Gå til innhold

Visakortets treningslogg


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Tenkte jeg skulle lage en shoppingdagbok som et lite eksperiment. :lur:

Litt spent på å se hvor mye det blir i løpet av noen måneder.. :ler:

Jeg kan jo ta en kort presentasjon i samme slengen, jeg er 28, bor på Østlandet og skal begynner i høyere utdanning om et par uker.:) Ellers er jeg samboer med med en 29 år gammel arabisk mann (ofte kalt husaraberen min :lur: ) og 4 katter.

Så, over til shoppingen.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

De siste dagene har det vært en del nettshopping.

Redken Fresh Curls shampoo, balsam og Curl Refiner fra Feelunique, til sammen ca 353 kr. Disse er ikke til meg, men til min kjære mann, som har et nydelig, langt krøllete hår som jeg og frisøren vår er veldig misunnelig på. Prisen er det ikke noe å si på, tatt i betraktning at vi betalte 550 for bare shampoo og balsam hos friøren.

Joico K-Pak Reconstruct value duo fra Lookfantastic, ca 190 kr med porto. Veldig fornøyd med dette tilbudet, en av mine favorittprodukter, 500 ml shampoo og balsam til en veldig god pris.:) Store flasker er finfint!:)

GloMinerals - gloBrush Roll in Black fra Beautybridge til $25. Jeg har ufyslig mange makeup børster liggende rundt, så denne var midt i blinken til å oppbevare de og holde de fine.:)

Yellowcup fra Ladycup, kjøpt på ebay til ca $35. Altså, jeg må ærlig si at jeg er litt skeptisk til denne.. den ser liksom litt skummel ut. :sjenert::ler: Men jeg har hørt mye bra om den, så jeg gir etter for kjøpepresset. Og om den funker, så er jo det flott med tanke på både miljø og økonomi.:)

DiorShow Iconic fra Strawberrynet til 173 kr. Jeg liker den vanlige Diorshow`en veldig godt, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Spent på denne.:)

Ultimate Kabuki fra Tikei til 198 sek med porto. Jeg bruker vanligvis Kabukien til BE og likerden veldig godt, men syntes det er greit å ha en ekstra når den må vaskes ect. Har hørt gode ting om denne, så gleder meg til å prøve.:)

I tillegg har jeg også klart å bedrive litt "vanlig shopping i dag. :lur:

Burgunder/lilla tunika fra Kappahl til 399.

Bh fra Kappahl til 179, hårspenner fra HM til 29 og Hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen =)

Jeg har også en Ladycup, angrer ikke på det kjøpet.

Kanskje litt uvant de første gangene, men så mye bedre en tamponger som loer og klamme bind :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Tusen takk for det.. :klemmer:

Temar: ladycup`en suveren, så jeg angrer så absolutt ikke på kjøpet.. :jepp:

Uansett, det var skolestart i august, så jeg har ikke fått skrevet så mye her inne. Det meste av penger gikk til bøker, ny bærbar ect.

Men nå har jeg alt jeg trenger der, så de siste ukene har det blitt litt vanlig shopping igjen. Litt for mye kanskje.. :filer:

Så her kommer en liten oppdatering.

De siste ukene har nye sesonger av mange av favorittseriene mine kommet ut, så det har blitt en del serier.

Nærmere bestemt:

CSI: Las Vegas sesong 8, Miami sesong 6 og NY sesong 4.

Supernatural sesong 1-4. (hva kan man si, Jared og Jensen er hotte! :fnise: :rødme: http://farm4.static.flickr.com/3233/276610...fca4f0a19a.jpg)

My name is Earl - sesong 4

Weeds sesong 4

Ellers var det en stund siden jeg hadde bestilt noe skjønnhetsgreier, så jeg har oppdatert sminkepungen litt.

Det jeg har bestilt er:

Parfymer:

- Miss Dior Cherie (100 ml) til rundt 500 fra Feelunique. En av mine favorittdufter som det er lenge siden jeg har hatt nå.

- Coco fra Chanel (50 ml) til rundt 550 fra Strawberrynet

Sminke:

- Nars blush i fargen Orgasm. Har tenkt på å prøve denne lenge, men har aldri husket å bestille den.

- Les 4 Ombres Eye Makeup - No. 79 Spices fra Chanel. Jeg er litt lei øyeskygger i løs form fra Tikei, EM og BE, så jeg gleder meg til å få denne plaetten. Fargene er nydelige. :rødme:

http://no.strawberrynet.com/makeup/chanel/...9/36788/#DETAIL

- Diorshow mascara. Jeg har i det siste brukt Diorshow Iconic, men har ikke blitt helt venn med den. Så da blir det den gode gamle versjonen av Diroshow igjen.:)

- Clarins - Lisse Minute - Instant Smooth Perfecting Touch Makeup Base Jeg elsker denne lille krukken. Den gjør underverker når det kommer til porene mine.

