor mye. Han jeg skal gifte meg med har ikke vært gift før. Hvis jeg skal si hva jeg håper og tror uten å virke grisk så tror jeg at vi får 10 000 av mamma og pappa og 5 000 av svigers :gjeiper:
Gjest TS Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Jeg har vært ung og naiv og giftet med som 23 åring. Da det viste seg etter kort tid at det var med skyer enn sol med den mannen så ble vi skilt etter 2 år. Den gang betalte foreldrene mine for all alkohol + utgifter for lokalet. De betalte og ordnet med alle trykksaker. Når jeg nå skal gifte meg med min fantastiske samboer forventer jeg naturlignok ikke noe økonomisk støtte på samme måten. Men vi vet vi får penger i gave men ikke hvor mye. Han jeg skal gifte meg med har ikke vært gift før. Hvis jeg skal si hva jeg håper og tror uten å virke grisk så tror jeg at vi får 10 000 av mamma og pappa og 5 000 av svigers :gjeiper: jeg hadde ikke forventet så mye heller, men synes bare det er rart at de sier det på forhånd at vi ikke kan regne med å få rare greiene... De betalte ingenting i min manns første bryllup heller, så historien er ikke en kostbar affære for dem. Vi har ikke bedt om økonomisk støtte til bryllupet, siden vi vil ha kontrollen selv. Og svigers er ikke spesielt positiv til at vi skal gifte oss med stor fest. Antagelig siden mannen har vært gift tidligere... For meg er det rart å ikke skulle gi like fine gaver til folk som gifter seg på nytt så lenge jeg er invitert i selskapet. Men jeg er kanskje rar der...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå