Gå til innhold

Roaccutane, hårfjerning og håravfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på roaccutankur to ganger, da jeg var 15 og da jeg var 18. Jeg er nå 24, og fornøyd med resultatet, ikke vært noe spesielt plaget etter siste kuren.

Men det er et par forandringer som jeg regner med skyldes roaccutan. Det ene er håravfall, jeg røyter noe vanvittig mye. Jeg har heldigvis godt med hår, så det synes ikke i selve håret, men hver gang jeg dusjer håret mister jeg enorme mengder, og alltid masse hår i børsten når jeg greier håret, eller bare jeg tar gjennom med fingrene. Må støvsuge ganske ofte ja :fnise:

Er det andre som har gått på roaccutan som har dette problemet, og er det noe man kan gjøre for å ikke miste så mye hår?

Det andre jeg gjerne vil høre erfaringer om er hårfjerning etter roaccutan. Det eneste som funker for meg pr i dag er barbering. Har prøvd voksing av legger og lår i perioder, både på egen hånd og i salong, men har gitt opp hver gang. Gjør skrekkelig vondt selv om jeg ikke har spesielt lav smerteterskel ellers, og ene gangen blødde jeg lenge selv om det var gjort i salong. Huden blir veldig sår og ikke fornøyd med resultatet heller (for mye hår som står igjen, eller bare blir revet av).

Tenker at dette kanskje er fordi huden aldri blir like robust som før roaccutan? At jeg ikke har lavere smerteterskel, men at huden min er mye tynnere enn andres og derfor gjør det vondt i opptil ett døgn etterpå? (bare mine spekulasjoner altså) Noen som vet?

Har noen ganger tenkt på å prøve brazilian, men da selv voksing av legger ikke har vært vellykket har det blitt med tanken. hehe

Noe annet jeg også har tenkt på er permanent hårfjerning, laser, elektrolyse og alt dette. Teoretisk sett kunne dette kanskje funke bra for meg, da jeg har lys hud og mørke hår på de aktuelle områdene (er de som får best resultat, ifølge nettsidene). Men vil gjerne høre andre roaccutanbrukeres erfaring, da jeg er redd huden vil bli brent eller ikke tåle så sterke stråler. Burde vel kanskje ta kontakt med de som driver med sånn laserfjerning og høre hva de sier. Noen som har prøvd dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen flere post roaccutan erfaringer her? :skravle:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Drar opp min egen tråd, og prøver igjen, gir meg ikke, haha :fnise:

Lurer på hvilke erfaringer folk som er ferdig med roaccutankur har gjort seg i ettertid? Noen som har merket kroniske forandringer eller annet utenom å forhåpentligvis ha tatt knekken på kvisene?

Takknemlig for alle svar :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...