Gå til innhold

Norske bruremarsjer - vet dere om noen?


Fakse

Anbefalte innlegg

Vi har (nesten) bestemt oss for å bruke bruremarsj fra Lødingen som Halvdan Sivertsen har satt tekst til som utgangsmarsj i bryllupet vårt. Men da må vi jo ha en inngangsmarsj som står i stil. Synes det blir litt kræsj dersom vi bruker Mehndelson eller noe sånnt da.

Men så har det seg slik at jeg ikke kjenner de norske bruremarsjene så godt, så dersom dere kan fortelle meg og de som dere kjenner til, så kan jeg løpe og få tak i dem. Vil gjerne ha forslag om til hva dere synes passer, også om det er noen ikke-norske som dere mener vil passe bra.

Forresten så er vi også på jakt etter notene til Bruremarsj fra Lødingen. Er det noen som har brukt denne, og kan fortelle meg hvor de fikk tak i notene? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha Lohrengrin inn, og bryte helt med det og har Bruremarsj fra Øre (Sommero) ut.

Den sang jeg en gang i Ten-Sing og synes den er så flott, mens jeg samtidig vil ha en klassiker inn. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha brudemarsj fra Beiarn inn og brudemarsj fra Aure på Sunnmøre ut. Jeg vet at det også fins brudemarsj fra Saltdal som også er fin.

Når det gjelder å få tak i notene til Brudemarsj fra Lødingen så ville jeg ha forsøkt å kontakte feks organisten i Lødingen. Det er vel sannsynlig at han/ho kjenner til denne brudemarsjen og har notene til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min brukte Mendelssohns til inngangsmarsj og Brudemarsj fra Seljord til utgangsmarsjen.

Vi vil ha Lohrengrin som inngangsmarsj og Mendehlsohn som utgangsmarsj.. de er liksom de eneste vi forbinder med bryllup.. passer det bra synes dere?! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jan Magne Førdes bruremarsj er nydelig ! Passer faktisk fint til orgel også- spesiellt med trompet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner tankegangen din- vi skal ha samme utmarsj som dere. Inn skal vi ha Mendelsohn. Syns egentlig ikke det er noe kræsj jeg!!! Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med andre marsjer. Men prøv å gå inn på siden til Røyken kirke eller orkdalmenighetene. Der finner du mye icon_smile.gif

lykke til!

PS! For å få tak i notene til bruremarsj fra lødingen, kan du ringe til Menigheten i Tjeldsund og få snakke med oranisten der. Hun er vant å spille den!!

viwi

-gifter meg med drømmemannen 22 juni!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-04-22 15:11 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Regnhild

Jeg kan anbefale Bruremarsj fra Seljord (heter iblandt Bruremarsj fra Telemark). Den er veldig fin og dessuten blir man glad av å höre den. Vi skal også gifte oss i bunad og skal helt sikkert bruke denne!

Lykke til og si gjerne i fra om du kommer over noen fler. Det finnes veldig mange norske bruremarsjer, men det er mange som er skikkelig triste. Grunnen til dette er at ikke alle var like lykkelige når de giftet seg för og det hente også at spelemannen var forelsket i bruden!! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ta meg en tur på biblioteket på jak, og skal si i fra dersom jeg finner noe!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ops, jeg skrev visst navnet ditt feil sist, jeg - sorry!

Jeg kom akkurat på at marsjen som Kromprinsparet gikk ut til også er en gammel norsk marsj - og dessuten veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

Skal laste ned dette programmet for å høre på disse inngangsmarsjene, men det står at det er gratis, men det er jo ikke det - slik jeg forstår. Kan noen hjelpe?

På forhånd takk!

icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde Gamal bruremarsj frå Nord-Gudbrandsdalen inn (den som krompen hadde ut) og bruremarsj fra Telemark ut. Dette ble riktig stilig syntes vi.

Særlig inngangsmarsjen er utrolig nydelig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...