Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nille_s
Skrevet

hvilken brun/mørkeblond farge bør en som har en kald lysfarge på håret ha? jeg har nå ganske så lyst kaldt, blondt hår og ønsker å farge håret mørkere. Før har jeg farget det askeblondt, men dette synes jeg er en kjedelig farge og lite kledelig til meg.

Forslag til brune eller mørkeblonde farger som er kalde, finnes det? er helt blank på dette området

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet
hvilken brun/mørkeblond farge bør en som har en kald lysfarge på håret ha? jeg har nå ganske så lyst kaldt, blondt hår og ønsker å farge håret mørkere. Før har jeg farget det askeblondt, men dette synes jeg er en kjedelig farge og lite kledelig til meg.

Forslag til brune eller mørkeblonde farger som er kalde, finnes det? er helt blank på dette området

Gå til frisøren. Problem solved.

Gjest Gjest
Skrevet
Gå til frisøren. Problem solved.

Hva er dette for et tullete svar?

Om du ikke har noe annet å komme med, er det vel like greit å la være.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Tullete svar? Det er faktisk er helt reelt svar, og en god løsning. Hun spør etter en kald, mørk farge, jeg anbefaler henne å gå til frisøren. Grunnen er enkel: Der vil hun få mye bedre veiledning enn hun vil få her inne, på Vita, på matbutikken eller på HM.

Og for å spille på din mentalitet: DU hadde ihvertfall ikke noe å komme med, så da kunne ihvertfall du latt være å svare.

Gjest nille_s
Skrevet

problemet her er bare at jeg aldri har vært fornøyd med resultatet hos frisør. Min erfaring er at de ikke vet resultatet selv på forhånd, men garderer seg etterpå uansett ved å si "det måtte bli den fargen med ditt utgangspunkt". Forrige gang skulle jeg kun dempe hårfargen et par toner for å bli mørkere, jada, intet problem. Gikk ut med mørkebrunt hår, overhodet ikke i nærheten av det vi avtalte på fargekartet.

det sagt, hadde ikke tenkt å la frustrasjon over frisører bli temaet her:)Spørsmålet mitt er fortsatt det samme;en kald , mørk hårfarge? brun eller mørkeblond

Skrevet

Eg ville si her at når man er veldig lys og vil bli mørkere, eller om man er mørk og vil bli lysere så er det avhengig av hvilket utgangspunkt man har.

Som oftest er lysere farger finere mot kalde toner(da slipper man gult hår), og som oftest er mørkere toner finere med litt varmere skjær......dette er ikke ALLTID, men som oftest hvis man skal gå fra ene enden til den andre.

Er man lys som utgangspunkt og putter en kald tone på, kan det som oftest bli grønt! For å opnå mørkere toner trenger vi oransje og røde pigmenter for at håret blir dekket ordnlig nok. Det betyr ikke at man skal ha en rød farge, men en kald en vil ikke være aktuell før du først har blitt mørk.

At man ikke alltid blir fornøyd hos frisør er ikke noe nytt......frisøren har en jobb å informere på FORHÅND at resultatet blir kanskje ikke akkurat som tenkt....dette er fordi hår oppfører seg forskjelligt.....og vi kan aldri garantere når folk har gjort det på egen hånd. Vi prøver vårt beste til å få fornøyde kunder....så eg vil bare si at når DU først finner en du er fornøyd med, så er det ikke så dumt å forsette :)

lykke til

hilsen frisør

Gjest nille_s
Skrevet

takk for svar:-)

Idag så jeg litt på farger, noen av disse var blandinger av kalde og varme, f.eks lys beigeblond 9.13, 8.13(l`oreal), gyllen beigeblond(8.31)- noen som har prøvd disse?

Gjest Gjest
Skrevet

signerer

Skrevet
takk for svar:-)

Idag så jeg litt på farger, noen av disse var blandinger av kalde og varme, f.eks lys beigeblond 9.13, 8.13(l`oreal), gyllen beigeblond(8.31)- noen som har prøvd disse?

OK så du vil være såpass lys uansett om dette er kanskje en mørkere farge en det du er? I ditt tilfelle når du velger å gjøre dette hjemme er jo selvf. på egen risiko, men for å være på en sikrere siden utifra de fargene du nevner her så hadde eg gått for 8.31, grunnen det at den ikke er for kald at du da risikerer grønnskjær.

tallet foran punktum er jo tonehøyden....vi har 1 som er mørkest(svart), og 12 som er lysest(platina) så en 9 eller 8 er en god blond farge, som fleste(ikke frisører) mener er brunt.

9.13 og 8.13 er nautrale farger....det vil si at de har både kaldt og varmt som da får et sandfarget resultat.....men når man skal gå et hakke mørkere så vil man ikke ta for mye ask(.1) fordi dette gir ofte grønnskjæret :(

lykke til

Gjest nille_s
Skrevet

tusen takk for svar Icechick!:) den skalaen er virkelig nyttig, da skjønte jeg plutselig ganske mye mer føler jeg:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...