- Opi Negllakk i fargen Kinky in Helsinki

- Helena Rubinstein - All Mascaras/Eye Make Up Remover

Hår:

- Pretty In Pink Limited Edition ghd Box Set :rødme: Rettetangen er suveren, og det gjør ikke noe at hele settet er søtt og råååååååsa! :fnise: Jeg kjøpte mitt fra feelunique.

http://www.lookfantastic.com/hair/ghd-hair...on-box-set.html

- Kerastase Ciment Thermique. En av de få varmebeskytterne jeg virkelig liker.

- Fudge Torture Tonic Shampoo og balsam.

- Fudge Salt Spray

- Gavesett med Fresh Curls shampoo og balsam fra Redken. (til sambo)

- 2 pakker L'Oreal Recital Preference Permanent Hair Colour i fargen Brasilia. Suverent at Feelunique har begynt å selge hårfargen jeg bruker til en brøkdel av prisen. :enig:

Så jada, det har blitt litt shopping i det siste.

I tillegg har jeg kjøpt litt klær, men jeg orker ikke å styre med å finne frem alt.

Nå har jeg ihvertfall fått oppdatert sminke og dvd samlinger i den grad at jeg kan begynne å tenke på julegaver fremover.. :fnise:

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da ble det jammen meg litt mer sminke.. For DET trenger jeg liksom. :fnise:

Uansett, det ble 6 Smoke and Mirrors Eye Shadows fra MAC.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tm...PRODUCT_ID=6736

Og Paint Pot i Bare Study fra MAC.

http://www.maccosmetics.com/product/spp.tm...PRODUCT_ID=1573

Den forrige paletten jeg kjøpte, fra Chanel, er forresten helt nydelig.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vi har veldig lik smak ser jeg!! Den listen du har over her inneholder enten ting jeg også nylig har skaffet meg, eller som jeg planlegger å kjøpe snart... Det ble nesten som en shoppingliste for meg det der! :fnise:

Jeg får følge med og se om det dukker opp flere fristelser her etter hvert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paletten fra Mac så fin ut, er du fornøyd med den?

Jeg tenkte meg innom Mac på Gardermoen da vi skal ut å fly på søndag. Er ute etter gode tips til hva jeg kan kjøpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg liker at du handler mye makeup, jeg har dilla :hjerte::fnise:

Sminke, og generelt alt av jåleting, er gøy! :hoppe:

Jeg har jo egentlig altfor mye, men det er jo så gøy å prøve nye ting.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vi har veldig lik smak ser jeg!! Den listen du har over her inneholder enten ting jeg også nylig har skaffet meg, eller som jeg planlegger å kjøpe snart... Det ble nesten som en shoppingliste for meg det der! :fnise:

Jeg får følge med og se om det dukker opp flere fristelser her etter hvert!! :)

Hehe, så bra! :fnise: Godt det ikke er bare meg.. :gjeiper:

Det dukker helt sikkert opp mye mer, for jeg er en skikkelig sminke- og stæsjhamster. :shoppe:

Og min indre hamster har alltid plass til litt mer, så kom gjerne med tips. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paletten fra Mac så fin ut, er du fornøyd med den?

Jeg tenkte meg innom Mac på Gardermoen da vi skal ut å fly på søndag. Er ute etter gode tips til hva jeg kan kjøpe:)

Jeg har ikke fått den ennå, men håper den dukker opp snart. :jepp:

Men jeg kan gi en tilbakemelding på den når den dukker opp.

Jeg har generelt god erfaring med MAC, så jeg forventer vel egentlig at den er bra. Er mest spent på å se fargene egentlig.

Ellers tror jeg vel du skal kunne klare å finne mye spennende fra MAC. :ler: Det er jo også ganske genialt at man kan kjøpe en tom palett og fylle den med farger man liker. Ellers er jo MAC Fix+ og Paint Potene (spesielt Painterly) produkter "alle" snakker om, om du ikke allerede har de. Man må liksom benytte anledningen når man har den, for det er ikke verdens enkleste å få tak i til vanlig.

Gleder meg til Nordstrom begynner med internasjonal shipping, da blir det kanskje litt enklere for oss som bor på Nordpolen også.. :hoppe:

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke shoppet noe mer (kryss i taket og bank i bordet :fnise: ), MEN... jeg har forelsket meg! Og det i en støvel! :rødme: Nærmere bestemt i en UGG Classic Cardy. Ikke bare er den fin, men den er LILLA! :hjerte::hoppe::yvonne: :rødme: :fnise:

Det skal ikke mer til, jeg er in løøøøøøv!

