Gå til innhold

Somaliere


Gjest Gjest_Zippy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Zippy_*

Vi tar dem imot, gjør alt for at de skal ha det bra, men de oppfører seg helt uakseptabelt likevel. Laglederen er til og med ansatt i Trondheim kommune, og er den aller verste av dem !

http://www.document.no/2009/07/fotball-lag...fra_norway.html

Nå vil jeg gjerne få forklaringen fra dere politisk korrekte på hvorfor disse menneskene ikke kan oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacob

Vet ikke...sannsynligvis fordi de kommer fra det verste landet i verden, målt etter alle de kriterier som finnes mht. utdannelse, infrastruktur, demokrati, fungerende statsapparat, kvinners stilling osv. Disse barna har vel aldri lært seg folkeskikk, og de fleste av dem er vel foreldreløse.

Men jeg er enig i at det er rart at ikke de plukker opp folkeskikk her i Norge, sånn etterhvert. Kommunen burde ha intensiv undervisning i det norske systemet, ellers vil disse gutta havne på skråplanet nokså umiddelbart og i stedet vokse opp i fengsel.

Det er svært uheldig at slike saker havner i media, det forsterker folks negative inntrykk av afrikanere, og somaliere spesielt. Selv om de jo er skyld i dette selv.

mvh Jacob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De somalierne som kommer til USA klarer seg jo kjempebra. Så det blir feil å stemple en hel folkegruppe på den måten. Det er heller måten vi tar dem imot på i Norge, inkludert at nordmenn generelt er skeptiske til alle mørkhudete, og det er helt umulig å få jobb hvis man ikke heter Ola Nordmann, som er utslagsgivende.

I forbindelse med akkurat denne saken vil jeg ikke trekke noen slutninger. Media vinkler ting alltid slik de selv ønsker.

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar dem imot, gjør alt for at de skal ha det bra, men de oppfører seg helt uakseptabelt likevel. Laglederen er til og med ansatt i Trondheim kommune, og er den aller verste av dem !

http://www.document.no/2009/07/fotball-lag...fra_norway.html

Nå vil jeg gjerne få forklaringen fra dere politisk korrekte på hvorfor disse menneskene ikke kan oppføre seg.

Hvordan klarer du å trekke frem 1 nasjon utifra det som du linker til ?

Utifra det jeg leser er dette et flerkulturelt lag som består av flere nasjoner en dett andre lag som deltar har. Da blir det vel litt sånn "merkelapp tendens" over hele innlegget.

Så fort jeg påpeker noe i denne retningen får jeg også merkelapp. Greit nok det, men jeg forsvarer altså ikke det som har skjedd. Men jeg forsvarer heller ikke innlegg der en nasjon får all skyld får det andre kan ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at ryktene går om at til Norge kan man bare komme og motta trygdeytelser uten å behøve å gjøre et arbeidsslag. Satt veldig på spissen får vi lathansene, mens USA, f eks, som stiller strengere krav, får de arbeidssomme som ønsker å skape seg en framtid selv for seg og sine ved å jobbe for det. Dermed drar de som er innstilt på å jobbe og har utdanning til andre land enn Norge. Men noen må jo ta i mot de som ikke er abeidsdyktige/ikke er så lystne på å jobbe og bli en del av det samfunnet de kommer til også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg signerer ikke innlegget ettersom at man blir så fort stemplet som rasister hvis man kritiserer invandrere o.l...

Veldig mange somaliere er veldig rasistiske, de ser på hvite menn og kvinner som horer og griser. En i min utvidede familie var en gang i lag med en person fra somalia i flere år, familiemedlemmet mitt var ikke rasistisk før dette forholdet, noe personen ble etter en stund med personen fra somalia. Jøder bl.a. blir sammenlignet med dyr. Mange fra somalia er veldig rasebevisste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men fortsatt er det ingenting i de to overstående innleggene som sier at det er Somaliere. Isteden kommer det frem stadig mer informasjon om at dette fotball laget er multinasjonalt.

Hvis en skal linke til en spesiell hendelse, for deretter å angripe en bestemt nasjon, synes jeg i det minste det bør være litt hold i påstandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Deet står ingenting i den artikkelen om at det er somaliere. Ordet soma* eksisterer ikke en gang i den artikkelen. Så for alt man vet så kan det være alt fra svensker til kinesere det er snakk om. Så hvor får du somaliere fra? Med mindre det ikke står i en annen artikkel da, men da burde du linket til den i steden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flerkulturelle Suot var tidligere et somalisk lag, men de ble et flerkulturelt lag med spillere fra veldig mange nasjoner etterhvert som flere ble interessert i fotball. Hvor mange av de nåværende spillerne som er somaliske vet jeg ikke.

Jeg er ikke TS forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De somalierne som kommer til USA klarer seg jo kjempebra. Så det blir feil å stemple en hel folkegruppe på den måten.

