Gå til innhold

Barnehagesutstyr til ettåring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et lite tips: Dropp tøfler. Barna er i aktivitet hele dagen, og de bli fryktelig varme og svette på beina med tøfler. Kjøp sandaler med god støtte i stedet, da får føttene luft. Dropp crocs frem til de er ca tre år, de gir ingen støtte til små barneføtter.

Up&Go bleier er fyfy i barnehager, vanlige bleier er tidsbesparende og "belastningsbesparende" for de ansatte.

Ellers så spør de ansatte i barnehagen, de er nok villige til å veilede dere på hva som behøves i forhold til den enkelte barnehages rutiner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her var det mange gode tips! :)

Vi tenker å kjøpe ullfleecedressen fra nøstebarn til å ha under parkdress, etc. Er det noen som har erfaring med størrelsen? Vi kjøpte nemlig en ullstrømpebukse derfra i fjor, og den var aaaaaaaaaaaltfor stor ...

Jeg liker jo at klærne er til dels store i størrelsen, det går an å brette opp. Vi brukte ullfleecedressen i 74/80 fra poden var fire måneder, helt til han var 15 måneder. Til høsten skal vi kjøpe ullribbsettet stort og brette opp.

Skrevet

Jeg trodde barnehagen min sønn skal begynne i nå til høsten skulle sende ut en utstyrsliste, men fikk vite at dette har de ikke lov til da de ikke kan komme med krav til noen ting utenom at vi ikke får sende med Up&Go bleier.

Vi får helder ikke sende med mat og drikke, men det synes jeg bare er greit.

Fint å få litt ideer fra dere andre her inne siden jeg er helt grønn på dette :)

Skrevet
Her var det mange gode tips! :)

Vi tenker å kjøpe ullfleecedressen fra nøstebarn til å ha under parkdress, etc. Er det noen som har erfaring med størrelsen? Vi kjøpte nemlig en ullstrømpebukse derfra i fjor, og den var aaaaaaaaaaaltfor stor ...

Jeg ville unngått klær som må håndvaskes, men det en jo en smaksak.

Jeg har vært kjempe fornøyd med fleece-dressene fra reima (de uten hette). Helt geniale til å ha under regntøyet hvis det er kaldt, og å sove i ute i BHG.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet
Det høres jo veldig praktisk ut! Den funker både som regntøy og parkdress, den da? To fluer i ett smekk ...

Vil bare påpeke at det ikke funker like bra for alle barn, noen barn blir veldig klamme i regndress, så i barnehagen jeg jobber, unngår vi å ha på regntøy mer enn nødvendig. F.eks hvis det er vått i gresset om våren/sommeren/høsten men det ikke regner, er det bedre med todelt regnsett, for da er det nødvendig med regnbukse, men bedre med en lettere vindtett jakke (f.eks softshelljakke e.l som det finnes så mange varianter av for tia.) Regntøy er tett og puster ikke, så mange barn blir klamme og utilpass hvis det brukes mer enn nødvendig. Bare et tips, med tanke på barnas komfort =)

Gjest Gjest "Barnehagetante"
Skrevet

Hei alle "vordene barnehageforeldre"

Jobber i barnehage, og tenkte da å gi dere litt av mine erfaringer:)

Utstyr til vogna

-Myggnetting

- Regntrekk

- Lammeskinn

- Teppe (Etter sesong)

- Seler (hvis det ikke er)

- Voksipose (vinterpose) Detter burde være et krav, barn som ikke har det blir fortere kalde enn andre!! det er en fantastisk investering, og dere kan finne de billig og fint brukt på finn.no

Klær.

Dress Noen reima dresser er så vantette at da trenger dere ikke regntøy!

- 1 parkdress

- regntøy/regndress

- Fleccesett/ulldress (Spar kjøp selger Janus til en billig penge)

Lue/votter/hals

- 1 vinterdress

Skift.

-2 strømpebukser/stilongser

- 2 par sokker

- 2gensere

- 2 t-skjorter

- 2 bukser.

