Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Hei, Jeg er en dame på 30 som i lang tid (flere år) har hatt veldig mye utflod. SOS er utelukket, det klør ikke og det er ingen andre "symptomer". Jeg tror egentlig ikke det er noe galt, bortsett fra at det er veldig plagsomt. Det er så store mengder utflod at jeg bruker truseinnlegg hele tiden, ellers blir jeg gående våt. Utfloden lukter ikke så mye i seg selv, men mengden gjør selvsagt at det blir en del lukt. Jeg lurer på om det kan være noe hormonelt eller lignende som er årsaken. Dette er veldig plagsomt for meg, så jeg håper at noen har råd/tips ? Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Det kan være en ide å få en grundig gu med innvendig ultralyd for å utelukke sånt som cyster, myomer o.l som KAN påvirke utfloden (dette kan jo påvirke hormonnivået også). Vanskelig å få gjort noe med det hvis man bare gjetter
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Det kan være en ide å få en grundig gu med innvendig ultralyd for å utelukke sånt som cyster, myomer o.l som KAN påvirke utfloden (dette kan jo påvirke hormonnivået også). Vanskelig å få gjort noe med det hvis man bare gjetter
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Det kan være en ide å få en grundig gu med innvendig ultralyd for å utelukke sånt som cyster, myomer o.l som KAN påvirke utfloden (dette kan jo påvirke hormonnivået også). Vanskelig å få gjort noe med det hvis man bare gjetter Hei og takk for svar Hadde ikke en gang tenkt på at det kunne være noe sånt. Har vært sånn i årevis, siden jeg ble seksuelt aktiv. Hadde vært strålende om det var noe å gjøre med det! Jeg har i grunnen tenkt at kroppen min bare er sånn - men det var jo ikke sånn før, så det burde jo være mulig å fikse det
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Heija! Jeg var ikke fullt så plaget som deg, men det var ganske ille her også. Av en eller annen grunn fikk jeg for meg at nå var jeg så lei innleggene, at jeg ville prøve å gå uten. Og det hjalp. Det tok noen uker, men så trengte jeg ikke innleggene lenger. Men om jeg bruker dem nå i forbindelse med menstruasjon, eller lange reiser (har småangst for at det skal komme tilbake), så kommer det også, skjønt i mindre mengder. Jeg vet ikke hvorfor, men på meg er det innleggene som "har skylda". Etter 10 år er jeg (nesten) kvitt innleggene helt Håper du finner en løsning
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Heija! Jeg var ikke fullt så plaget som deg, men det var ganske ille her også. Av en eller annen grunn fikk jeg for meg at nå var jeg så lei innleggene, at jeg ville prøve å gå uten. Og det hjalp. Det tok noen uker, men så trengte jeg ikke innleggene lenger. Men om jeg bruker dem nå i forbindelse med menstruasjon, eller lange reiser (har småangst for at det skal komme tilbake), så kommer det også, skjønt i mindre mengder. Jeg vet ikke hvorfor, men på meg er det innleggene som "har skylda". Etter 10 år er jeg (nesten) kvitt innleggene helt Håper du finner en løsning Tusen takk for svar Det er selvfølgelig litt slitsomt å gå uten innlegg siden ikke bare undertøyet, men faktisk også buksene blir fuktige, men jeg skal gi det et forsøk . Sånn ca hvor mange uker tok det før du merket bedring?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Først vil jeg bare presisere at ikke buksene mine ble våte, "bare" trusen. Men det kan også ha sammnheng med at jeg i flere år har hatt den uvanen at om jeg bare kjente på meg at noe skulle komme, sprang jeg på do og tørket. Ble rimelig sår (beklager detaljene), så jeg måtte gjøre noe med det. Jeg begynte forsiktig (glemte å skrive det i første innlegget), slik at det bare var om natten, og når jeg visste at jeg bare skulle være hjemme jeg gikk uten. Jeg merket veldig stor bedring ganske fort, egentlig. Etter ca en uke vågde jeg meg utendørs uten, og etter en måned vil jeg egentlig si at problemet var borte. Men jeg vil også nevne det at om jeg nå bruker innlegg i forbindelse med menstruasjonen, kan det gå et par dager før det forsvinner igjen. Det varierer litt. Jeg vet hvor plagsomt dette kan være, så om du tror du klarer det, vil jeg anbefale deg å prøve. Det kan jo hende det hjelper deg også Et tips kan være om du prøver om natten, om du klarer å ligge uten undertøy. Men det var en kjempebarriere for meg, så jeg skjønner godt om du velger å ikke gjøre det. Er bare et lite tips Lykke til !
