Gå til innhold

Ising etter tannlegebesøk


Kayli

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos tannlegen og bora i dag... :gjeiper: Etterpå har det isa så veldig i den tanna han bora i, særlig når jeg prøver å tygge på den sida. Er det normalt? Går det over? Spør sikkert dumt nå, altså, men det er mange år siden sist jeg hadde hull, så jeg husker ikke hvordan det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Fiffi_*

Jeg ville ventet noen dager, å hvis det fortsetter så ville jeg kontaktet tannlegen igjen.

jeg har selv opplevd dette, å det går som regel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

hei. er ikke lenge siden jeg var hos tannlegen selv og borret, og da sa han til meg at det var normalt å kjenne litt ising i tenneene i et par dager etter man hadde borret og romstert rundt i tennene. og han fikk rett, det iset i tennne mine men har nå gått over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (tannlegestudent og pasien

Det er riktig det de sier - det er vanlig og det skal gå over.

Dersom det ikke går over etter en uke må du ringe med dem og høre - det KAN jo hende at det er noe feil med fyllingen din, men du må la det gå noen dager til nerven i tannen får roet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg er myyye bedre i dag, så regner med at det går over om et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg borra et hull en gang og etter det iste det hvis jeg tygde på den tanna. Vært hos tannlegen for å fikse det mange ganger, men uansett hva de gjør så hjelper det ikke. Så nå har er det 7 år siden og desverre ble det aldri bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt. Jeg boret ganske dypt i en tann, og opplevde ising i nesten ett år etterpå. Ofte var det heller ikke i sammenheng med varm/kald mat og drikke, men uten noen klare årsaker (som jeg kunne se ihvertfall). Men: det er ikke normalt at det iser så lenge, så om det fortsetter i mer enn noen uker ville jeg fått det undersøkt. Det var ihvertfall det rådet jeg først fikk fra min tannlege da jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...