supersopp Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Jeg skal invitere jentene på en koselig kveld om en måneds tid og tenkte jeg skulle imponere med tapas. Vanligvis spiser vi mye taco og pizza, men nå skal det bli andre boller Har aldri laget det før men nå er jeg ivrig etter å komme igang, og dette er hva jeg har tenkt å prøve meg på: - Pestopasta (pastaskruer blandet med pesto) - Salte tortillachips - Stor grønn salat med bl.a tomater, agurk og fetaost. - Fritert scampi med en søt chili saus - kjøttboller i tomatsaus (hvilken saus synes dere er best?) - Focacciabrød (baker selv) - små ovnsstekte poteter med mye olivenolje og grovtsalt (holder det å ha potetene i ovnen eller må de kokes først og SÅ inn i ovnen??) -Spekeskinke surret rundt cantaloupemelon sauser: -salsasaus -søt chilisaus - hjemmelaget aioli Høres dette bra ut? Hvordan kan jeg lage dette på best måte?
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 30. juli 2009 #2 Skrevet 30. juli 2009 Jeg har aldri laget det selv, men jeg synes dette hørtes veldig godt ut Jeg har laget potetbåter og har de i ovnen uten å koke de først. Du kunne kanskje også ha laget små kyllingspyd. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Høres nydelig ut Jeg er også fan av chorizopølse. Skjære i småbiter og steke på panna. Jeg stemmer også for en eller annen kyllingvariant.
CoolWater Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Tapas er jo kjempe godt og man kan tilpasse det alt etter hva de forskjellige liker. Vi har noen faste retter når vi lager tapas. -Kylligspyd, marinerer kylligfileten med ferdig marinade i pose, har på gul og rød paprika og løk/rødløk og cherry tomat. - Kjøttboller med tomatsaus. Hermetiske tomater, tomatpure, hvitløk, finhakket løk og paprika, basilikum, pepper, salt og oregano. -Ovnsbakte Almandinepoteter m hav salt(mandelpotet funker også men ikke så godt...)Koker de gjerne i 10 min for da går det litt fortere. -BACONDADLER!! vi er hektet. Kjøp usøtede og ta bort steien og del dem i 2. Surr bacon rundt og fest flere på ett grillspyd og grill dem i ovnen..... -Foccacia brød m/soltørkede tomater og fetaost -Tortillalefster smurt med krydderost, litt salat, hakket løk og paprika, spekeskinke eller laks. Rulles til en pølse og skjæres passe biter. -Chorizopølser stekt i ovnen. En salat Aoli Lett rømme Machengoost... Det er jo også deilig med storfekjøtt på spyd, godt med løk, paprika og bacon biter mellom...
pittie Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Før du vurderer scampi: http://www.etiskforbruk.no/nyheter/slaver-for-scampi.html
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Tips (kjemperaskt og supergodt!): Baconsurrede svisker. Du kjøper svisker (jeg kjøper de økologiske i pose, kanskje litt dyrere, men garantert myke og saftige) og ekstra sprøtt bacon (funker også med annet bacon). Det blir to svisker pr. baconstrimmel, du bare surer baconet rundt svisken og legger den på et ovnsbrett med bakepapir med "skjøten" ned. Langtidsstekes i stekeovn, dvs. på middels varme til baconet er godt stekt/sprøtt. Kjempegodt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå