Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Har hørt at det ikke er noe som heter jomfruhinne og at det bare er en myte. Hvis det er sant, hvorfor i all verden lærer vi på skola at jenter har jomfruhinne? Hvorfor er dette noe "alle sier" at jenter har? Er det kun for at det skal være lettere å lære jenter at de skal vente med sex eller noe? Om dette stemmer, bør ikke denne myten bort ganske fort da?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Jeg og har hørt at det endel som påstår det nå. Personlig forstår jeg ikke det at den visstnok ikke skal kunne være der. Jeg kunne se den, kjenne den som en "rar ring", og jeg kjente den ble utvidet første gang jeg hadde sex. Det gjorde ikke særlig vondt, trolig pga at jeg var voksen (20 eller 21, husker ikke helt) og slik som jeg har forstått det er den tynnere enn hos tenåringer. Tamponger gikk og betydelig lettere etter dette.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Jomfruhinne Det er ikke en hinne, men det er noe som kan gjøre det smertefullt og gi blødninger førsta gang man har sex. Jomfruhinna kan også forsvinne av andre årsaker enn sex, som noen typer fysisk aktivitet. Og det varierer veldig hvor mye man merker til den, noen hverken blør eller har vondt ved første samleie, andre merker det godt...
Avalon Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Å kalle det en jomfru"hinne" blir feil, det er ingen hinne, men det er en ring av vev som da brister ved første samleie eller ved bruk av tampong, riding osv. Og når den brister kan man blø. Hos noen brister den ikke i det hele tatt, det kommer an på hvor tykkt vevet er, noen må få ringen klippet av gynokologer for å kunne ha samleie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå