Gå til innhold

silikonboobs :)

Fremhevede innlegg

Gjest tasha
Skrevet

hei.

da har jeg sittet å lest ceecees tråd opp å ned, og fått svar på en hel masse som jeg lurer på:)

men lurer fortsatt på litt:

hvorfor tar noen glatt å noen ru protese? hvordan vet jeg hva jeg må ha? hvordan vet jeg at jeg bør ha silikongele eller saltvann?

og kjæresten min står på sitt å mener at puppene blir skikkelig harde( som andre har sagt), mens jeg leser her at de føles nesten like myke som "vanlig"

er ca 170, 63-65 kg, og ønsker meg noe som får det til å se litt bedre ut.

veldig dumt sp mål, men blir puppene alltid den faste gode runde formen? som når vi jenter fryser, så får vi en annen form på puppene, i stedet når de er varme, flate å "ustive" at det alltid ser like bra ut under en topp, uten bh.

ønsker meg å kunne gå med tubetopp osv uten bh som glir ned... :D

takk for svar:)

og forresten.. pris på sånt nå til dags?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei.

da har jeg sittet å lest ceecees tråd opp å ned, og fått svar på en hel masse som jeg lurer på:)

men lurer fortsatt på litt:

hvorfor tar noen glatt å noen ru protese? hvordan vet jeg hva jeg må ha? hvordan vet jeg at jeg bør ha silikongele eller saltvann?

og kjæresten min står på sitt å mener at puppene blir skikkelig harde( som andre har sagt), mens jeg leser her at de føles nesten like myke som "vanlig"

er ca 170, 63-65 kg, og ønsker meg noe som får det til å se litt bedre ut.

veldig dumt sp mål, men blir puppene alltid den faste gode runde formen? som når vi jenter fryser, så får vi en annen form på puppene, i stedet når de er varme, flate å "ustive" at det alltid ser like bra ut under en topp, uten bh.

ønsker meg å kunne gå med tubetopp osv uten bh som glir ned... :D

takk for svar:)

og forresten.. pris på sånt nå til dags?

Ikke for å rasere tråden din, men hva er egentlig greia med silikonpupper? Uansett hvordan jeg snur og vrir på det så blir det i mine øyne feil å gjøre et inngrep som innebærer å operere et syntetisk materiale (i tilfelle silikon) inn i et friskt bryst, hvor det deretter må byttes etter en tid. Én ting er helserisikoen man utsetter seg for, den er riktignok liten, men har et enormt skadepotensiale. En annen ting er det praktiske med å ha større falske pupper. Videre så synes jeg det er trist at det har blitt så akseptert å utføre slike inngrep, noe som legger press på yngre jenter og bidrar til opprettholdelsen til et urealistisk kroppsideal. Fokuset på pupper har tatt fullstendig av de 10-15 siste årene og overskygger omtrent fokuset på å ha en sunn og frisk kropp. Er dette egentlig noe vi bør bidra til?

Gjest Gjest_Judith_*
Skrevet

Hei.

Jeg tok silikon for en stund siden, og angrer ikke et sekund. Jeg tok rue runde under muskelen. Dette blir mer som en innebygd BH, da musklene holder silikonen skikkelig på plass. Fasongen på brystet blir som de var, men du får litt mer fylde på toppen. Det går ikke an å kjenne at jeg har silikon når du tar på dem. De er myke og beveger seg. Klart, de står litt mer opp når du ligger på ryggen, men det er ubetydelig.

Det er dyrere og vondere å ta silikon under muskelen, men fordelen er at silikonen da er under alt fettet i ditt eget bryst, samt at resultatet blir mer naturlig. Tar du over muskelen er det større sjanse for at de kan bli hengete(spesielt ved vekt oppgang/nedgang) da silikonen ikke har noe holdepunkt (om du skjønner...)som de har under muskelen.

Det ER mange risikoer ved slike inngrep, men dette inngrepet er veldig vanlig nå, og det er sjeldent det forekommer komplikasjoner om du går til en kirurg som er dreven i faget.