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 30. juli 2009 #8 Skrevet 30. juli 2009 Om du ikke vil gå uten truseinnlegg så kan du jo forsøke tøybind. De puster og blir ikke så klamme som vanlige innlegg. Etter bruk bare kokevasker du de. Lukter mindre gjør de også.
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 30. juli 2009 #9 Skrevet 30. juli 2009 Først vil jeg bare presisere at ikke buksene mine ble våte, "bare" trusen. Men det kan også ha sammnheng med at jeg i flere år har hatt den uvanen at om jeg bare kjente på meg at noe skulle komme, sprang jeg på do og tørket. Ble rimelig sår (beklager detaljene), så jeg måtte gjøre noe med det. Jeg begynte forsiktig (glemte å skrive det i første innlegget), slik at det bare var om natten, og når jeg visste at jeg bare skulle være hjemme jeg gikk uten. Jeg merket veldig stor bedring ganske fort, egentlig. Etter ca en uke vågde jeg meg utendørs uten, og etter en måned vil jeg egentlig si at problemet var borte. Men jeg vil også nevne det at om jeg nå bruker innlegg i forbindelse med menstruasjonen, kan det gå et par dager før det forsvinner igjen. Det varierer litt. Jeg vet hvor plagsomt dette kan være, så om du tror du klarer det, vil jeg anbefale deg å prøve. Det kan jo hende det hjelper deg også Et tips kan være om du prøver om natten, om du klarer å ligge uten undertøy. Men det var en kjempebarriere for meg, så jeg skjønner godt om du velger å ikke gjøre det. Er bare et lite tips Lykke til ! Hei og takk igjen for svar :-) Jeg har hørt at det er bra at underlivet får "puste" litt før, så jeg prøver å sove uten undertøy nå og da og bruker ikke bind om natta av samme grunn. Har tenkt selv at noe av problemet kan være at det blir litt "tett" der nede fordi jeg er overvektig (jeg ble syk for noen år siden og har lagt på meg pga det, men det er ikke så lett å fikse den biten raskt). Jeg bestemte meg ellers for å hoppe i det og prøve med en gang og har gått uten innlegg i dag. Det har gått ganske bra så langt, så får vi se om jeg ser en effekt om noen dager . Hadde vært fantastisk om det hjalp! Har også lest litt på forumet her om at noen har hatt effekt av å kutte ned på inntaket av melk og melkeprodukter. Jeg drikker masse melk (elsker det), så det kan nok også være verdt et forsøk :-) Takk nok en gang Klem fra meg
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #10 Skrevet 30. juli 2009 Om du ikke vil gå uten truseinnlegg så kan du jo forsøke tøybind. De puster og blir ikke så klamme som vanlige innlegg. Etter bruk bare kokevasker du de. Lukter mindre gjør de også. Hei og takk for svar Hvor kjøper du tøybind? Jeg tror jeg skal prøve å gå uten noen dager og se hvordan kroppen min reagerer på dèt (jf. innlegg lenger opp), men hvis det ikke fungerer, så kan det absolutt være verdt et forsøk
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Vet at dette er en gammel tråd, men skriver likevel, fordi jeg strever med det samme, og jeg er så lei! Har slitt med dette i mange år, og har slutta å håpe at det kommer til å gå over! Jeg har aldri vært til GU - er dette sånt som jeg kan bestille en time for? Kan en gynekolog oppdage noe som kan være årsaken til utfloden? Jeg har liksom vondt for å tro det.. Frykter jeg heller vil få regla om at "alle kvinner er forskjellige, og dette er helt normalt.." Jeg tenker evt å bestille direkte hos en gynekolog, da min lege er i permisjon og jeg ikke har så lyst til å gå til han som er vikar. Men syns dere dette er en real sak å bestille GU for? Er jo litt redd da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå