Gå til innhold

Dagens erfaringer


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Planen med denne dagboka er å få ut alle mine frustrasjoner, uten å plage min kjære, som ofte er den som må høre på meg når jeg kommer sliten hjem fra jobb. Så her kommer det nok mye rart fremover :)

Jeg jobber i en butikk, og herlighet der går det for seg. I dag var det en kunde som sendte døtrene sine inn for å kjøpe røyk til seg. Hun ene var gammel nok til å kjøpe røyk, hun som betalte (med farens kort) var ikke gammel nok. Kollegaen min var veldig usikker på om dette var lov, og sa derfor nei, og faren måtte komme inn selv og handle røyken. Han ble ganske sur... Kjefta litt på kollegaen min, og hun tåler ikke å bli snakka til, så hun svarte han skikkelig frekt, og det ble sure toner fra begge to. Tilslutt prøvde jeg å roe begge ned, forstår på en måte begge to. Godt å være hjemme i sofaen ihvertfall, for det har vært en lang dag på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg så sliten etter jobb at jeg ikke orka å sette meg foran pcen engang. Jobba sammen med ei som ikke er helt på nett, og i går bestemte hun seg for at det passa bra å ta seg en røyk et kvarter før butikken skulle stenges.

For da er det jo ikke andre ting å gjøre så man kan komme seg hjem i skikkelig tid... bare 4 kasser som skal gjøres klare, avisretur, brødretur, ta inn frukt, kaste søppel, +++. Ikke nok med at hun ikke trekker sin del av lasset i utgangspunktet, neida, la oss ta oss en røyk midt i kveldsrutinene, når det kun er en time siden forrige pause, og kun et kvarter til man er ferdig på jobb!!

Tidligere på dagen var det ei dame som var innom, hun kjøpte 2 pakker doc ekstra sterk, med lakris. Etterpå ville hun bytte, for hun likte jo ikke lakris. Greit nok det, hun fikk bytte. Men etterpå så jeg at hun hadde åpna den ene pakka og smakt! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en gutt som stjal øl i butikken. Jeg satt i kassa, og hørte plutselig ei dame som ropte "stopp han, hjelp meg!", jeg løp bort, og så at en mann holdt han gutten. Spurte om hva som skjedde, og ble fortalt at han hadde putta noen ølbokser i lommene. Gutten nekta for at han hadde noen ølbokser, men jeg så at han hadde en i lomma, så jeg tok den ut, og sjekka den andre lomma hans, men der var det ingenting. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle anmelde det eller ikke, siden jeg kjenner litt til denne gutten, og har ikke lyst til å ha han som fiende. For bare et par uker siden gjorde han noen veldig alvorlige ting, og jeg regner med at han snart skal sone for det. Så jeg ga han en advarsel, og sa at jeg ikke ville se han i butikken igjen. Angra litt i etterkant, for jeg syns det var en utrolig bra innsats av de andre kundene, og jeg skulle anmeldt det for å vise dem at jeg satte pris på innsatsen deres. Men det er en vanskelig beslutning å ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...