Gå til innhold

Komme over ting

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_fisken_*
Skrevet

Heisann.

Jeg har det problemet at hvis noen jeg kjenner kutter meg ut uten forklaring (og uten at det er noen logisk forklaring heller), blir jeg deprimert når jeg tenker på det, og veksler mellom "for en idiot, jaja, deres tap!" full av selvtillit, og "hvorfor? hva har skjedd?" og deprimert og oppsatt på å finne ut grunnen. Sender masse meldinger for å få svar, etc, selv flere måneder etter.... eh... og da baller det gjerne på seg med alle de andre tingene i livet mitt som gjør meg deppa (orker ikke gå inn på de her, men grenser til såkalt melankolsk depresjon)

Flere som har det sånn...?

Eller som har tips til å takle det bedre? ...føler meg så teit, men må jo spørre.....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan jo forstå at du lurer hvis noen kutter deg ut uten å gi deg noen grunn, så det er ikke noe galt i reaksjonen din i utgangspunktet! Men det er ikke noe vits i å gå og tenke på det for lenge. Kanskje det hjelper om du tillater deg å føle som du gjør i første omgang, si til deg selv når de forskjellige tankene dukker opp at de er ok, og at du ikke trenger å skyve dem bort eller bli forvirret om du tenker både at du er lei deg og at du er sint eller synes det er deres tap. Er du bevisst på dette så ofte som mulig vil det antagelig gi deg littegranne fred.

Tror ikke du skal bruke mye energi på å finne ut hvorfor, om det er deg det er noe galt med e.l, dersom dette ikke skjer ofte da. Da kan det være enten at du "tiltrekker deg" en type folk som ikke er til å stole på, eller at du gjør ting som sårer andre uten at du er klar over det, og sånt er jo greit å finne ut av. Men å bli avvist en og annen gang må nok de fleste av oss regne med, uansett hvor grei man er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...