+ ekstra med luer og votter

Når det kommer til innesko, så kjøp noen som virker gode.

HM har noe "sokketøfler" disse kan barna bruke, og blir det for varmt, så kan de ta av de vanlige sokkene.

Når det kommer til det å begynne i bhg, og de fleste foreldre vet at den dagen kommer, så det går ann å spare tidlig, da får dere akk det utstyret dere mener er det beste for deres barn. Kalde barn er ulykkelige barn, Og disse 1-åringene liker IKKE altfor store klær:) Da får de ikke den bevegligheten som de trenger og ønsker.

Og uansett så se på finn.no der kan dere gjøre mange kupp!!!

Gleder meg til det er min tur å handle inn til barnehagebarn. (blir nok noen år til men:))

Skrevet
Jeg ville unngått klær som må håndvaskes, men det en jo en smaksak.

Jeg har vært kjempe fornøyd med fleece-dressene fra reima (de uten hette). Helt geniale til å ha under regntøyet hvis det er kaldt, og å sove i ute i BHG.

Ulla til Nøstebarn er jo så og si selvrensende, og hvis man bruker ullfleecedressen som mellomlag blir den sjelden skitten. Vasket vår to ganger på ett år, den holdt seg utrolig godt. Skyllet den kjapt opp i lunket vann og rullet den inn i et håndkle for å få bort det meste av vannet. Gjort på fem minutter.

Skrevet
Vil bare påpeke at det ikke funker like bra for alle barn, noen barn blir veldig klamme i regndress, så i barnehagen jeg jobber, unngår vi å ha på regntøy mer enn nødvendig. F.eks hvis det er vått i gresset om våren/sommeren/høsten men det ikke regner, er det bedre med todelt regnsett, for da er det nødvendig med regnbukse, men bedre med en lettere vindtett jakke (f.eks softshelljakke e.l som det finnes så mange varianter av for tia.) Regntøy er tett og puster ikke, så mange barn blir klamme og utilpass hvis det brukes mer enn nødvendig. Bare et tips, med tanke på barnas komfort =)

Ja, det stemmer nok. Min lille ankom med reimafleece-dress til å ha under, vår/høstdress, 2-delt regntøy, troll vinterdress m ullfõr og den fôra regndressen fra reflex. Barnehagen fikk prøve ut og valgte seg regndressen.

Men vi snakker da om en liten 1-åring som alltid var blåfrossen og stort sett satt stille på et fang eller i sandkassa.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sukk ...

Vi kjøpte Navigare regndress fra flust.no. Den har vært i (forsiktig) bruk i en måneds tid, og i dag oppdaget vi at en søm i ryggen allerede har gått opp og en knapp på venstre ben har falt av. Jeg har sendt klage.

Spørsmålet er: Hva nå? Guttungen vår er liten av vekst og bruker str 74/80 i klær. Vi trenger en parkdress i str 86 MAX - og den bør helst ikke være altfor dyr.

Noen tips?

Skrevet

Jeg slår et slag for reflex-dress til parkdress.

De utholder VELDIG mye vann, og vi bruker de i barnehagen også på dager hvor det regner litt

Skrevet
Jeg slår et slag for reflex-dress til parkdress.

De utholder VELDIG mye vann, og vi bruker de i barnehagen også på dager hvor det regner litt

Hvor får man kjøpt dem? Og er de å få i små størrelser?

Skrevet
Hvor får man kjøpt dem? Og er de å få i små størrelser?

Selges hos Reflex og Barnas hus. Fås fra str 74 og opp, ganske store i størrelsen. Gutten vår brukte str 80 fra han var ni måneder gammel til han var 20 måneder.

Er fornøyd med både Reimatec og Reflex parkdresser. Vi bruker ikke regntøy i tillegg, disse dressene holder potte tett selv når han bader i sølepytter og det pøsregner ute.

Ellers ligger det sikkert mange til salgs på finn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...