Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, lurer litt på en ting...

Når jeg spiser lunsj så begynner jeg å fryse, og neglene mine og munnen blir blå. Værst er egentlig neglene/enden af fingrene som blir helt blå..

Jeg tænkte at det måske havde noget at gøre med at blodet løber til maven når man spiser, men det er sån litt spooky når andre tror jeg holder på å dø fordi jeg spiser... det skjer ikke hver eneste dag, men noen gange i uken.

Jeg føler ikke annet enn at jeg fryser veldig mye når det skjer..

Jeg har vanlig blodtrykk og trener 5 gange i uken, spiser normalt sundt med litt godteri i helgene..

Noen som har et svar på hva det kan være, eller andre som opplever det ?

Har ikke gidet å gå til legen med det siden jeg ikke føler det er så "farligt" - tror jeg altid har hatt det, men er kanskje blevet mer bevist på det de siste årene... Jeg er 27 år og ellers sunn og rask.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har det akkurat likt som deg. Neglene er ikke bare blå når jeg spiser, men også når jeg kjører bil eller sitter stille ved pc'en (som nå :fnise: ).

Jeg tror ikke det er så mye vi kan gjøre med det. Jeg er også slank, trener en del, spiser sunt. Men jeg har lavt blodtrykk (blir svimmel hvis jeg reiser meg brått osv). Det har jeg pratet med legen om, og hun sa at jeg bare må lære meg til å reise meg saktere..

Jeg tenker at de blå neglene kommer av at hjertet ikke får pumpet nok blod ut til fingrene (og tærne, som jeg ikke titter så ofte på, men som sikkert også er blå). Og jeg tenker også at det ikke er farlig, og at det kanskje forsvinner hvis jeg legger på meg litt eller får høyere blodtrykk. Så det ordener seg sikkert med åra ;)

Men, jeg kan ikke mye om dette, så vet ikke om det er riktig. Bare det jeg kan tenke meg :jepp:

Skrevet

Oi, endelig en tråd om dette. :ler:

Jeg har/hadde det akkurat på samme måte, spesielt etter måltider, men også i andre situasjoner.

Er også slank, høy, godt trent, litt lavt blodtrykk, spiser sunt etc.

Jeg var hos legen og tok noen blodprøver for noen uker siden, og fikk da beskjed om å begynne med jerntilskudd. Etter at jernlagrene mine har gått opp, så blir jeg mindre blå og kald.

Kanskje det kan være noe dere to bær sjekke også?

:)

Skrevet

Det jeg tenker når jeg leser dette, er at du blir Cyanotisk.

Cyanostisk blir man når man få for lite oksygen, og det vises ved blå lepper, blå fingertupper og også blå øreflipper.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Stinemuz_*
Skrevet

Det var sikkert et godt pointe... kanskje jeg skal prøve og kjøpe sån håndkjøps jerntilskud og se om det blir bedre, er vel ikke noe farligt å ta det ;O)

Men fint og høre det er andre som har det slik og man ikke er eneste i verden som har det...

Skrevet
Det var sikkert et godt pointe... kanskje jeg skal prøve og kjøpe sån håndkjøps jerntilskud og se om det blir bedre, er vel ikke noe farligt å ta det ;O)

Men fint og høre det er andre som har det slik og man ikke er eneste i verden som har det...

Du skal ikke ta jerntilskudd hvis du ikke har lave jernverdier. Du bør derfor sjekke det hos en lege før du evt. tar tilskudd.

Jeg har en venninne som får gule fingre, hun er veldig tynn og burde nok spise mer fett og proteiner for å få mer varme i kroppen - kanskje du også trenger det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...