Silikonet i dag må sjeldent byttes ut, og byttes de ut er det som oftest av kosmetiske grunner, ikke helsemessige grunner. (Tar du silikon når du er 20, kan det hende at de trenger noen justeringer om du har gått opp/ned i vekt i en alder av 45), men igjen, silikonet i dag er veldig sikkert. Du kan faktisk skjære den i 2 og den vil ikke lekke noe i kroppen(massen inni er som en fast gele som ikke renner)

Dette er et personlig valg, og du må gjøre dette kun for deg selv. Det vil alltid være noen som er negative, noen pga. risikoer, andre fordi de er misunnelige...men til syvende og sist så er det DU som skal ta valget og leve med det.

Jeg har bare fått gode tilbakemeldinger, og det er få som ser at jeg har tatt silikon, da jeg har valgt en størrelse som passer min kropp og fasong...

Lykke til :)

Gjest tasha
Skrevet

til deg som er i mot dette :

jeg skjønner deg fullstendig godt, med det du sier. jeg er faktisk en av dem selv som hater dagens kvinnesyn, alle skal være så tynne, flotte, osv. jeg holder på å grine av frustrasjon når jeg prøver klær, og alle har så rar form, som du liksom skal ha nå til dags.

jeg er mer glad i den "trang hofte olabukse , trang topp " jenta, enn all slags dill nå til dags.

grunnen til at jeg ønsker meg dette er rett å slett fordi jeg er en ego og forfengelig person som gir etter dette idiotiske presset, for å selv føle meg bedre. jeg øsnker ikke svære ballogner ala pamela, elelr andre glamour modeller, men ønsker at jeg kan gå uten bh osv med fine former på puppa.

jeg kan ærlig innrømme, at jeg ikke TRENGER dem, fordi jeg er ikke helt flat. men jeg har LYST på, frodi jeg liker den litt bimbo stilen. klart jeg vet jeg blir sett på som en dritt og taper, men da ere det ekstra gøy å vise dem at jeg er smartere enn de i hodet etterpå.

jeg klarer ikke å sitte å bli så frustret over det forbanna presset vi kvinner lever av i dag, så jeg får helelr prøve å følge med p ådet, og bli mer fornøyd..

men : blir puppene da altså alltid harde å runde? ikke flate å "stygge" som mine blir om de har det varmt å godt, ikke kaldt å opphisset?

Skrevet
til deg som er i mot dette :

jeg skjønner deg fullstendig godt, med det du sier. jeg er faktisk en av dem selv som hater dagens kvinnesyn, alle skal være så tynne, flotte, osv. jeg holder på å grine av frustrasjon når jeg prøver klær, og alle har så rar form, som du liksom skal ha nå til dags.

jeg er mer glad i den "trang hofte olabukse , trang topp " jenta, enn all slags dill nå til dags.

grunnen til at jeg ønsker meg dette er rett å slett fordi jeg er en ego og forfengelig person som gir etter dette idiotiske presset, for å selv føle meg bedre. jeg øsnker ikke svære ballogner ala pamela, elelr andre glamour modeller, men ønsker at jeg kan gå uten bh osv med fine former på puppa.

jeg kan ærlig innrømme, at jeg ikke TRENGER dem, fordi jeg er ikke helt flat. men jeg har LYST på, frodi jeg liker den litt bimbo stilen. klart jeg vet jeg blir sett på som en dritt og taper, men da ere det ekstra gøy å vise dem at jeg er smartere enn de i hodet etterpå.

jeg klarer ikke å sitte å bli så frustret over det forbanna presset vi kvinner lever av i dag, så jeg får helelr prøve å følge med p ådet, og bli mer fornøyd..

men : blir puppene da altså alltid harde å runde? ikke flate å "stygge" som mine blir om de har det varmt å godt, ikke kaldt å opphisset?

Det er gjerne denne antakelsen som får mennesker til å gå drastiske veier. Alt skal bli så mye bedre. Du kommer muligens til å bli mer fornøyd med puppene, men så vil det dukke opp en annen ting som du plutselig begynner å bli oppmerksom på om som du ikke er fornøyd med.

