Gjest vaskedama Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Har nettopp flyttet og har fått leie en vaskemaskin, men skjønner meg ikke helt på programvelgeren. Skulle vaske en 30 vask med litt fine topper og sånt, men da var det hele tre 30program å velge mellom, 30 syntetisk, 30 finvask og 30 skånevask. Hva er forskjellen, og hvilken skal man velge?? Kjøpte også noen litt fine bher for en tid siden og tenkte jeg skulle behandle de ekstra fint, og ta de på håndvaskprogram i maskinen (pleier vanligvis legge sånt i vaskepose sammen med resten av 30 vasken min). Men på programvelgeren står det håndvask 40 grader? Kan det stemme da? samme med ull, der står det ull 40 grader.. trodde ull ble ødelagt av det jeg. Blir helt forvirret jeg, håper noen kan hjelpe sånn at jeg ikke ødelegger klærne. Er forresten en bauknecht vaskemaskin dette her
Octavia Skrevet 30. juli 2009 #3 Skrevet 30. juli 2009 Til toppene dine ville jeg valgt 30 finvask. De andre 30 graders programmene funker sikkert fint, de også. Ville valgt håndvask 40 graders programmet til BH'ene, hvis du prioriterer egen maskin til de. Selv ville jeg nok lagt de i vaskepose og kjørt de sammen med toppene dine på 30 grader. Ullprogram på min maskin er 40 grader.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Heisann! Du kan jo ringe forhandlere av Bauknecht-maskiner? Er du heldig, så kanskje de kan skaffe deg en bruksanvisning. Der står det kanskje litt mer utførlig om programmene, og forskjellene på dem. En bekjent av meg flyttet nylig inn i en leilighet hvor det fulgte med en gammel Elto-maskin, uten bruksanvisning. Maskinen er gått ut av sortimentet for lenge siden, men de kunne likevel hjelpe til med programvalg :o) Lykke til!
Gjest vaskedama Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Tusen takk for svar, nå ble jeg glad! :D Det fulgte faktisk med bruksanvisning, men utrolig nok står det ingenting om programmene i den, bare generelle råd om å sortere etter farge og slikt. Da satser jeg på å prøve håndvaskprogrammet og se hvordan det går! Igjen, tusen takk for svar
Gjest Gjest ¤ Marit Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Det at det er så mange forskjellige programmer å velge mellom er ofte forvirrende for alle. Ofte er det mengde tøy du kan putte inn. Det vil du se på tiden maskinen bruker. En maskin med både finvask og skånevask har vel lite for seg. Strikker i ull om dagen og det kan vaskes på 40 gr. BHene ville jeg rett og slett vasket for hånd, da ha du de mye lengre og de holder seg pene og elastikken går ikke så fort ut. Leste for ikke lenge siden at en skulle bytte BH annen hver da, da holdt elastikken seg bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå