Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Jeg har akkurat blitt frisk fra svineinfluensa, fikk Tamiflu og det tok knekken på det. Det er nå helt greit problemet er hvordan jeg ble møtt på legevakta etter at jeg hadde dratt derfra, helt ute av meg 7 timer senere. Lang ventetid isolert med munnbind. Jeg har psykiske problemer, blant annet vanskeligheter med å være alene, derfor bor jeg i en bolig for psykisk syke. Personalet ble helt hysteriske og ringte legevakta i stedet for fastlegen for å finne ut hvordan de skulle unngå smitte. De fikk beskjed om at jeg skulle holde meg i leiligheten i en uke og at de ikke kunne komme inn til meg. Skulle jeg prate med dem måtte jeg ha munnbind, hansker og sitte i ett annet rom sammen med dem. Jeg fikk skikkelig angst av alt dette og ringte ned til legevakta om jeg kunne komme ned og få sjekket om jeg faktisk hadde svineinfluensa eller ikke, de ville ikke ta prøver da jeg var der første gang. Men jeg ble nektet adgang til legevakta fordi jeg kanskje var smittet og de kunne ikke sende en psykiater opp for å prate med meg. Hvis jeg skadet meg kunne jeg heller ikke komme ned og sy (ett av mine problemer) eller bli innlagt på psykiatrisk. På toppen av det hele kunne jeg heller ikke få beroligende mens jeg ventet til mandag og kunne gå til fastlegen min. Jeg er heldigvis blitt frisk nå, men det har satt dype spor denne uka. For ett hysteri, jeg var ikke mer syk enn at jeg hadde influensasymptomer etter å ha vært i London.
Gjest Sandbekken Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Uff! jeg må bare si at dette virket helt grusomt! Sakkars deg! Jeg er helt sikker på at om helsepersonalet hadde vert litt mer tilbøyelige og kreative så hadde de funnet en bedre løsning på problemet, ihvertfall skulle de ha kunnet skaffe beroligene til deg!! Og at de ikke kunne hjelpe deg om du skadet deg høres helt HORRIBELT ut! Herregud! Det kunne jo ha gått veldig galt!! Hvordan går det med deg nå da? Håper det går bedre da.. Klem til deg
angeleyes Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Dette høres ikke noe særlig ut. Håper du klarer å legge dette bak deg Jeg synes ikke dette var en særlig god løsning for deg. Situasjonen burde absolutt vært taklet på en annen måte både av personalet der du bor og legevakten. De har faktisk ikke lov til å nekte å hjelpe deg hvis du skader deg selv alvorlig. Og usikkerheten de gir deg ved å si at de ikke skal det hadde for de fleste mennesker vært vanskelig å takle.
*Numi* Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Jøss, det høres jo helt sprøtt ut! Skulle tro personalet på legevakta hadde lært seg rutiner på hvordan de skal behandle smittede av svineinfluensa uten å bryte ut i hysteri. Leser jo her inne at det er en del som allerede har fått svineinfluensa og blitt friske. Skjønner virkelig ikke hvordan helsepersonell kan reagere slik. Håper alt går bedre med deg nå.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Dette bør du ta opp med fylkes eller kommunelege om du orker. Det kommer neppe noe etterspill kun av din sak, men om det samler seg opp over tid er det håp om at noen tar tak i det.
Sia444 Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Hei, trådstarter her. Jeg er frisk nå og jeg er psykisk stabil igjen. Vært hos psykologen og fått pratet om det hele også. Vurderer å skrive klage til legevakta, fordi det er ikke første gang de ikke vil hjelpe meg. Det kjipe er at det går så utrolig bra med med meg nå, og så få den nedturen midt i ferien til psykolog og fastlege. Hadde jeg bare blitt møtt på en ordentlig måte ville jeg ikke ha blitt så psykisk ustabil som jeg var. Håper virkelig ikke at dette hysteriet fører til at flere enn meg får slike psykiske følger av svine influensa.
Gjest Sandbekken Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 så godt å høre at du er bra igjen sia! Hadde jeg vert deg hadde jeg skrevet en klage til fylkeslegen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå