Gjest Syke meg Skrevet 30. juli 2009 #1 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er sjuk; dvs hodepine, kvalm, vondt i hals, stiv nakke, muskelsmerter, slapp, trøtt, null matlyst, sjelver/fryser/svetter om hverandre osv. Tror ikke jeg har feber, fordi jeg har aldri feber, men vet ikke. Alle sier såklart jeg har svineinfluensa, men hoster ikke noe særlig og er ikke spesielt tett i nesa. Ligger bare i senga i dag og slapper av, men burde jo spise noe. Hva kan man spise når man er kvalm og ikke har matlyst? Har ikke lyst på noe tung mat i det hele tatt. Er på en leir nå og har ikke tilgang på noe mat, så må isåfall få noen til kjøpe for meg, men vet ikke hva det kan være. Jeg liker ikke supper, det er det eneste jeg kommer på som folk spiser når de er syk Har litt lyst på noe salt, så tenker jeg sikkert kunne knaska på noe lett chips eller popcorn eller noe, men det er kanskje ikke det sunneste? Hva ville du gitt noen som var syk og ikke hadde matlyst?
stjernekyss Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Mamma pleide å rive epler i en skål og servere med skje på sengen når vi var små og syke. Fortsatt den dag i dag, er det det eneste jeg klarer å få ned når jeg ikke klarer å få ned noe annet. God bedring
Gjest Elfrida Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Potetgull og cola. Det går så lite av det når man er kvalm allikevel så det er ikke så farlig. Men det kan være lurt å få i seg litt salt og væske, og da er det i min erfaring noen flak potetgull og litt (utrørt hvis man er skikkelig kvalm) cola som er mulig å få ned.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 For meg nytter det ikke å prøve å spise noe annet enn akkurat det jeg har lyst på. Om du har lyst på chips, spis chips
Gjest hare Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 For meg nytter det ikke å prøve å spise noe annet enn akkurat det jeg har lyst på. Om du har lyst på chips, spis chips nettopp. all næring er bedre enn ingenting. jeg har masse øvelse i dette her, så her kommer rådene: først og fremst ingefær for å stille kvalme. jeg har brukt kapsler, men du kan også løse det opp i vanlig vann og drikke. tror det er en teskje i et glass vann.(drikk sakte). det gir litt småhalsbrann, men stiller kvalme skikkelig bra dersom du ikke har full omgangssyke. grunnen til at cola og chips anbefales er av to grunner: cola stiller kvalme delvis for mange, og chips gir salt som binder væske. det er nok meget mulig du har fått svineinfluensa, og da bør du vite at du bører smitte i sju dager etter du har blitt syk. men: når jeg er skikkelig kvalm(har god øvelse, ikke gravid:P ) så har det fungert med cola, litt chips, tørre smakløse kjeks, banan, halvgrov skive med litt syltetøy.(ristet hvis du ikke takler vanlig) alt som er tørt, men med noe næring er bra. unngå melkeprodukter og veldig fete ting/godteri. suppe/varm mat er helt uaktuelt for meg i den fasen. god bedring!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #7 Skrevet 30. juli 2009 Cola og banan fungerer alltid! Banan hjelper virkelig når man er urolig i magen, uansett hvordan urolig man er. Også kan du slenge på noen salte kjeks kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå