Gå til innhold

Tips til billig og god hvitvin

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal gifte oss snart, og trenger tips til en god og billig hvitvin. Vi skal ha vilt-middag. Drikken skal stå på bordene og skal ikke sjenkes, dvs det settes ikke opp viner til hver rett. Personlig er jeg ikke så glad i hvitvin, og "må" jeg drikke det bør den være tørr. Men jeg vet jo ikke hva den gjengse hvitvindrikker liker. Trenger en vin som er drikkende for de fleste, og som ikke gjør et svært innhogg i budsjettet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags vilt er det som skal serveres? Jeg tror det er vanligere (og bedre) med rødvin til det meste av vilt..?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva slags vilt er det som skal serveres? Jeg tror det er vanligere (og bedre) med rødvin til det meste av vilt..?

Det er naturligvis ( :) ) bedre med rødvin... Den er i boks. Men det er alltid noen som foretrekker hvitvin. Noen ønsker kanskje å drikke hvitvin til forretten, og utover natta også.

Rein til hovedrett, hval til forrett.

Gjest Glør
Skrevet

Dr Loosen synes jeg er god. Den finnes i flere priser, fra 80 til 120 kroner, etter kvalitet. Den er frisk, litt sprudlende og ikke alt for søt. Tror det er en vin de fleste liker, siden den blir brukt som dagens hvitvin en del steder. Også finnes den også i papp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...