Jeg er egentlig ganske stolt over at jeg ikke allerede har bestilt og betalt den, men jeg har fryktelig lyst på den. Er det noen som har disse skoene? Er de varme? Gode å gå i? Holder de seg pene?

Her er de altså: http://www.uggaustralia.com/ProductDetails...l=Classic+Cardy

Det er altså den mørk lilla (Fig) jeg har lyst på.

Det jeg syntes er så kult med de er at de kan både brukes høye eller brettes ned over skoen som en leggvarmer nesten. Også, som sagt, fargen da. :fnise:

Sukk, VIl ha!

Ellers er jeg ganske glad i dag. Jeg fikk Miss Dior Cherie rett i posten. Den hadde tydeligvis sklidd under radaren til Toll og Tullvesnet, for den var ingen avgifter på den. Me like! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått den ennå, men håper den dukker opp snart. :jepp:

Men jeg kan gi en tilbakemelding på den når den dukker opp.

Jeg har generelt god erfaring med MAC, så jeg forventer vel egentlig at den er bra. Er mest spent på å se fargene egentlig. :enig:

Ellers tror jeg vel du skal kunne klare å finne mye spennende fra MAC. :ler: Det er jo også ganske genialt at man kan kjøpe en tom palett og fylle den med farger man liker. Ellers er jo MAC Fix+ og Paint Potene (spesielt Painterly) produkter "alle" snakker om, om du ikke allerede har de. Man må liksom benytte anledningen når man har den, for det er ikke verdens enkleste å få tak i til vanlig.

Gleder meg til Nordstrom begynner med internasjonal shipping, da blir det kanskje litt enklere for oss som bor på Nordpolen også.. :hoppe:

Jeg har ikke et eneste produkt fra Mac skjønner du. :sjenert:

Kjenner liksom litt presset siden alle snakker om Mac :lol:

Spørs om det blir en quad (starte i det små..) med øyeskygger kanskje :jepp:

Fik+ er jeg også nysgjerrig på.

Finner sikkert nok å bruke pengene på der :fnise:. Syns de heller kunne ha Mac på taxfree'n på ankomst i stedet for avreise, for da hadde jeg vist mye bedre hvor mye penger jeg kunne bruke :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke et eneste produkt fra Mac skjønner du. :sjenert:

Kjenner liksom litt presset siden alle snakker om Mac :lol:

Spørs om det blir en quad (starte i det små..) med øyeskygger kanskje :jepp:

Fik+ er jeg også nysgjerrig på.

Finner sikkert nok å bruke pengene på der :fnise:. Syns de heller kunne ha Mac på taxfree'n på ankomst i stedet for avreise, for da hadde jeg vist mye bedre hvor mye penger jeg kunne bruke :lol:.

Jeg tror de med vilje har gjort alt som har med MAC å gjøre mest mulig komplisert.. :fnise:

Fix? er fin hvis du bruker mineral makeup. Jeg bruker den ikke hver dag, det blir for mye stress tidlig på morgen, men jeg bruker den hvis jeg ikke blir fornøyd med foundation eller nå jeg skal bruke litt mer tid på sminken.

Paint Pot`ene, som alle snakker om, er også fine. Painterly bruker jeg ofte, fordi den gir en god base. 06.10 om morgenen vil jeg at alt skal være enkelt og raskt, og da er det lett å bruke den som en base under en annen farge, fremfor å stå og surre med flere farger. Den litt mer rosa, Fresco Rose, tror jeg den heter, er veldig fin under rosa skygge. Jeg syntes de rosa fargene kan være litt lite pigmentert til tider, men FR gjør at de syntes litt bedre.

Ellers har de også pigment skygger i veldig fine farger, som blir veldig fine til f.eks festsminke. :rødme:

Jeg er ikke like mye MACmaniac som mange andre, men de har mange gode produkter. Og det at det er ganske billig, og de har masse fine farger og løsninger, gjør at det er absolutt noe som er verdt å teste.

Gi meg en tilbakemelding på hva du kjøper da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Paletten fra Mac så fin ut, er du fornøyd med den?

Jeg tenkte meg innom Mac på Gardermoen da vi skal ut å fly på søndag. Er ute etter gode tips til hva jeg kan kjøpe:)

Nå har jeg fått Paletten fra MAC. Fargene på den er nyyyydelige! :rødme:

Jeg er veldig glad i bruntoner og naturlige farger og har vært på leting etter den perfekte brune paletten lenge. Og nå tror jeg faktisk at jeg har funnet den. :jepp:

Jeg bruker UDPP under øyeskygge, så det meste sitter godt, inkludert denne. Den kunne kanskje har vært bittelitt mer pigmentert, men det er ikke verre enn at det er lett å få til et fint resultat.

Den ene fargen er spesielt elsk, den er en slags gråbrun farge som jeg har lett etter lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...