Grunnen til at de klarer seg bedre i USA er at der får man støtte i 3 måneder og så blir man overlatt til seg selv. Her syr man puter under armene og man får ganske mye mer. Hvis de måtte klare seg selv her også så hadde vi kanskje ikke hatt så mange problemer. På den andre siden- det er forskjell på hvem som kommer inn i USA og her. USA tar ikke imot hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Men fortsatt er det ingenting i de to overstående innleggene som sier at det er Somaliere. Isteden kommer det frem stadig mer informasjon om at dette fotball laget er multinasjonalt.

Hvis en skal linke til en spesiell hendelse, for deretter å angripe en bestemt nasjon, synes jeg i det minste det bør være litt hold i påstandene.

Her er "trønderne":

http://live.norwaycup.no/article.php?id=156&p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
De somalierne som kommer til USA klarer seg jo kjempebra. Så det blir feil å stemple en hel folkegruppe på den måten.

Det er fordi amrikanerene er så stolte av å være amerikansk og setter alt inn på å integrere alle folkegrupper slik at de også blir amerikanere. Her i Norge er vi alt for opptatt av at de skal beholde sin egen kultur og da skjer dette. Vi får så og si ingen integrering. Vi må nok snu noen grunnblokker i vår tankegang på hvordan og hva vi legger i integrering. Vi er mer opptatt av å opptre politisk korrekt enn å samordne oss. Ser veldig mye av denne tankeganger her, spesielt hos kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at de klarer seg bedre i USA er at der får man støtte i 3 måneder og så blir man overlatt til seg selv. Her syr man puter under armene og man får ganske mye mer. Hvis de måtte klare seg selv her også så hadde vi kanskje ikke hatt så mange problemer. På den andre siden- det er forskjell på hvem som kommer inn i USA og her. USA tar ikke imot hva som helst.

Greit nok at det blir stilt større krav til innvandrere i USA om å greie seg selv. Men jeg har vanskelig for å se for meg at det hadde vært mulig for innvandrere i Norge å møte de samme kravene her, siden det er spik spenna umulig for dem å få jobber her, og nordmenn ofte ikke verdsetter kompetansen og utdanningen mange har med fra andre land. Det er et glasstak i Norge som er vanskelig for ikke-vestlige innvandrere å bryte gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En del innvandrere oppfører seg ikke bra og en del innvandrere er kriminelle og voldelige. Men ikke alle!

Jeg syns det er så feil å generalisere en hel eller flere folkegrupper ut fra hva noen få gjør!

Vi er i gang med adopsjon fra Afrika og jeg har mareritt om hva hvite nordmenn kan gjøre mot mine barn kun på grunn av at de har mørk hud.

Jeg stemmer i med Far til to: Det står ikke noe sted at det var somaliere.

Hadde det vært lagleder Per Olsen på Trønderlaget hadde oppslaget blitt en liten notis om gal lagleder med dårlig innflytelse på barna måtte dessverre fjernes fra Norway Cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi burde lære noe av USA (sjelden vare, men sant). De sier: ver så god, kom gjerne til landet vårt, men gjør du noe kriminelt så har det ingenting å si hvor du kommer fra, da blir du sendt hjem.

Akkurat det burde kanskje Norge også lære litt av. Det er altfor mange innvandrere (uavhengig av land) som kommer hit bare for å lage kvalm, eller som kommer hit å desverre bare gjøre kriminelle handlinger. Da synes jeg at de burde bare blitt sendt hjem igjen. Da har de fått sin sjanse, og misbrukt den.

Men det er viktig å ikke skjære alle under en kam. Så klart er det mange som kommer hit og får hjelp og som oppfører seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi burde lære noe av USA (sjelden vare, men sant). De sier: ver så god, kom gjerne til landet vårt, men gjør du noe kriminelt så har det ingenting å si hvor du kommer fra, da blir du sendt hjem.

Men sender USA dem hjem hvis de trenger beskyttelse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg signerer ikke innlegget ettersom at man blir så fort stemplet som rasister hvis man kritiserer invandrere o.l...

Hvis man stempler en hel folkegruppe ut fra hva noen enkeltindivider foretar seg, er man jo rett og slett en rasist.

Men man kan godt være kritisk til Norges innvandringspolitikk, og kritisere noen av konsekvensene av innvandringen uten å være rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Hvis du er født i et land eller en tid der ingen

kommer for å drepe din kone eller dine barn,

og heller ikke noen kommer for å be deg

drepe andres koner og barn, så takk din Gud og

gå i fred. Men hold alltid fast ved denne tanken:

Du har kanskje vært heldigere enn meg,

men du er ikke et bedre menneske."

De velvillige; Johan Littell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjemme ut både seg selv og hjembyen på denne måten, håper virkelig ikke dette laget får bli med på fremtidlige turneringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...