Bruk heller pengene på kurs som gir deg indre selvtillit, indre selvfølelse og trygghet. Da vil du bli fornøyd med puppene dine. Du vil få mye ut av dette, fordi det vil hjelpe deg på flere punkter i livet senere. Det er mitt råd. Slenger dere dere på kroppspresset, vil det bare øke i et annet omfang. Presset vil aldri forsvinne....desverre..

Skrevet

Jeg visste at en eller annen ikke klarte å dy seg, og bare måtte kommentere noe som var helt OT!

Jaja.. :roll:

Gå til en konsultasjon tasha. da får du nok mer svar.

Hilsen en uten silikon, men som virkelig klarer å respektere andres valg! Og takk for det. ;)

Gjest Tinkerbell87
Skrevet (endret)
Jeg visste at en eller annen ikke klarte å dy seg, og bare måtte kommentere noe som var helt OT!

Jaja.. :roll:

Gå til en konsultasjon tasha. da får du nok mer svar.

Hilsen en uten silikon, men som virkelig klarer å respektere andres valg! Og takk for det. ;)

Surf litt på nettet, snakk med folk, og prøv å finn en klinikk/kirurg som du føler du kan stole på, så kan du bestille en time til konsultasjon. Kan jeg spørre hva BH-størrelsen din er nå, og hva du ønsker å få? Prisen er vel fra

20 000 kroner og oppover.

Lykke til

Endret av Tinkerbell87
Skrevet
Surf litt på nettet, snakk med folk, og prøv å finn en klinikk/kirurg som du føler du kan stole på, så kan du bestille en time til konsultasjon. Kan jeg spørre hva BH-størrelsen din er nå, og hva du ønsker å få? Prisen er vel fra

20 000 kroner og oppover.

Lykke til

ja folk må liksom gå off topic. men nå er det tydeligvis slettet, og ut av denna tråden;)

jeg tenker nok det samme om folk som ønsker det selv, men respekterer deres valg. men jeg skal ikke ta det for å bli en av de store bimboene som åler seg etter alle gutter og tror de er superdeilige, om det er det noen tror.

tinkerbell : har surfet litt på nettet, men akkurat det jeg lurte på her fant jeg ikke svar på noe annet sted, og jeg er ikke så langt i fasen at jeg er på vei til noen klinikk for en konsultasjon enda. må ha mer penger, og tenke meg om litt til. men veldig lyst til å gjøre det selvfølgelig:)

størrelse er vel nå 75 B. faktisk litt usikker , men rundt der. hva jeg ønsker vet jeg ikke helt, for jeg har skjønt at mange blir litt "skuffet" over hvor "lite" den store størrelsen de valgte ble. men å i det hele tatt tenke D cup vikrer altfor mye for meg (tror jeg) , som sagt, vil ikke ha to digre ballonger som ikke ser ut til å passe i det hele tatt.

takk for svar dere:)

og til dere som bare må bry dere, unnskyld evt skrivefeil!;)

Skrevet

Jeg har og hørt at man burde gå for litt mer enn hva man tror, men som sagt, en kirurg vet nok dette best.

Er ikke en konsultasjon gratis? Jeg aner ikke, men jeg trodde nå det da.

Lykke til. :)

Gjest Gjest_tash_*
Skrevet
Jeg har og hørt at man burde gå for litt mer enn hva man tror, men som sagt, en kirurg vet nok dette best.

Er ikke en konsultasjon gratis? Jeg aner ikke, men jeg trodde nå det da.

Lykke til. :)

de gjør nok det, så jeg bør nok gå til en for å få nøyaktige "mål" til meg. men som sgat, er kun i startfasen:) mulig det er gratis, men jeg er veldig flink til å hoppe rett ut i det om jeg havner først på en klinikk, så jeg ser for meg at jeg plutselig kan ende opp med det sånn plutselig når jeg først har kommet igang, men det er dissa dumme pengene da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...